Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jincheng BadBoy 49cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door dédé
    onder de 100cc maakt het niets uit . Zelfs met een nice blok spreek je maar over een luttel 10de van een PK dus voor iets anders dan de sound en looks moet je het niet doen.

    Wat ook al enorm hard helpt om hem iets sneller te doen gaan is een ander spruitstuk en carburateur steken. Dit samen met aangepaste tandwielen levert toch al wel iets op. Het zal niet zo snel gaan dan een grotere cilinder maar het zal ook wel goedkoper uitvallen en als je nadien dan toch nog meer cc wil heb je al een mooie basis
    Bij De Bondt kost zo'n 85cc kit een 120 euro, dus of ik met die 3 dingen samen goedkoper ben... Enfin, het zou natuurlijk kunnen, heb er niet direct een idee van.

    Gisteravond rond 10 is mn brom trouwens in zijn camion verdwenen, vanavond tegen sluit mag ik hem terug afhalen Heb gevraagd voor een bredere band. Hij ging kijken of het mogelijk was, if so zou hij hem erop leggen...

    Comment


    • #62
      Een viertakt op een betrouwbare manier sneller laten gaan gaat alleen met een vet blok (= veel cc's).

      Comment


      • #63
        Zeer leuke brommer dat je daar hebt. 'k Zou wel als de bliksem die windvanger achteraan wegdoen

        Ook het handvatje (achter) zou er bij mij afvliegen. Less is more !



        En dan een goeie (open) uitlaat

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
          Een viertakt op een betrouwbare manier sneller laten gaan gaat alleen met een vet blok (= veel cc's).
          Oorspronkelijk geplaatst door BWS
          wel ik ben geen kenner in al die zaken, maar ik raad zo'n kits toch af, een maat van me heeft een 72kit gehad (in combinatie met een andere carburator en luchtfilter) op z'n badboy en nu is z'n kader gescheurd... oppassen met die handel
          Ik heb langs den andere kant ook niet veel zin om speciaal voor dat 72/85cc kitje dat ik zou steken, om heel den bazaar te moeten aanpassen. Het mag (moet) vlotjes vooruit gaan, maar ben niet van plan om zulke grote veranderingen uit te voeren.
          Toch maar van zo'n kitje afblijven dan??

          Ochja, we zien nog wel. 'k Ben al blij da'k em vanavond kan gaan ophalen

          Comment


          • #65
            Je moet er ook naar kijken dat je krukas het kan houden als je eer grotere cilinder wilt, dit zou ik iig vragen. En als je zorgt dat je mengselverhouding goed is (carbu goed afstellen) dan zal er niet veel aan het blokje komen

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door TUNE*IT
              Je moet er ook naar kijken dat je krukas het kan houden als je eer grotere cilinder wilt, dit zou ik iig vragen. En als je zorgt dat je mengselverhouding goed is (carbu goed afstellen) dan zal er niet veel aan het blokje komen
              't Is da'k er alles van ken hè mengselverhouding?? en hou zou ik in godsnaam zone carburator moete afstellen. Is da die 'paddestoel'? Anders weet ik niet hoe het eruit ziet, laat staan dat ik weet waar het steekt

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door TUNE*IT
                Je moet er ook naar kijken dat je krukas het kan houden als je eer grotere cilinder wilt, dit zou ik iig vragen. En als je zorgt dat je mengselverhouding goed is (carbu goed afstellen) dan zal er niet veel aan het blokje komen
                Krukas (en uiteraard lagers) zou ik vervangen door een zwaarder exemplaar...

                Grotere motor, grotere carbu, uitlaat,....na een tijd draait die krukas zich toch in de soep
                Als je toch alles aan het vervangen bent vervang die dan ook, boel ligt dan toch open.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
                  Krukas (en uiteraard lagers) zou ik vervangen door een zwaarder exemplaar...

                  Grotere motor, grotere carbu, uitlaat,....na een tijd draait die krukas zich toch in de soep
                  Als je toch alles aan het vervangen bent vervang die dan ook, boel ligt dan toch open.

