Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laat jij die auto voor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Laat jij die auto voor?

    In het topic of je een moto voorbijlaat in de file, kwam nu meermaals het onderwerp naar boven dat motorrijders vaak de gunst niet terugkeren en niet (of tenminste niet snel) uit de weg gaan als er een autorijder achter hen komt.

    Het betreft hier zowel het "vooraan aan het rood licht gaan staan" (en dan totaal niet merken dat de auto achter hen wel eens een stuk rapper uit de startblokken kan schieten dan zijzelf) en het niet uit de weg gaan op de snelweg.
    Ikzelf merk op de snelweg dat de meeste kerels op een snelle motor denken dat ze met gewoon gas geven van 150 naar 200 van mij af gaan zijn. Niet dus.


    Opinies?

    - Hoe denk jij dat je snelheid zich verhoudt tot de snellere autorijders?

    - Ga je direct uit de weg voor een auto of denk je dat je hem wel te snel af kan zijn?
    64
    Jawel, altijd en zo gauw ik kan
    45,31%
    29
    Een moto is altijd sneller, dus waarom zou ik?
    10,94%
    7
    Ik probeer maar verwacht niet altijd dat er plots een vierwieler op mijn achterband gaat plakken
    43,75%
    28
    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

  • #2
    Als er een auto op de snelweg sneller afkomt ga ik sowieso asap uit de weg. Meestal hoeft dat niet omdat ik nogal erg consequent het meest rechtse vak opzoek (ook aan illegale snelheden). Ik erger mij trouwens ook aan motorrijders die op het middenvak blijven hangen.

    Aan het rode licht zijn er niet veel auto's die sneller weg zijn dan de doorsnee moto, dus dat zie ik niet vaak gebeuren. Het moet al lukken dat je én een supercar aan het rode licht hebt staan én dat de bestuurder van plan is alles uit de kan te halen.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
      Als er een auto op de snelweg sneller afkomt ga ik sowieso asap uit de weg. Meestal hoeft dat niet omdat ik nogal erg consequent het meest rechtse vak opzoek (ook aan illegale snelheden). Ik erger mij trouwens ook aan motorrijders die op het middenvak blijven hangen.

      Aan het rode licht zijn er niet veel auto's die sneller weg zijn dan de doorsnee moto, dus dat zie ik niet vaak gebeuren. Het moet al lukken dat je én een supercar aan het rode licht hebt staan én dat de bestuurder van plan is alles uit de kan te halen.


      Zou het wel eens kunnen gebeuren dat de kerel die zoveel centen aan een snelle auto uitgaf ook graag snel rijdt?

      Misschien dat in 318d-België het probleem zich minder stelt, maar als ik in UK rondkeek, dan reden daar wel heel wat Impreza's en Evo's rond, meestal goed gedopeerd en daar kan je schrikwekkend hard mee uit de blokken schieten. Bovendien was de kerel achter het stuur met zijn tatouage op zijn arm dat ook meestal van plan
      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

      Comment


      • #4
        Als ze op autostrade of andere banen sneller willen,
        laat ik ze zeker voor,


        maar aan een rood licht zijn er weinigen die een motor echt het nakijken willen/kunnen geven.

        Diegene die het kunnen, zullen het meestal niet willen.
        Diegene die het willen zullen het meestal niet kunnen.

        Tuurlijk rijd er af en toe eentje tussen die sneller is als mij,
        maar laten we eerlijk zijn... hoeveel percent is dat? en heoveel percent op die snellere jongens zullen ook alles eruit persen?

        mijn Sevenfifty is maar een simpele moto, geen race,
        maar haalt 100per uur in 5 seconden. (volgens de boekskes)

        Een subaru impreza in 5,4 (volgens de boekskes)

        en dan moeten er dus al uitstekende chauffeurs mee om gaan. :p

        maar goed,
        afhankelijk van situatie, mag elke snelle jongen mij voorbij, al was het een 50cc'tje :p

        Comment


        • #5
          Je maakt wel een ERG grote veronderstelling, i.e. dat die Impreza of Evo standaard is

          Ik ben zelf al lang secretaris van de Impreza STi WR1 club in UK en lid van twee andere clubs rond scoobs en Mitsis... en ik ken geen enkele die met dat standaardvermogen rondrijdt.

          Mijn Evo IX hebben we op 3"84 afgetikt toen hij op zijn 391pk map reed, wat realistisch is gezien Mitsi voor een Evo VIII FQ-400 3.5 opgaf. Tegenwoordig zit ik rond de 440-445pk. Een race tegen een maat zijn VRF800 loopt meestal vrij gelijk af.
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • #6
            standaard vfr?

            njah,
            neem dan een r6 ? of een R1?

            een vfr is een sport-tour moto,

            geen appels en peren vergelijken.

