Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Laat jij die auto voor?
Collapse
X
-
Ik neem optie 3, al zou optie 1 even goed gekund hebben.
't Is een feit dat zoveel automobilisten niet voldoende snaps en (derhalve) respect hebben voor een motorrijder, en daarom ben je gewoon verplicht jezelf iets meer af te schermen dan in een auto. Sad but true. Als je, zoals ik wel doe met de auto, naar rechts ga van zodra ik een gaatje vind, om ene voorbij te laten, dan ben je met de motor zodanig vaak in de weer met van vak veranderen, dat de risico's behoorlijk groot worden. Je moet op een motor beter uit je doppen kijken, ziet soms minder goed, en teveel leaserijders met (ingebeelde) haast denken dat ze met een vooroprijdende motorrijder hetzelfde kunnen doen als met een collega in een auto: tot op z'n achterwiel gaan zitten rijden, of proberen "van de baan te pushen". Voor een motorrijder is dat erg gevaarlijk.
Vandaar dat ik, met de motor, minder snel opzij ga dan met de auto. Heb ik plaats of is het rustig, dan sowieso. Is het druk, dan nog probeer ik ... maar ik hanteer andere maatstaven. Mijn veiligheid gaat voor op de haast van die ander, of op de hoffelijkheid die ik probeer aan de dag te leggen.
En dan gebeurt het dat ge u af en toe mispakt aan een zeer snelle auto. Helaas, dan.
Comment
-
Is ook zo.
Anderzijds kun je beide wel op voorhand inschatten. Met de bomma's ben je op je hoede, voor de gehaaste rijders maak je plaats.
Probleem, vind ik, zijn die ogenschijnlijk niet gehaaste rijders die aan de lichten bij het zien van je moto plots wel gehaast worden.
Probleempje met hun hormonenhuishouding of zo. Dat brengt u wel soms in een erg oncomfortabele positie, eigenlijk een positie die je niet hebt gewild.
En dan moet je er maar het beste van zien te maken.
Comment
-
Ik heb niet heel de topic gelezen.
Maar zoals je zegt, moto rijders kijken niet achter zich omdat ze denken dat ze toch de rapste zeg zijn aan de lichten.
Nu ik heb ook geen spiegels op mijn moto dus ik zou mijn hoofd al 180 graden moeten draaien om te zien dat er een evo in mijn gat plakt.
oftwel ga ik naar rechts om de auto eens te bekijken of smijt ik hem een paar versnellingen lager en ga ik naar 18.000 RPM
Comment
-
Ik rij altijd rechts en probeer plaats te maken als ik kan.
Als ik u gezien heb (en ik kijk nogal vaak in mijn spiegels, zelfs op de moto) dan mag je door als je sneller bent dan ik.
Nu moet ik wel toegeven dat als ik eerst aan een licht ben ik toch mooi in 't midden van de rijstrook stop, uit zelfbehoud.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk BerichtenEn uk is niet belgie :p
hoeveel van die gekietelde imprezas rijden in belgie?
Dat gezegd zijnde, elke ochtend zijn er ook wel nog een paar idioten met een A3 die ook denken dat ze moeten racenElwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDa's geen excuus, er bestaan moto's waarvan je in de originele spiegels alleen je ellebogen ziet, ook al staan ze 'goed' afgesteld. Die van de Yamaha Bulldog bijvoorbeeld.
lol, doet mij denken aan mijn 916SP3.
Elle boog kijkers :-)
Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichtenwas da voor ne zever?
Gelooft ge da ni mssch da die gast met zijn R1 mijn auto niet kon volgen?
Natuurlijk da ne gsxr1000 van 2009 andere koek is. Daar wil ik nog wel eens tegen sprinten van 100 tot 300 om te zien hoe groot het verschil is.
Maar het merendeel van de motards die ik tegenkom rijden niet met de laatste of voorlaatste generatie hypersport.
met welke wagen rijd u?
Ik heb 12 jaar motor gereden, waarvan 5 jaar op circuit.
Het zou mij zwaar verwonderen dat een wagen sneller trekt dan een R1 van bj 2000. Da gedachte alleen al is bespottelijk.
En een Pagani of Bugatti zal niet elke dag achter je rijden;-)
Ik heb nooit nooit nooit een wagen in mijn achterwiel gehad, niet met de R6, R1, SP1, 916SP3, 748R, CBR600RR.
Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
Comment
-
Ik had destijds een gsxr750 met 143 pk. Dacht toen ook altijd met een zeker ego dat je sneller bent.
Tot er een porsche gt3 in mijn gat kwam hangen. Op rechte stuk ging ik er nog wa van weg. Maar bij het betere bochtenwerk bleef die mooi bij mij hoor. Om maar te zeggen dat als zo een gast kan rijden je de eer aan jezelf moet houden en hem vrije baan geven.
