Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lijstje droom-bikes
Collapse
X
-
Och, zo'n lijstjes... Dat is altijd wel leuk, maar eigenlijk veranderen ze bijna dagelijks
Mocht ik carte blanche krijgen:
- een blauwe, orginele '98 Yamaha R1 omdat ik dat zo een mooi, bruut spel vind. én omdat hij redelijk legendarisch is natuurlijk.
- een zwarte '94 Triumph speed triple, de aller eerste. Meedogenloos mooi...en verdomd cool.
- een BMW R90S als classic in goud/geel naar grijs overgaande kleurstelling
- een Ducati 888 met carbon termignoni's op..De coolste ketel van de laatste 20 jaar.
- een Yamaha XJR1200 SP in Roberts kleuren. Joe Bar ketel bij uitstek!
Met die ketels zou 'k niveel rijden, 'k zou ze sparen en zeer zuinig op zijn. 'k zou ook machienerie moeten hebben die ik niet moet ontzien.
- een BMW R1200S HP2 omdat het de überboxer is en hemelsmooi. zou misschien eerder in het andere lijstje mogen maar 'k zou er teveel mee willen rijden vrees ik...
- een Triumph daytona 675 als circuitwapen, zuiver speelgoed.
- een KTM 300 exc om te enduro'en, zuiver speelgoed.
- een BMW R1200GS voor alle dag en als reismotor. 't is soms alsof iedereen een GS heeft, zoveel rijden er rond. Maar ik begrijp perfect waarom. Dat ding rijdt welhaast perfect. Belachelijk gewoon hoe goed die motor is.
- een HD road king mag er ook altijd bij. Om het geweldige coolgevoel van HD rijden op tijd eens te voelen. Voor degene die nog niet met een HD gereden hebben: Beleve me, 't is iets speciaals.
Comment
-
In de toekomst wil ik een Honda CB sevenfifty in mint staat om regelmatig mee te rijden. Maar een CB 750 F2 mag ook hoor.
Als verzamelobject (vooral stof verzamelen) zou ik een Honda CL 350 van de jaren '70 willen. Als het even kan, dan zou ik ook nog graag een mint TL125S en een Yamaha XT500 (het oude model) hebben. Mss ook nog een CX 500 of 650 TURBO.
Om in de living te zetten mag er mss een Honda Dream 50cc of 50cc racer bijkomen.
Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
-
Toen ik een jaar of 15 ('97-'98 zoiets) was ben 'k eens met mijne pa meegeweest bij nen ouwe motormaat van hem. 't was jaren geleden dat die 2 elkaar gezien hadden. En 't gesprek kwam op moto's. Hij had nog ne moto maar reed er niet meer mee. Dat spel stond al 5 jaar stil toen. We gingen naar een schuur om eens naar zijne moto te kijken. Die kerel trekt het laken ervanover en wat staat daar te blinken? Ne CX500 turbo, identiek zoals die op de foto hierboven. Dat spel stond erbij alsof hij spiksplinter nieuw was. Hij was van '82 en had toen iets van een 40000km op de teller. Ik was onder de indruk en sindsdien heb 'k nooit meer ene gezien.
Comment
-
CX 'en zijn in 't algemeen bekend voor hun uitstekende mechaniek. 't waren een van de eerste moto's die vlot 200.000km deden. 300.000 was ook geen uitzondering als 't onderhoud goed gebeurde. Tot enkele jaren geleden reden motorkouriers in London bijna uitsluitend met CX 'en omdat ze zo goed zijn.
De betrouwbaarheid van de turbo was naar 't schijnt wel wat minder. Maar wat wil je als je de pk's bijna verdubbelt en je heel vernieuwende techniek gebruikt.Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
Comment