Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lijstje droom-bikes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lijstje droom-bikes

Aangezien mijn ultieme droom bestaat uit een schuur met een collectie motoren erin (wil ik ook echt doen), hierbij een topic met daarin jullie lijstje van motoren die jullie bezitten en nog willen bezitten.

Indien mogelijk ook een reden erbij zetten waarom de keuze voor die motor (Je eerste, herinneringen,...).

Laat jullie gaan ! Budget onbeperkt, keuze onbeperkt.

Bon, ik zal de spits afbijten:

mijn schuur:

* Ducati 1000 GT (Check !) - Grijs (mijn maîtresse, termi's erop waren wel een noodzaak want de standaard uitlaten hoorde je bijna niet, tot op heden geen spijt gehad, verliest wat olie, maar ik kijk wel uit naar ander rubber, want het huidige geeft geen gevoel)
    * Vespa (check, maar nog graag een oldie erbij)
    * Ducati 748 (geel) of 916 (rood) (een icoon en ik vind hem persoonlijk bloedmooi + Termi's !)
    * Ducati Mike Hailwood Replica (Die kuip en gigantische ruit alleen al zijn zo zalig)
    * Ducati 750 ss (1972) -> in het grijs, de voorvader van de 1000 GT
    * Bimota Mantra (geel) -> Verliefd geworden op dit ding, toen ik 20 jaar was - Nog naar ééntje gaan kijken samen met de Jozzeh in Limburg en zwaar getwijfeld om hem te kopen, nadien is de 1000 GT er gekomen, maar deze staat zo hard op mijn lijstje !)
    * Aprilia RSV4 Factory - wit -> enkele maanden geleden had ik het geluk om hier een testrit mee te doen en dat ding was gewoon fantastisch, hij was wel geknepen tot 100 PK, maar voor mij ruim voldoende, dat ding nam gewoon bijna zelf de bochten, de gas was zeer vergeefzaam, niet bijterig, en het geluid van die V4 !!)
    * Honda Four -> goud kleur -> er staat er ééntje bij Tjeu. Is gewoon zo bloedmooi, met die 4 uitlaten. De oer-retro bike.
    * Honda RC30 -> vind ik de max van een motor -> die kleurenstelling, die V4
    Last edited by ; 14/10/2010, 17:54.

Comment

*ducati S4R: het monster zoals ik het graag zie. open brug achteraan en een stampvol blok eronder. zeker bv. de blauw witte kleurstelling
      *bimota mantra : ducati blok en wat een lijnenspel, mooi afgewerkt met carbon. liefst wel een fl
      *suzuki tl1000s: giftig speelgoed, maar dik en twins zo heb ik ze graag.
      *Harley fatboy: monozit volle wielen....sex op wielen.
      *honda nr: voor zijn vooruitstrevende technologie toen.
      *kwasaki zx750r: dik gat, dubbele koplamp, die typische buizen voor de ram, dat kleine spoilertje als handvat achter en gifgroen

kleine greep.
      wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
        *ducati S4R: het monster zoals ik het graag zie. open brug achteraan en een stampvol blok eronder. zeker bv. de blauw witte kleurstelling
        *bimota mantra : ducati blok en wat een lijnenspel, mooi afgewerkt met carbon. liefst wel een fl
        *suzuki tl1000s: giftig speelgoed, maar dik en twins zo heb ik ze graag.
        *Harley fatboy: monozit volle wielen....sex op wielen.
        *honda nr: voor zijn vooruitstrevende technologie toen.
        *kwasaki zx750r: dik gat, dubbele koplamp, die typische buizen voor de ram, dat kleine spoilertje als handvat achter en gifgroen

kleine greep.
        Mooi lijstje Wisali

Comment

ik vergeet nog ééntje zijn naam.
          de tegenhanger/voorganger van de nsr50cc (ook knap in de rothmanskleuren toen).
          ze waren zwart en hadden in het fluoroos hun logo op de tank. ik sla me dood maar weet het niet meer.
          een must have in mijn jeugd.
          wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
            * Ducati 748 of 916
            * Ducati Mike Hailwood Replica
            * Ducati 750 ss
            * Honda RC30
            die mogen ze direct in de garage komen zetten, samen met een Honda NR.

ook graag een Agusta Brutale, lijkt me nog een stuk gekker dan een Ducati Monster.
            nen touring moto moet er niet tussen, ik knap wel mijn VFR op.
            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Moeilijk... Veel te lange lijst ook...

Zoiezo al mijn huidige :

ST1100 ABS/CBS/TCS : was de eerste motor met goed werkende tractiecontrole, is oerdegelijk en heeft een heerlijke sound.

CB750 Four : De motor die het complete motorlandschap hertekende

CB750 sevenfifty : de eerste échte motorfiets waar ik ooit op zat. Heeft bovendien prachtige techniek aan boord met zijn hydrolische kleppen!

SH300i A Sport : nog nooit was een 2 wieler zo snel in de stad, nog nooit was een scooter in staat uw oogballen uit uw kop te remmen en nog nooit was er een scooter waarbij looks en sound/prestatievermogen zo ver uit elkaar lagen.

748 : int geel en met termi's. AF!

KeeWay ARN 125 : herinnering aan mijn tijd bij RAD en het contact met de Chinezen.

Daarbovenop :

Bimota SB8K : de geilste versie van de TL-twin allertijden.

Aprilia RSV Mille SP : extreemste versie van de eerste Mille's met een voor die tijd fenomenaal vermogen!

Aprilia RS 250 : alleen al voor de geur.

