Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
onder de 100cc maakt het niets uit . Zelfs met een nice blok spreek je maar over een luttel 10de van een PK dus voor iets anders dan de sound en looks moet je het niet doen.
Wat ook al enorm hard helpt om hem iets sneller te doen gaan is een ander spruitstuk en carburateur steken. Dit samen met aangepaste tandwielen levert toch al wel iets op. Het zal niet zo snel gaan dan een grotere cilinder maar het zal ook wel goedkoper uitvallen en als je nadien dan toch nog meer cc wil heb je al een mooie basis
Bij De Bondt kost zo'n 85cc kit een 120 euro, dus of ik met die 3 dingen samen goedkoper ben... Enfin, het zou natuurlijk kunnen, heb er niet direct een idee van.
Gisteravond rond 10 is mn brom trouwens in zijn camion verdwenen, vanavond tegen sluit mag ik hem terug afhalen Heb gevraagd voor een bredere band. Hij ging kijken of het mogelijk was, if so zou hij hem erop leggen...
Een viertakt op een betrouwbare manier sneller laten gaan gaat alleen met een vet blok (= veel cc's).
Oorspronkelijk geplaatst door BWS
wel ik ben geen kenner in al die zaken, maar ik raad zo'n kits toch af, een maat van me heeft een 72kit gehad (in combinatie met een andere carburator en luchtfilter) op z'n badboy en nu is z'n kader gescheurd... oppassen met die handel
Ik heb langs den andere kant ook niet veel zin om speciaal voor dat 72/85cc kitje dat ik zou steken, om heel den bazaar te moeten aanpassen. Het mag (moet) vlotjes vooruit gaan, maar ben niet van plan om zulke grote veranderingen uit te voeren.
Toch maar van zo'n kitje afblijven dan??
Ochja, we zien nog wel. 'k Ben al blij da'k em vanavond kan gaan ophalen
Je moet er ook naar kijken dat je krukas het kan houden als je eer grotere cilinder wilt, dit zou ik iig vragen. En als je zorgt dat je mengselverhouding goed is (carbu goed afstellen) dan zal er niet veel aan het blokje komen
Je moet er ook naar kijken dat je krukas het kan houden als je eer grotere cilinder wilt, dit zou ik iig vragen. En als je zorgt dat je mengselverhouding goed is (carbu goed afstellen) dan zal er niet veel aan het blokje komen
't Is da'k er alles van ken hè mengselverhouding?? en hou zou ik in godsnaam zone carburator moete afstellen. Is da die 'paddestoel'? Anders weet ik niet hoe het eruit ziet, laat staan dat ik weet waar het steekt
Je moet er ook naar kijken dat je krukas het kan houden als je eer grotere cilinder wilt, dit zou ik iig vragen. En als je zorgt dat je mengselverhouding goed is (carbu goed afstellen) dan zal er niet veel aan het blokje komen
Krukas (en uiteraard lagers) zou ik vervangen door een zwaarder exemplaar...
Grotere motor, grotere carbu, uitlaat,....na een tijd draait die krukas zich toch in de soep
Als je toch alles aan het vervangen bent vervang die dan ook, boel ligt dan toch open.
Krukas (en uiteraard lagers) zou ik vervangen door een zwaarder exemplaar...
Grotere motor, grotere carbu, uitlaat,....na een tijd draait die krukas zich toch in de soep
Als je toch alles aan het vervangen bent vervang die dan ook, boel ligt dan toch open.
een andere optie voor je zou een ander blok steken (als geld geen rol speelt: een honda nice blok anders zo'n 90cc skyteam blok, een zongcheng of jincheng blok)
een andere optie voor je zou een ander blok steken (als geld geen rol speelt: een honda nice blok anders zo'n 90cc skyteam blok, een zongcheng of jincheng blok)
Als geld geen rol speelt, had ik dit ook heus niet gekocht
Vandaag niet in Hamme geraakt wegens die platte band. Ik ga zo snel mogelijk proberen er is te 'passeren'. Het begint echt te kriebelen voor een nieuw uitlaatje.
