Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jincheng BadBoy 49cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jincheng BadBoy 49cc

    Héjj

    Aangezien het vorige topic is verdwenen, en de evolutie toch even wil laten weten: een nieuw topicje

    Voor diegene die het niet meer weten of niet op de hoogte waren: Mijn vader heeft een volledig gerestaureerde OT Dax staan, die eigenlijk van mijn moeder is (ouders gescheiden). Ik had hem gevraagd, eventueel om hem zelf of te laten in elkaar zetten. Uiteindelijk krijg ik hem toch niet van hem (uit angst dat mn moeder (op haar eigen brommer nota bene) zou rijden).
    DUS, om veel zever te mijden: mijn eerste brommertje. Toch wel veel praktischer aangezien ik 13 kilometer verdop school loop. Voorheen deed ik dit dus met de fiets.
    Hier is hij dan (betere foto's komen morgen waarschijnlijk), sinds gisteren nieuw aangekocht:















    Ik heb hem nu net geen 24 uur (Van Roosbroeck Merksem is hem komen leveren aan huis ) en er staan 41 kilometerjes op. Vanmorgen onderweg naar school moet ik 'de vaart' in Willebroek over, waar het toch wel erg beraf gaat. Daar heb ik al zo'n 60km/h gereden, onwetend

    Verandering die ik wil aanbrengen (na m'n praktisch examen):
    - Andere uitlaat (Over?)
    - Andere pinkers
    - Het luide tuut-signaal als ik de pinker opzet, moet eraf
    - Enkel linker spiegel laten staan, eventueel een andere
    - Ander (LED)achterlicht
    - 'Taartschep' waar nu m'n L kleeft, moet eraf
    - Heel misschien witte striping à la Ducati S2R/S4R
    - Andere tandwielen om sneller op te trekken
    - Bredere achterband

    Wat ik 15 minuutjes geleden heb uitgestoken:
    - 'Voorruitje' eraf gehaald
    - Rechterspiegel eraf gehaald
    - Oranje reflectors aan de voorvork eraf gehaald

    Dat is het zowat voorlopig...

    Grtz,
    Sebastian
    Last edited by Astian; 20/09/2006, 22:30.

  • #2
    proficiat met je aankoop
    een vraag: is dit niet van Keen motorbikes? (want een kennis van me is 'o zo fier' dat hij geen jincheng heeft...)

    Comment


    • #3
      Goeie vraag! Op m'n sleutelhanger staat KeenMotors, maar op alle aankoopfacturen Jincheng. Hij staat ook verzekerd onder Jingcheng Badboy dus ik neem aan....

      Comment


      • #4
        Proficiat, je zal er veel plezier aan beleven.
        Achteraan een dikkere achterband maakt 'm ook veel stoerder.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
          Proficiat, je zal er veel plezier aan beleven.
          Achteraan een dikkere achterband maakt 'm ook veel stoerder.
          Wat moet me dat kosten? 'k Heb er echt geen idee van...

          grtz

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69
            Wat moet me dat kosten? 'k Heb er echt geen idee van...

            grtz
            Een 120/90 10 bandje heb je al voor zo'n 30 euro.
            De Michelin Bopper kost zo'n 40 euro.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
              Een 120/90 10 bandje heb je al voor zo'n 30 euro.


              De Michelin Bopper kost zo'n 40 euro.
              Wat is de standaardmaat op zo een Jincheng eigenlijk?
              A Twist of the Wrist

              Comment


              • #8
                De omtrek van je wiel wordt met zo'n band wel groter, dus dien je achteraan een groter tandwiel te monteren om de overbrengingsverhoudingen hetzelfde te houden als oorspronkelijk (of een kleiner tandwieltje vooraan).

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                  Wat is de standaardmaat op zo een Jincheng eigenlijk?
                  Dat zal een 100/90 10' zijn denk ik.

                  Comment


                  • #10
                    Leuk ding, Olivierooo heeft ook zo ene maar niet van Jincheng denk ik...Ik heb er al veel mee gereden. Voordeel is ook dat hij een grote benzinetank heeft. Uitlaat is het eerst wat ik zeker zou doen, olivier heeft dat ook gedaan en dat is veel beter want dat standaard geluid is maar aan de saaie kant...

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                      Dat zal een 100/90 10' zijn denk ik.
                      inderdaad, kheb net even gaan kijken, tis een 10"je.. Ik wist niet dat het zo goedkoop was voor een nieuwe band. Toch eens snel uitkijken dan. Misschien ineens nieuwe tandwielen laten steken om ietsje sneller op te trekken..

