Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ook verplicht rijbewijs behalen voor bromfietser van klasse A ? ? ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ook verplicht rijbewijs behalen voor bromfietser van klasse A ? ? ?

1. Hoe komt het dat je geen rijbewijs moet hebben voor een bromfietser van klasse A.

2. Zou het beter niet beter zijn voor de verkeersveiligheid dat bromfietser van klasse A ook eerst verplicht een rijbewijs moeten gaan behalen.Zoals het nu al is voor de bromfietser van klasse B

3. Gebeuren er meer ongevallen met bromfietser van klasse A dan met bromfietser van klasse B.Is er ooit een studie hierover geweest

De gemiddelde hobbyfietser rijdt even snel...

Comment

Of sneller.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door autoleren. Bekijk Berichten
        1. Hoe komt het dat je geen rijbewijs moet hebben voor een bromfietser van klasse A.

2. Zou het beter niet beter zijn voor de verkeersveiligheid dat bromfietser van klasse A ook eerst verplicht een rijbewijs moeten gaan behalen.Zoals het nu al is voor de bromfietser van klasse B

3. Gebeuren er meer ongevallen met bromfietser van klasse A dan met bromfietser van klasse B.Is er ooit een studie hierover geweest
        ik rij met m'n koersfiets ooit gemiddeldes van 30 en meer en steek geregeld klasse A bromfietsen voorbij, moet ik nu ook een rijbewijs halen?

Comment

Het zou ook niet slecht zijn dat fietser eerst wat theorie-examen gaan afleggen.Want u neneer jakkel,vertel u mij eens waar en wanneer mogen fietser na elkaar rijden

Snelheid heeft niets te maken met een rijbewijs te behalen meneer jakkel.

Comment

Hahah, ooit al eens van de baan gereden geweest door een peleton zondagse hobbycoureurs die denken dat de baan van hun is en die het onder de meeste omstandigheden vertikken ook maar even hun remmen aan te raken? Ik wel.
            Door een oudere dame op ne klasse A die maar 25 mag en sowieso al overal extra voor oppast? Nee, en dat zal ook niet gauw gebeuren.
            Jongeren daarentegen, die voor het eerst met de brommer gaan rijden (ong. 16 jaar dus) willen echt geen gezichtsverlies lijden door een brommer te kopen en vervolgens alsnog door hun maten op de fiets voorbijgestoken te worden. Dan moet je naar klasse B gaan en is een rijbewijs verplicht. Wat goed is, aangezien voor deze jongeren het meestal hun eerste kennismaking is met gemotoriseerd vervoer.
            Maar in klasse A mag je dus maar 25km/h, en dan zie ik het nut van een rijbewijs niet in, dat peleton fietsers rijdt in blok mss 35km/h en is de facto gevaarlijker.

Comment

Ne klasse A hoort in de meeste gevallen ook gewoon op het fietspad ipv op de rijbaan.

Comment

Het zou ook niet slecht zijn dat fietser eerst wat theorie-examen gaan afleggen.Want u neneer jakkel,vertel u mij eens waar en wanneer mogen fietser na elkaar rijden
                Zeg 'meneerke', ge moet zo niet uit de hoogte doen zenne. Het is vertelt u, en stel uw vraag nu eens in leesbaar Nederlands. Dank u.

Snelheid heeft niets te maken met een rijbewijs te behalen meneer jakkel.
                Wat is 't verschil tussen tuffen tegen 25 per uur met nen brommer en 25 rijden met ne fiets 'meneerke autoleren'?

Comment

Een bromfietser klasse A.

1. leeftijd vanaf 16 jaar.
                  2. snelheid maxium 25km/uur.
                  3.geel plaatje.
                  4. valhelm.
                  5. gelijkvormingsattest.
                  6. verzekering.

Een fietser.

Je mag nooit een appel met een peer vergelijken.

Comment

Voor een autootje van 25km/u moet je ook geen rijbewijs hebben he.

Ik denk niet dat er met A-klassetjes meer ongevallen gebeuren, de meeste mensen die daar voor kiezen (zonder te veralgemenen) zijn zich bewust van 'een beperking' en rijden daar ook naar.

Nu niet denken dat ik iedereen met een A-klasse als een achterlijke beschouw he, verre van maar van alle mensen die ik ken gaat er niemand bewust voor een A-klasse kiezen tenzij ze dus geen rijbewijs hebben (kunnen halen).

Ik heb er BTW ook eentje gehad toen ik 16 was (eigenlijk ervoor ook al maar dat doet niet ter zake) maar toen had dat vooral te maken met het feit dat je daar zonder helm op kon rijden, dat is nu ook niet meer.

Comment

3.geel plaatje.
                      4. valhelm.
                      5. gelijkvormingsattest.
                      6. verzekering.

Een fietser.

Een fiets is dus gevaarlijker dan een A-klasse brommerke?

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                      cc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten
                        Een fiets is dus gevaarlijker dan een A-klasse brommerke?
                        Ah ja, die kan/mag sneller

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                          Ah ja, die kan/mag sneller
                          En ge moet geen helm dragen, ge hebt geen verzekering, dat is gewoonweg onverantwoord!

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                          cc

Comment

ik zou nooit een klasse a kopen moest ik een exaam moeten afleggen, geef mij dan maar een electrische fiets

Comment

als je aan de wag op de luchtbal gaat staan, begrijp je dat er voor sommige dingen beter geen rijbewijs wordt afgelegd
                              en ik vind dat héél goed, andervaliden mogen ook genieten van een motor

Comment

3.geel plaatje.
                                4. valhelm.
                                5. gelijkvormingsattest.
                                6. verzekering.

Een fietser.

Beste,

Je initiële vraag was waarom een A klasse geen rijbewijs nodig heeft.
                                Het antwoord dat hier al enkele keren gevallen is dat een A klasse eigenlijk perfect vergeleken kan worden met een fiets. Waarom? Omdat het twee wielen heeft en even snel gaat. Waarom je er geen rijbewijs voor hoeft te halen? Omdat het nog veiliger is dan een fiets, waar je geen rijbewijs voor nodig hebt. Op een A klasse bromfiets ben je immers verplicht een helm te dragen en de bestuurders zijn minimum 16.
                                En ga nu die peren en appelen maar oppeuzelen... .

Mvg,
                                'meneer' Jakkel

Comment

Bedankt allemaal toch voor de goede antwoorden.

Zo te lezen,is er nog heel veel werk aan de winkel om verkeersveiligheid in

Comment

en daarbuiten ook!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                      en daarbuiten ook!!

Comment

Goed gevonden die grap van u.

Comment

Working...
                                        X