Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jincheng BadBoy 49cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    nu ik de site zie, ik had er al eens op gezocht.. Dikwijls staat dan bij de uitlaten 'past voor dax, pbr, monkey, ...' maar niets van Badboy. Zou dat uitmaken?

    Comment


    • #22
      Normaal moet alles wat op een PBR past ook op een BadBoy passen. Buiten enkele kleine verschillen lopen de twee gelijk, alleen is de ene skyteam, der andere JC, wat ook zo is bij de huidige d(a)x'jes. Misschien voor de zekerheid een infomailtje sturen naar hem of eens vragen op www.daxboard.be, daar zitten er echt kraks! Tenzij jij het zéker weet, Jakkel?

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69
        suggesties, ervaringen?
        Ik heb op m'n dax ooit een holle bovenliggende Kitaco absobtiedemper gehad, echt geen mooi geluid, veel te schel klinkend.
        De uitlaat op het PBR'ke was een zelfgemaakte, dat was ook een absorbtiedemperke maar die was dan ook voorzien van absorbtiemateriaal. Klonk veel voller.

        Je kan er van uitgaan dat alle aftermarket uitlaatjes voor de kleine viertaktjes ongeveer hetzelfde klinken, ze zijn immers allemaal gebaseerd op hetzelfde principe. De afwerking zal wel verschillend zijn naargelang de prijs natuurlijk, maar het geluid gaat niet veel schelen hoor.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
          Ik heb op m'n dax ooit een holle bovenliggende Kitaco absobtiedemper gehad, echt geen mooi geluid, veel te schel klinkend.
          De uitlaat op het PBR'ke was een zelfgemaakte, dat was ook een absorbtiedemperke maar die was dan ook voorzien van absorbtiemateriaal. Klonk veel voller.

          Je kan er van uitgaan dat alle aftermarket uitlaatjes voor de kleine viertaktjes ongeveer hetzelfde klinken, ze zijn immers allemaal gebaseerd op hetzelfde principe. De afwerking zal wel verschillend zijn naargelang de prijs natuurlijk, maar het geluid gaat niet veel schelen hoor.
          Bwa, een NHRC buiten een OVER hoor je toch duidelijk hé.

          Comment


          • #25
            Bedankt voor alles, ik heb me net verdiept op de site van Luc De Bondt. 'k Zal er is ne keer passeren
            Morgen nog even proberen betere foto's te maken. Het ziet er iig toch al een beetje beter uit met 1 spiegel

            grtz
            Sebastian

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door TomT
              Bwa, een NHRC buiten een OVER hoor je toch duidelijk hé.
              Ik niet.
              Kan ook niet hé, qua opbouw schelen de uitlaten niet veel hoor, 't zijn perfobuizen met isolatiemateriaal rond en de inwendige diameters zijn nagenoeg gelijk.
              Bij een 50 cc tegenover een 110 cc hoor je natuurlijk wel verschil.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69
                Bedankt voor alles, ik heb me net verdiept op de site van Luc De Bondt. 'k Zal er is ne keer passeren
                Morgen nog even proberen betere foto's te maken. Het ziet er iig toch al een beetje beter uit met 1 spiegel

                grtz
                Sebastian
                Die van Skyteam in Hoboken verkopen 'no name' inox uitlaatjes, een enkele kost 125 euro, een dubbele 250.

                Comment


                • #28
                  Bij grotere cilinderinhoud is het een wereld van verschil. Maar ondanks dat ze hetzelfde zijn opgebouwd, hoor je toch wel verschil hoor. Twee maten van mij hebben exact dezelfde PBR, de ene met een onderliggende NHRC, de andere met een onderliggende Kitaco. Terwijl die NHRC met een zacht roffelend geluidje afkomt is de Kitaco veel zwaarder/voller van geluid vind ik.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                    Die van Skyteam in Hoboken verkopen 'no name' inox uitlaatjes, een enkele kost 125 euro, een dubbele 250.

                    http://www.queengarden.be/skyteam/default.asp
                    Waar is dat ergens in Hoboken?
                    Edit: al gevonden.
                    Last edited by ; 20/09/2006, 23:27.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                      Die van Skyteam in Hoboken verkopen 'no name' inox uitlaatjes, een enkele kost 125 euro, een dubbele 250.

                      http://www.queengarden.be/skyteam/default.asp

                      Aah, Hoboken, da's al een pak dichter. Hamme is zo'n 32 kilometer van mn deur heb ik net gekeken...

