Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koeno
en het aantal mensen dat de theoretische tijd van nen auto haalt vanuit stilstand is ook niet dik gezaaid, maar jij zal het kunnen
waar moest ik da lezen van uwe actie op autobahn?
kmoet nu eerlijk zeggen dat ik dit topic al 2 keer doorgescrolld ben en het ni tegenkom
(vandaar dat ik ook over de 0 - 100 tijden praatte :d )
als ik rapper wagens in mijn spiegel zie ga ik normaal plaats maken. Ik kijk evenveel in mijn spiegels op de moto als in de auto dus zie ze wel afkomen.
Op snelwegen ga ik al niet te rap rijden want wat je daar allemaal tegenkomt
Dit ben ik zelf al tegengekomentoen ik op de moto zat en gelukkig altijd kunnen ontwijken; dode hond; vezelplaat; ladderes en nen kruiwagen.
En aan de rode lichten voor een auto gaan staan; dan wil dit zeggen dat hij niet aan de witte lijn stond en ik er dus voor kon staan als ie aan de witte lijn gaat staan dan sta ik er naast en kan hij zijn (in mijn ogen ronduit belachelijk) stoplichtsprintje met zijn supercar vollen bak etaleren.
als je dan eens stoplichtsprint doet; doe dit dan met gelijkwaardig materieel. en auto´s en moto´s zijn dat nooit.
Voor hetzelfde geld kan je natuurlijk vragen hoeveel dagen per jaar het in België droog genoeg is om de prestaties uit die motor te halen en waar de situatie veilig genoeg is.
Het gevaar komt meestal van het feit dat nogal wat (jonge) motorrijders niet beseffen dat ze kwestbaarder zijn voor putten, bulten en andere en dat de autorijders in hun "cocon" niet beseffen dat een moto niet stopt en draait als een auto. Zeker wanneer die twee ook nog eens gaan spelen met mekaar.
Om hier nog even op terug te komen...
Draaien ok, met die Evo ga je sowieso een pak sneller door bochten gaan dan een moto.
Maar sneller stilstaan?
Heb al met een nieuwe STI en een Evo X meegereden (wel standaard) dus dat zal het niet zijn. Of moet ik dringend eens met een S63 meerijden om te voelen hoe dat remt?
Moest gisteren trouwens aan dit topic denken. Stond in Eindhoven voor de lichten als 3e ofzo op een baan met 2 vakken per rijrichting. Komt er een motorrijder met een TL 1000 R tussen de auto's gekropen om tussen de 2 voorste aan het licht te staan. Wat er rechts stond weet ik niet meer, maar links stond zo een oude Twingo. Het licht springt op groen en die Twingo was zowaar rapper gelaunched dan die moto
ok toegegeven tegen dat ze het kruispunt helemaal over waren was die motor er wel terug voor maar de eerste 4-5 meter was die Twingo rapper.
Moest gisteren trouwens aan dit topic denken. Stond in Eindhoven voor de lichten als 3e ofzo op een baan met 2 vakken per rijrichting. Komt er een motorrijder met een TL 1000 R tussen de auto's gekropen om tussen de 2 voorste aan het licht te staan. Wat er rechts stond weet ik niet meer, maar links stond zo een oude Twingo. Het licht springt op groen en die Twingo was zowaar rapper gelaunched dan die moto
ok toegegeven tegen dat ze het kruispunt helemaal over waren was die motor er wel terug voor maar de eerste 4-5 meter was die Twingo rapper.
Ik ben daar 150% zeker van dat een auto sneller stilstaat dan een moto.
S63 vs aprilia RSV4 ?
Kan zijn hoor, vroeg het mij gewoon af. Zoals ik reeds zei, dan wordt het voor mij dringend tijd om eens in een S63, of (The Swede zijn) Evo mee te rijden.
Gelukkig geniet ik van het motorijden en moet ik niet aan zo'n gezeik denken, wie of wat er sneller zou zijn.
Motards weten normaal gezien wat ik bedoel. De sound, de wind, de vrijheid. Daar kan geen enkele auto tegenop, het mag nog een Porsche of een Ferrari zijn.
Kan zijn hoor, vroeg het mij gewoon af. Zoals ik reeds zei, dan wordt het voor mij dringend tijd om eens in een S63, of (The Swede zijn) Evo mee te rijden.
Rij jij zelf met de motor, of heb je er al mee gereden ?
En houd er dan ook rekening mee dat dat geen prutsers zijn op diene moto, en dat gelijk welk kieken een auto met ABS vol op de remmen kan stampen, dus dat op de openbare weg de verschillen nog groter zullen zijn.
Comment