Als je hem sneller wil doen gaan zou ik als je zo'n kit niet betrouwd (ook probs met onze vrienden, de politie) zou ik eerst en vooral een grotere carburateur steken, je verbruik zal dan wel ietwat stijgen.
Als je hem sneller wil doen gaan zou ik als je zo'n kit niet betrouwd (ook probs met onze vrienden, de politie) zou ik eerst en vooral een grotere carburateur steken, je verbruik zal dan wel ietwat stijgen.
tja, wat is ietwat hè? er staat nu 202 kilometer op mn teller, en kben nog altijd aan mn eerste naftbak bezig. Ik geloof dat er nu ietsje minder dan een kwartje in zit. Dus wat dat betreft zal het wel wat schelen dan.
Wat kost me zo'n degelijke carburator? Men heeft me trouwens vandaag gezegd dat als ik de katalysator afsluit, dat ik ook sneller loop. Het zal dan wel iets meer vervuilend zijn...
tja, wat is ietwat hè? er staat nu 202 kilometer op mn teller, en kben nog altijd aan mn eerste naftbak bezig. Ik geloof dat er nu ietsje minder dan een kwartje in zit. Dus wat dat betreft zal het wel wat schelen dan.
Wat kost me zo'n degelijke carburator? Men heeft me trouwens vandaag gezegd dat als ik de katalysator afsluit, dat ik ook sneller loop. Het zal dan wel iets meer vervuilend zijn...
202 km's. Damn das veel. Carburateur kost ongeveer 65-75 euro. Je kan natuurlijk veel duurder en goedkoper gaan ook, maar da's een eerlijke prijs voor een degelijke kwaliteit.
202 km's. Damn das veel. Carburateur kost ongeveer 65-75 euro. Je kan natuurlijk veel duurder en goedkoper gaan ook, maar da's een eerlijke prijs voor een degelijke kwaliteit.
Mja, en tis ni dak ni sneller heb gereden dan 25 Er zijn zelfs momenten dak 60 heb gedaan dus slecht qua verbruik ist ni hè.
Bon, de uitlaat en de carburator zijn dan de eerste 2 dinge die MOETEN gedaan worden
Mja, en tis ni dak ni sneller heb gereden dan 25 Er zijn zelfs momenten dak 60 heb gedaan dus slecht qua verbruik ist ni hè.
Bon, de uitlaat en de carburator zijn dan de eerste 2 dinge die MOETEN gedaan worden
Thangt er ook vanaf hoe hoog je in toeren gaat in je eerste versnellingen ed. Maar een tip: ga niet altijd tot 10000 toeren bij het opschakelen, een maat van mij heeft zo met z'n pbr zijn koppeling al 2x kapot gereden, 600 euro kost...
Thangt er ook vanaf hoe hoog je in toeren gaat in je eerste versnellingen ed. Maar een tip: ga niet altijd tot 10000 toeren bij het opschakelen, een maat van mij heeft zo met z'n pbr zijn koppeling al 2x kapot gereden, 600 euro kost...
vanaf 7000 gaat hij in het rood bij mij, ik trek hem in zijn 1 gewoonlijk tot 5500-6000.. lijkt me hoog genoeg... In 4 laat ik hem tot 6500 komen, wanneer je net de rode zone aantikt haal je op een vlak wegdek 65 dus...
vanaf 7000 gaat hij in het rood bij mij, ik trek hem in zijn 1 gewoonlijk tot 5500-6000.. lijkt me hoog genoeg... In 4 laat ik hem tot 6500 komen, wanneer je net de rode zone aantikt haal je op een vlak wegdek 65 dus...
Zo weinig toeren? Bij een PBR gaat de teller tot 12000, rode zone begint aan 10000 dacht ik.
Comment