                      -edit: site net bekeken.. Zeg eens eerlijk, zou iemand van jullie zo'n uitlaat daar kopen?
                      Last edited by Astian; 20/09/2006, 23:27.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door TomT
                        Waar is dat ergens in Hoboken?
                        Smallandlaan 3
                        2660 Hoboken

                        Dat is een industrieterrein, zij zijn tevens de invoerders van Skyteam.

                        Comment


                        • #32
                          Bedankt! Ik had het ondertussen net gevonden, maar nu weet ik ook al dat het op het industrieterrein is. Tis omdat ik nu in Hoboken naar school ga, maar het is wel te veraf blijkbaar om even langs te gaan. Weet jij meer over het feit of een uitlaat voor een PBR op een Badboy past?

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door TomT
                            Bij grotere cilinderinhoud is het een wereld van verschil. Maar ondanks dat ze hetzelfde zijn opgebouwd, hoor je toch wel verschil hoor. Twee maten van mij hebben exact dezelfde PBR, de ene met een onderliggende NHRC, de andere met een onderliggende Kitaco. Terwijl die NHRC met een zacht roffelend geluidje afkomt is de Kitaco veel zwaarder/voller van geluid vind ik.
                            Kan zijn, uitlaten worden ook luider naarmate ze ouder worden natuurlijk. Het absorbtiemateriaal wordt er na verloop van tijd uitgeblazen zeg maar.

                            Bij de ene uitlaat gebeurd dat al wat sneller dan bij de andere. Maar twee nieuwe uitlaten van verschillende merken op een zelfde cilinderinhoud zullen nooit veel schelen van geluid.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door TomT
                              Bedankt! Ik had het ondertussen net gevonden, maar nu weet ik ook al dat het op het industrieterrein is. Tis omdat ik nu in Hoboken naar school ga, maar het is wel te veraf blijkbaar om even langs te gaan. Weet jij meer over het feit of een uitlaat voor een PBR op een Badboy past?
                              Ik denk het wel omdat het concept eigenlijk net hetzelfde is als dat van de PBR maar 'k ben niet zeker. Wil je het zeker weten, stuur die van queengarden eens een mailtje hé, dan weet je het onmiddellijk.

                              Comment


                              • #35
                                Mooi fietsje!
                                Is eigenlijk een kleine naked bike hé
                                Leg er maar goei ebanden op, zeker als je er altijd mee naar school rijdt. Ook in slecht weer wil je grip hebben.
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                                  Kan zijn, uitlaten worden ook luider naarmate ze ouder worden natuurlijk. Het absorbtiemateriaal wordt er na verloop van tijd uitgeblazen zeg maar.

                                  Bij de ene uitlaat gebeurd dat al wat sneller dan bij de andere. Maar twee nieuwe uitlaten van verschillende merken op een zelfde cilinderinhoud zullen nooit veel schelen van geluid.
                                  Maar waarom is er dan zo'n prijsverschil? Dat kan toch niet alleen omdat het van een ander merk is hé?

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
                                    Mooi fietsje!
                                    Is eigenlijk een kleine naked bike hé
                                    Leg er maar goei ebanden op, zeker als je er altijd mee naar school rijdt. Ook in slecht weer wil je grip hebben.
                                    Momenteel heb ik bitter weinig tijd, maar ik ga ga proberen komende woensdag tot in Hamme te geraken bij De Bondt.
                                    Daar zal ik dan wel zien wat ik neem.. Hangt er ook van af wat ik zelf kan doen, ik weet bvb niet hoe je zo'n buitenband verwisselt.
                                    Pinkertjes erop zetten en een ander achterlichtje moet lukken

                                    Comment


                                    • #38
                                      Buitenband laat je beter doen, zij hebben daar het materiaal voor. Als je dat niet hebt, ga je gegarandeerd schade aan de velg hebben.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door TomT
                                        Maar waarom is er dan zo'n prijsverschil? Dat kan toch niet alleen omdat het van een ander merk is hé?
                                        1) Massaproduct uit China (goedkope productiekosten)
                                        2) Afwerking en kwaliteit van gebruikte materialen van mindere kwaliteit.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door TomT
                                          Buitenband laat je beter doen, zij hebben daar het materiaal voor. Als je dat niet hebt, ga je gegarandeerd schade aan de velg hebben.
                                          Als ik me niet vergis bestaat de velg uit twee helften die tegen mekaar gevezen zijn, zo is het bij de Dax en de PBR althans toch. Vier boutjes losdraaien en je haalt je band er zo af, poepsimpel.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X