                  @ Gio: of topic: groetjes van Raju van Hoof

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69
                    @ Gio: of topic: groetjes van Raju van Hoof
                    Sup niggah

                    Comment


                    • #70
                      een andere optie voor je zou een ander blok steken (als geld geen rol speelt: een honda nice blok anders zo'n 90cc skyteam blok, een zongcheng of jincheng blok)

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69
                        @ Gio: of topic: groetjes van Raju van Hoof
                        Zegges dat em de groeten heeft van Joachim

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                          Zegges dat em de groeten heeft van Joachim
                          en zo gaat het verhaaltje rond tot bij Kurt

                          kzallem hallo zeggen

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door BWS
                            een andere optie voor je zou een ander blok steken (als geld geen rol speelt: een honda nice blok anders zo'n 90cc skyteam blok, een zongcheng of jincheng blok)
                            Als geld geen rol speelt, had ik dit ook heus niet gekocht
                            Vandaag niet in Hamme geraakt wegens die platte band. Ik ga zo snel mogelijk proberen er is te 'passeren'. Het begint echt te kriebelen voor een nieuw uitlaatje.

                            Grtz

                            Comment


                            • #74
                              Als je hem sneller wil doen gaan zou ik als je zo'n kit niet betrouwd (ook probs met onze vrienden, de politie) zou ik eerst en vooral een grotere carburateur steken, je verbruik zal dan wel ietwat stijgen.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door TomT
                                Als je hem sneller wil doen gaan zou ik als je zo'n kit niet betrouwd (ook probs met onze vrienden, de politie) zou ik eerst en vooral een grotere carburateur steken, je verbruik zal dan wel ietwat stijgen.
                                tja, wat is ietwat hè? er staat nu 202 kilometer op mn teller, en kben nog altijd aan mn eerste naftbak bezig. Ik geloof dat er nu ietsje minder dan een kwartje in zit. Dus wat dat betreft zal het wel wat schelen dan.

                                Wat kost me zo'n degelijke carburator? Men heeft me trouwens vandaag gezegd dat als ik de katalysator afsluit, dat ik ook sneller loop. Het zal dan wel iets meer vervuilend zijn...

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69
                                  tja, wat is ietwat hè? er staat nu 202 kilometer op mn teller, en kben nog altijd aan mn eerste naftbak bezig. Ik geloof dat er nu ietsje minder dan een kwartje in zit. Dus wat dat betreft zal het wel wat schelen dan.

                                  Wat kost me zo'n degelijke carburator? Men heeft me trouwens vandaag gezegd dat als ik de katalysator afsluit, dat ik ook sneller loop. Het zal dan wel iets meer vervuilend zijn...
                                  202 km's. Damn das veel. Carburateur kost ongeveer 65-75 euro. Je kan natuurlijk veel duurder en goedkoper gaan ook, maar da's een eerlijke prijs voor een degelijke kwaliteit.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door TomT
                                    202 km's. Damn das veel. Carburateur kost ongeveer 65-75 euro. Je kan natuurlijk veel duurder en goedkoper gaan ook, maar da's een eerlijke prijs voor een degelijke kwaliteit.
                                    Mja, en tis ni dak ni sneller heb gereden dan 25 Er zijn zelfs momenten dak 60 heb gedaan dus slecht qua verbruik ist ni hè.

                                    Bon, de uitlaat en de carburator zijn dan de eerste 2 dinge die MOETEN gedaan worden

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69
                                      Mja, en tis ni dak ni sneller heb gereden dan 25 Er zijn zelfs momenten dak 60 heb gedaan dus slecht qua verbruik ist ni hè.

                                      Bon, de uitlaat en de carburator zijn dan de eerste 2 dinge die MOETEN gedaan worden
                                      Thangt er ook vanaf hoe hoog je in toeren gaat in je eerste versnellingen ed. Maar een tip: ga niet altijd tot 10000 toeren bij het opschakelen, een maat van mij heeft zo met z'n pbr zijn koppeling al 2x kapot gereden, 600 euro kost...

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door TomT
                                        Thangt er ook vanaf hoe hoog je in toeren gaat in je eerste versnellingen ed. Maar een tip: ga niet altijd tot 10000 toeren bij het opschakelen, een maat van mij heeft zo met z'n pbr zijn koppeling al 2x kapot gereden, 600 euro kost...
                                        vanaf 7000 gaat hij in het rood bij mij, ik trek hem in zijn 1 gewoonlijk tot 5500-6000.. lijkt me hoog genoeg... In 4 laat ik hem tot 6500 komen, wanneer je net de rode zone aantikt haal je op een vlak wegdek 65 dus...

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69
                                          vanaf 7000 gaat hij in het rood bij mij, ik trek hem in zijn 1 gewoonlijk tot 5500-6000.. lijkt me hoog genoeg... In 4 laat ik hem tot 6500 komen, wanneer je net de rode zone aantikt haal je op een vlak wegdek 65 dus...
                                          Zo weinig toeren? Bij een PBR gaat de teller tot 12000, rode zone begint aan 10000 dacht ik.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X