Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horex 1200 VR6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Horex 1200 VR6

Beste forummers,

Ik ben deze onlangs tegengekomen en ik vond dat hij wel iets heeft...
    Wat vinden jullie er van?

In Duitsland is het nieuwe motormerk, waarover we vorige week nog zwaar speculeerden, officieel onthuld. Het gaat om Horex, dat met de steun van o.a. VW een naked bike met VR6-motor en topcomponenten in het rijwielgedeelte op de markt zet.
    Het motorblok is de pièce de résistance van de Horex: het zescilinderblok heeft de cilinders onder een bijzonder steile hoek van amper 15°, zodat het motorblok nauwelijks meer plek inneemt dan een viercilindermotor. De aspiratie van de 1.218cc motor wordt daarenboven onder druk gezet door een Rotrex radiale compressor.
    Drie bovenliggende nokkenassen bedienen de kleppen. Het vermogen ligt naargelang de laaddruk tussen 175 en 200 pk, met meer dan 150 Nm aan trekkracht. Klein detail: de topsnelheid is afgeregeld op 250 km/u, 30 km/u meer dan de huidige 200 pk sterke Yamaha Vmax dus.
    Frame en rijwielgedeelte

Met zo’n beer van een motor werd ook alles daar rond niet aan het toeval overgelaten. Het dikke aluminium frame zit tussen een 50mm UPSD voorvork en een mono swingarm met centrale monoshock. Vooraan werken dubbele remschijven met vierzuigerremklauwen, achteraan een enkele schijf met tweezuigerremklauw. ABS is standaard. Het rijklare gewicht bedraagt 239 kg.
    Een richtprijs is nog niet bekend, het dealernetwerk zal aanvankelijk 60 vestigingen in Duitsland kennen en later uitbreiden.

Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.

Motorcycle Sport & Leisure has more world scoops and exclusives than any other motorcycle magazine. It’s got the latest news, test rides, strong views and in-depth interviews.

fenomenale motor IMO. tijdloos ontwerp, instant klassieker.
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

meeste reacties vind je inhet topic van motorfietsfoto's, daar is die reeds eens aan bod gekomen
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
        meeste reacties vind je inhet topic van motorfietsfoto's, daar is die reeds eens aan bod gekomen
        Wist niet dat er zo'n topic was, dan mag deze dicht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ypsy Bekijk Berichten
          Wist niet dat er zo'n topic was, dan mag deze dicht
          Ja, die staat daar tussen. Kunde ni echt weten tenzij je al een tijd zou volgen. Blijft wel iets speciaals. Toch zou ik hem zelf wss nooit in huis halen. Voor het geld dat dit ding gaat kosten haal ik mij liever iets in huis met meer historie achter, zoals een nieuwe Norton of zelf een Benelli. Ok, motorisch zijn ze een pak minder indrukwekkend, maar ze hebben meer uitstraling en een mooiere stamboom. Ik hou van een moto met een verhaal achter en niet enkel cijfertjes of een droom.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            Ja, die staat daar tussen. Kunde ni echt weten tenzij je al een tijd zou volgen. Blijft wel iets speciaals. Toch zou ik hem zelf wss nooit in huis halen. Voor het geld dat dit ding gaat kosten haal ik mij liever iets in huis met meer historie achter, zoals een nieuwe Norton of zelf een Benelli. Ok, motorisch zijn ze een pak minder indrukwekkend, maar ze hebben meer uitstraling en een mooiere stamboom. Ik hou van een moto met een verhaal achter en niet enkel cijfertjes of een droom.
            Volledig mee eens !

Met alle respect maar die Horex straalt voor mij niks uit. Maar smaken en kleuren.

Die Horex zou trouwens rete duur zijn en dan koop ik mij toch liever een paar oldie's met een ziel.

Ik zeg maar iets, een Duc 748, een Mantra,...

Comment

Prijs ken ik nog niet maar valt wel te verwachten, als je ziet dat Vmax al een goeie 25000 kost. Ivm de Vmax vind ik deze er dan toch beter/sportiever uitzien. In ieder geval is het ook niet m'n type moto (wie weet later), maar toch vind ik 'm wat hebben. Vooral met die vr6 is het toch iets speciaals

Comment

Working...
              X