VFR800VTEC : Omdat ik daar eigenlijk heel graag mee gereden heb en voor de sound. Jammer dat ik die verkocht heb

Guzzi V11 Sport int limoen met rood frame en carbon uitlaten

Triumph Daytona 955i met enkel voudige achterbrug en int donker blauw. Die is gewoon mega cool!

XJR 1300SP int geel. Vetste naked aller tijden!

Benelli : ik ben er nog niet aan uit de welke... de Tornado heeft zijn styling met die ventilatoren onder de kont, de Café racer is zo mooi kwa kleuren en agressieve styling, de TnT sport Evo is zo puur en klaar om alles en iedereen op circuit uit te remmen, de Tre-K amazonas is zo vet om dwars mee door de bocht te slieren en is zo imposant met zijn zithoogte van 900mm. Moeilijk moeilijk moeilijk... Het zou vooral tussen de Amazonas en de Café racer gaan, met een grotere kans voor de Café Racer, aangezien ik daar meer herinneringen aan heb en er verder nog een motor komt die de Amazonas wat in de schaduw zet...

Ducati Sport 1000 : int geel met termi's

HD Electra Glide standaard : een harley is een must....

HD XR 750 : de motor die HD groot maakte en volgens mij de 3de belangrijkste motor aller tijden.

Norton commando : gelijk welke versie of van welk jaar

Voxan Charade Racing : gewoon zoooooooo mooi!

BMW R50/5 : naast mijn CB 1 van de mooiste oldi's

Vespa : een originele van de jaren 60. Droom ik al jaren van. Ook mede omdat het na de CB de grootste invloed op de 2wieler wereld gehad heeft en nog steeds heeft.

BMW GS1200 2010 : omdat het eigenlijk de beste motor op de markt is

Soes GSX750R K4 : voor mij de mooiste GSX-R aller tijden en de ultieme circuit fiets.

Dat zijn zowat de voornaamste. Met de huidige + een vespa ben ik natuurlijk ook al content
              Last edited by Tjeu; 14/10/2010, 19:13.
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

Comment

Doe mij maar een dikke Custom Chopper, in de aard van een Walz Hardcore, maar dan ieyts goedkoper. Mat zwart, vreselijk dikke achterband....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten

Guzzi V11 Sport int limoen met rood frame en carbon uitlaten

Triumph Daytona 955i met enkel voudige achterbrug en int donker blauw. Die is gewoon mega cool!

XJR 1300SP int geel. Vetste naked aller tijden!
                  de guzzi's blijven idd reteknap. heb ook getwijfeld om er ééntje tussen te zetten alleen al voor dat blok.

maak van de daytona een gifgroene speedtriple eerste generatie en je bent hem kwijt

de xjr is idd een pareltje
                  zeker de sp yellow

maar als je er een dikke naked bijsteekt mag zeker de x-eleven niet ontbreken.
                  wimoptiek.be op

Comment

Ik heb niet echt een lijstje met droommoto's. Ik wilde al jaren een Buell XB, en die heb ik nu, dus... .

Wacht... ik heb er toch eentje... de WAKAN Roadster 100! Super vet blok in een super minimalistisch kleedje, zalig!

Comment

maar als je er een dikke naked bijsteekt mag zeker de x-eleven niet ontbreken.
                      Awel, ik heb daar lang aan getwijfeld. Alleen al voor het overkill recept. Maar een X-11, hoe stoer ie ook mag zijn, staat er minder dan de XJR die net uit een Joe Bar strip weggereden lijkt te zijn. Uiteraard is de X-11 wel een pak exclusiever.
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

puur voor de looks liever de xjr ook. die retrostyle is geweldig.
                        en is de x-11 exlusiever? in aalst zie je meer x-11 rijden dan xjr's.
                        allez ze staan niet op elke hoek van de straat. maar ik zie ze meer dan de sp

kan natuurlijk komen doordat honda racing gevestigd is in aalst.
                        wimoptiek.be op

Comment

Bimoto Mantra : jeugddroom (ok, in 't geel.....)

Honda VFR 800 : niet de laatste versie, en in 't wit. (dat open achterwiel....)

Ducati Multistrada 1200 ST : eerste keer gezien in Brussel, en meteen verliefd op geworden.

En omdat er ook eens iets 'speciaal' mag tussen zitten.... Ne Honda DN-1. Lekker eigenzinnig!!

Comment

Allemaal zalige motoren

Comment

ik vergeet nog ééntje zijn naam.
                              de tegenhanger/voorganger van de nsr50cc (ook knap in de rothmanskleuren toen).
                              ze waren zwart en hadden in het fluoroos hun logo op de tank. ik sla me dood maar weet het niet meer.
                              een must have in mijn jeugd.
                              u bedoelt de mbx?
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

dat was het!

oja achter welke hoek zit hij, want ik zie u hier niet?
                                wimoptiek.be op

Comment

dagelijkse moto's

triumph daytona 675 LE
                                  Triumph speed triple
                                  H D night Rod
                                  Ducati 748

aanvulling
                                  Ducati 999r troy bayliss (fila)
                                  H D night train
                                  Triumph T120 bonneville
                                  Kawazaki ZX7R
                                  Mijn honda cbr 600f
                                  buell xb12
                                  honda cbr 600rr hanspree

en nog een paar (999 tamburini, een oude harley fatboy, cbr 400rr, ...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                    u bedoelt de mbx?
                                    Hheb dat nog gehad, in die Rothmanskleuren. Zalig brommerke... Tot hij gestolen werd.

Comment

Heb daar ook nog mee gereden (niet de mijne helaas). Je kon daar behoorlijk wat km/h's uitkrijgen
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

mijn vespa
                                        royal enfield diesel
                                        bmw k1
                                        ducati 748
                                        ducati monster
                                        buell

Comment

Working...
                                        X