            En uk is niet belgie :p
            hoeveel van die gekietelde imprezas rijden in belgie?

            (en wrm veronderstellen dat een motor ook altijd standaard is :p )

            edit:
            kheb btw gestemd op : Ik probeer maar verwacht niet altijd dat er plots een vierwieler op mijn achterband gaat plakken
            (kga zeker geen macho spelen en beweren dat ik elke vierwieler verloren rijd,)
            Last edited by ; 17/11/2010, 14:23.

            Comment


            • #7
              Een motard die zijn best niet doet, d.w.z. niet volle gas van de lijn, kan je soms bijhouden. Wanneer hij ziet dat er iemand volgt, is het natuurlijk te laat.

              Het was een BMW RT 850 of zoiets. Ik stond eerst aan de lichten aan de A12, klaar voor een blitsstart! Kwam die BMW schuin voor mij staan. Kijk, daar krijg ik het van, he! Hij aan 60% vertrokken, en ik aan 100%. Toen hij mij zag in zijn spiegel: volle gas (bij 90-100 vermoed ik). TE LAAT! Dat ging gelijk op. Bij 180 gaf hij op...

              En een Harley is Alpina-voer!

              Maar wanneer een moto links rijdt en ik sneller ga, dan ga ik zeker niet dringen.
              En vroeger, toen ik nog motard was, heb ik nooit snellere wagens geblokkeerd. +140 was toch niet plezant op mijn naked bike.

              Edit: natuurlijk ga ik mij niet meten met een R1, Gixxer, Duc, enz... Maar af en toe een "lesser mortal" een lesje leren is ook leuk.
              Last edited by ; 17/11/2010, 14:32.

              Comment


              • #8
                Voor hetzelfde geld kan je natuurlijk vragen hoeveel dagen per jaar het in België droog genoeg is om de prestaties uit die motor te halen en waar de situatie veilig genoeg is.

                Het gevaar komt meestal van het feit dat nogal wat (jonge) motorrijders niet beseffen dat ze kwestbaarder zijn voor putten, bulten en andere en dat de autorijders in hun "cocon" niet beseffen dat een moto niet stopt en draait als een auto. Zeker wanneer die twee ook nog eens gaan spelen met mekaar.
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • #9
                  Als ik zelf op mijn snelheid rijd en ik zie een snellere wagen af komen (gebeurt wel héél zelden) dan ga ik simpelweg opzij, ik zie niet in waarom ik die zou moeten blokkeren. Ben ik langs de andere kant in een sportieve bui zou ik mss gewoon wat sneller gaan rijden, hangt van de situatie af, maar als iemand echt voorbij wil, dan laat ik die gaan, ik kachel ook niet graag achter iemand anders tegen 100km/h op het linkervak... (hoewel ik meestal zoveel mogelijk rechts rijd, als ik daarin niet wordt tegen gewerkt door de mongolen die daar nog steeds het nut niet van in zien en zich vastlijmen op het middenvak)

                  Moet wel zeggen dat mijn huidige motor maar 140 rijdt en ik dus zowat iedereen voorbij laat gaan als ik toevallig eens de autostrade op moet.
                  Op de gewone baan is het zéér zelden dat er mij een auto voorbij steekt , het gebeurt al bijna niet dat ik met mijn dieselstoof door een andere auto word voorbij gegaan^^, dus al zeker niet met de motor...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                    Voor hetzelfde geld kan je natuurlijk vragen hoeveel dagen per jaar het in België droog genoeg is om de prestaties uit die motor te halen en waar de situatie veilig genoeg is.

                    Het gevaar komt meestal van het feit dat nogal wat (jonge) motorrijders niet beseffen dat ze kwestbaarder zijn voor putten, bulten en andere en dat de autorijders in hun "cocon" niet beseffen dat een moto niet stopt en draait als een auto. Zeker wanneer die twee ook nog eens gaan spelen met mekaar.
                    Het gevaar komt ook meestal van het feit dat nogal wat (jonge) autorijders niet beseffen dat ook hun wagen gevoelig is aan putten en bulten. en dat motorijders meestal wel beseffen hoe kwetsbaar ze zijn...

                    (je kan je stelling volledig omkeren he ;-) )

                    maar die discussie is zeker niet van toepassing.

                    om op het weer-argument tekomen.
                    enkel op pure modder, gietende regen en ijs zal een moto niet voluit gaan, natuurlijk,
                    maar modder en ijs zijn volgens mij ook vijanden van een auto?

                    Nujah, laten we het punt van jouw poll niet voorbij lopen,
                    ik ga je zeker en vast geen ongelijk geven. ;-)


                    en tuurlijk zijn harley rijders voer voor elke auto :p
                    een harley stopt om de 100meter om zijn verloren stukken op te rapen :p

                    Comment


                    • #11
                      Ik weet niet waarmee gij rijdt, maar zowel mijn S63 als mijn Evo IX zijn wel een stuk moeilijker uit balans te brengen dan een moto, gelijk de welke.