                      Comment


                      • #12
                        dubbel

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Govaerts
                          Leuk ding, Olivierooo heeft ook zo ene maar niet van Jincheng denk ik...Ik heb er al veel mee gereden. Voordeel is ook dat hij een grote benzinetank heeft. Uitlaat is het eerst wat ik zeker zou doen, olivier heeft dat ook gedaan en dat is veel beter want dat standaard geluid is maar aan de saaie kant...
                          De uitlaat is een absolute must. Maar als je die 50cc crossertjes bij ons op school hoort, naast dit, valt het eigenlijk nog goed mee

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb ooit een PBR'ke gehad, daar lag dat standaard op zo'n 120, is echt wel sjiek hoor.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69
                              De uitlaat is een absolute must. Maar als je die 50cc crossertjes bij ons op school hoort, naast dit, valt het eigenlijk nog goed mee
                              Uitlaat op een viertakt moet je veranderen, anders is het net een grasmachine.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                                Uitlaat op een viertakt moet je veranderen, anders is het net een grasmachine.
                                suggesties, ervaringen?

                                Comment


                                • #17
                                  Proficiat!
                                  Je zal er zeker veel plezier aan beleven, maar als ik jou was zou ik vanaf dat ik deze banden wat vroeger vervangen dan nodig omdat dit niet de beste banden zijn, eens je er wat langer mee rijdt ga je ook een betere wegligging nodig hebben omdat je meer gaat durven, en dan zullen deze bandjes normaal gezien tekort komen. Zoals gezegd moet je daarvoor rekenenen tussen 30-40 euro. Een OVER uitlaat is een zéér goede uitlaat, maar dat laat zich ook merken in de prijs. Goedkoper en zeker ook enorm deftig is Kitaco. Dan bespaar je nog een 100 euro voor andere aanpassingen. Een goeie winkel voor onderdelen is Luc De Bondt in Hamme. Hij stuurt ook onderdelen op en dan kan je ze er zelf opzetten, wat je de kost voor het monteren bespaart en zo moet je ook niet altijd tijd vrijmaken om naar Hamme te rijden.
                                  Anyway, veel veilige km's vol plezier!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69
                                    suggesties, ervaringen?
                                    Prijs/kwaliteit is NHRC zeer goed, relatief goedkoop, dus ook de kwaliteit iets minder
                                    Een trapje hoger staat R-Design, daarboven Kitaco en OVER. Er zijn er natuurlijk nog veel meer maar dit zijn zo de meest bekende.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door TomT
                                      Proficiat!
                                      Je zal er zeker veel plezier aan beleven, maar als ik jou was zou ik vanaf dat ik deze banden wat vroeger vervangen dan nodig omdat dit niet de beste banden zijn, eens je er wat langer mee rijdt ga je ook een betere wegligging nodig hebben omdat je meer gaat durven, en dan zullen deze bandjes normaal gezien tekort komen. Zoals gezegd moet je daarvoor rekenenen tussen 30-40 euro. Een OVER uitlaat is een zéér goede uitlaat, maar dat laat zich ook merken in de prijs. Goedkoper en zeker ook enorm deftig is Kitaco. Dan bespaar je nog een 100 euro voor andere aanpassingen. Een goeie winkel voor onderdelen is Luc De Bondt in Hamme. Hij stuurt ook onderdelen op en dan kan je ze er zelf opzetten, wat je de kost voor het monteren bespaart en zo moet je ook niet altijd tijd vrijmaken om naar Hamme te rijden.
                                      Anyway, veel veilige km's vol plezier!
                                      Dank u, dank u

                                      Bandjes staan dus mee bovenaan het verlanglijstje, samen met de uitlaat hè. Over De Bondt heb ik al meermaals goede commentaren gelezen.. ff site'je zoeken.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69
                                        Dank u, dank u

                                        Bandjes staan dus mee bovenaan het verlanglijstje, samen met de uitlaat hè. Over De Bondt heb ik al meermaals goede commentaren gelezen.. ff site'je zoeken.
                                        Over ons: De Bondt een begrip in 2 wielers sedert 1926 in Hamme, Oost-Vlaanderen. In 2005 schreven we 4 generaties en bijna 80 jaar een naam in tweewielers! In 2013  veranderde de firmanaam in Bikes & Mini Bikes Concept Store. Tevens zijn wij verhuisd naar onze nieuwe gebouwen, met showroom en uitgebreid werkhuis. Voor de aankoop van u fiets, brommer, scooter [...]

                                        Comment

                                        Working...
                                        X