                      Alleen, als er zo een gek weer eens probeert voor mij uit te peren op de snelweg, dan kan ik zelfs daar niet altijd tijdig mee stoppen als hij op zijn muil gaat.

                      'k Ben wel blij dat er hier duidelijk redelijke motards tussenzitten. De kwakkels die je op de snelweg tegenkomt, moeten hier ook eens langskomen.
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                        Da zijn geen motards...

                        Dat zijn er die met de brommer komen om niet in de file te staan of niet meer op de trein te moeten zitten.

                        +0001

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                          Ik weet niet waarmee gij rijdt, maar zowel mijn S63 als mijn Evo IX zijn wel een stuk moeilijker uit balans te brengen dan een moto, gelijk de welke.

                          Alleen, als er zo een gek weer eens probeert voor mij uit te peren op de snelweg, dan kan ik zelfs daar niet altijd tijdig mee stoppen als hij op zijn muil gaat.

                          'k Ben wel blij dat er hier duidelijk redelijke motards tussenzitten. De kwakkels die je op de snelweg tegenkomt, moeten hier ook eens langskomen.

                          mijn auto doet hier toch niet terzake?
                          misschien heb ik wel geen auto en enkel mijn zielige moto ;-)

                          Ik denk dat je op dat vlak idd 2 soorten motorijders hebt:
                          1 - de normale mens
                          2- de gevaarlijke zot,

                          maar kdenk dat die onderverdeling ook bij auto's opgaat...

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                            In het topic of je een moto voorbijlaat in de file, kwam nu meermaals het onderwerp naar boven dat motorrijders vaak de gunst niet terugkeren en niet (of tenminste niet snel) uit de weg gaan als er een autorijder achter hen komt.

                            Het betreft hier zowel het "vooraan aan het rood licht gaan staan" (en dan totaal niet merken dat de auto achter hen wel eens een stuk rapper uit de startblokken kan schieten dan zijzelf) en het niet uit de weg gaan op de snelweg.
                            Ikzelf merk op de snelweg dat de meeste kerels op een snelle motor denken dat ze met gewoon gas geven van 150 naar 200 van mij af gaan zijn. Niet dus.


                            Opinies?

                            - Hoe denk jij dat je snelheid zich verhoudt tot de snellere autorijders?

                            - Ga je direct uit de weg voor een auto of denk je dat je hem wel te snel af kan zijn?



                            Goe bezig manneke, goe bezig!

                            Comment


                            • #15
                              Swede,

                              Als ik ne keer toevallig voor u moest staan met m'n 1150GS, bijgenaamd het trakteurke, toet dan gerust twee keer.
                              Ik zal dan met plezier plaats maken nog voor het licht op groen springt.

                              Wanneer dan de rook rond m'n hoofd is verdwenen kan ik ook weer gerust m'n weg verder zetten.

                              Comment


                              • #16
                                Zotten en debielen laat ik direct voor

                                Comment


                                • #17
                                  Als er een snelle wagen achter me zit laat ik die met veel plezier voor. Het is toch leuker om er wat achter te rijden (ook al ben ik in theorie sneller) en kijken hoe snel die accelereert en hoe goed die kan rijden dan ervoor te rijden en je opgejaagd te voelen...
                                  i 1 2 1/2 6

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten


                                    Zou het wel eens kunnen gebeuren dat de kerel die zoveel centen aan een snelle auto uitgaf ook graag snel rijdt?
                                    Misschien moet die dan beseffen dat aan het rode licht niet plaats is om even de pk's te showen... "Stoplichtsprintjes"

                                    Verder ga ik altijd aan de kant voor sneller verkeer, of ik nu in de auto of op de moto zit. Als er plaats genoeg is, ga ik vooraan staan aan de lichten. Dus dat zal zowat 50/50 zijn.
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                      Zotten en debielen laat ik direct voor
                                      al een geluk dat ge ze van ver herkent. Onlangs stond er een geblondeerd piekskeshaar geval met een soupulleke waar de dikke gouden ketting op lag naast mij in nen e93 M3.
                                      ik vermoed dat het ne goeie mix was van beide bovenvermelde soorten.

                                      Hij begon plaagstootjes gas te geven. Ik negeerde hem volledig, wat me het verstandigste leek. Trok hij alles open en volgde ik gewoon zonder meer dan 1/3 gas te geven. Ik bleef dan nog verdacht dicht hangen ook! dat had ik nooit gedacht.

                                      Comment


                                      • #20
                                        een s63 zou ikzelf niet als zot dusdanig herkennen

                                        swede zou je tegen mijn achterband aanvlammen ?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X