Want als je dit niet doet en je zou op je flikker vallen (door jezelf te pushen) rijd die wel over jou he.
Comment
-
De discussie is niet of een moto of auto het snelst is. Het topic gaat over het feit dat zowat elke motard denkt dat hij sneller is aan bvb een rood licht en daarmee regelmatig dik in de weg kan rijden van iemand die met een snelle wagen rijdt.
Als ik zowel met mijn auto als met de Evo op weg ben, dan rij ik daar ook graag snel mee en telkens ik aan een rood licht kom, vooral in Nice, is er een idioot met een T-Max of Moto die denkt dat hij er zich moet tussenwringen en ervoor moet komen staan om dan dik in mijne weg te rijden als ik ook van mijn wagen wil genieten.
Probleem is dat dergelijke mannen zichzelf in gevaar brengen, vooral wanneer ze bij het optrekken ook nog eens denken dat ze moeten proberen te koersen.
En ook op gewone wegen merk ik dat, zij het op de snelweg of op gewestwegen. Veel gedragen zich als BMW rijders en als je erachter komt denken ze dat ze toch sneller zijn en ipv uit de weg te gaan, blijven ze steevast voor je neus "blijven proberen".
Cijfers zijn trouwens één aspect. De werkelijkheid is anders. Met die Evo of Benz zet ik keer op keer en in ongeveer alle omstandigheden < 5s neer naar 100. Met een moto moeten alle sterren al in de goede configuratie staan om dat veilig te doen. Op een natte dag in Februari in de Belliardstraat uw moto voor een Evo van 400pk parkeren is niet echt goed doordacht.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Neen, hier kan ik u in volgen. Spijtig genoeg denken veel motorrijders het privilege te hebben van zich ertussen te wringen en zo als eerste te vertrekken.
De motorrijder gaat ervan uit dat hij sneller is, dit is uiteraard niet het geval in slechte omstandigheden. Maar als hij dit doet, is de motorrijder een dikke idioot.
Een beetje sportief en verstandig motrrijder zal dit niet op een natte, regenachtige dag in februari doen. Dan moet je je meerdere erkennen en laten voorgaan.
Toen ik nog op de baan met de motor reed en mij er tss wringde om als eerste aant rood te staan, (jawel, dit deed ik ook) redlinede ik in elke versnelling voor zover het haalbaar (veilig) was. Dus niet op een vochtig dagje in februari, tenzij je rollin' burns wil doen ;-)
Machogedrag vind je overal en in/op elk gemotoriseerd voertuig.
Mijn ervaring is, dat de meer circuit gerichte motorrijder zich veel hoffelijker zal gedragen op de openbare weg. Zo was het toch voor mij.
Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
Comment
-
Wel, afgaande van met welke motor ik op de baan ben en welke weersomstandigheden het zijn.
En laat ik de staat van het wegdek er ook bijnemen.
Als deze factoren NIET in mijn voordeel zijn ga ik altijd uit de weg voor de snellere wagen. Dat is toch de logica zelve?
Als de factoren in mijn voordeel zijn,...... Kraan open en catch me if
Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenOp een natte dag in Februari in de Belliardstraat uw moto voor een Evo van 400pk parkeren is niet echt goed doordacht.
Voor de rest zal ik mijn mening wel gezegd hebben in deze draad van inmiddels 2 jaar oud
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenMinstens twee tegenwoordig en ik merk in Brussel dus nog altijd dat er een hele nest zijn die het niet begrepen hebben
Dat gezegd zijnde, elke ochtend zijn er ook wel nog een paar idioten met een A3 die ook denken dat ze moeten racen
Gemiddeld gezien is een motorfiets veel sneller dan een wagen.
Gemiddeld gezien rijden motorfietsers als het goed weer is.
Gemiddeld gezien gaan ze dus ook sneller weg zijn aan de lichten.
Dus gemiddeld gezien gaat de gemiddelde mens daar gene last van hebben in zijn gemiddelde wagen.
Als jij met een bovengemiddelde wagen rijdt kan dat er idd wel voor zorgen dat er af en toe (of regelmatig) een moto in je weg rijdt.
Tja, en dan ?
Heb het trouwens na 240.000 motorkilometers eigenlijk nog geen enkele keer moeten afleggen tegen een wagen tijdens het accelereren.
Ene keer achter nen loco local gezeten in Frankrijk, R5 turbo, die moest ik lossen , je moet weten wanneer je veilig kan volgen en wanneer je je meerdere moet erkennen in iemand.
Trouwens, ik woon hier in een zijstraat van een 'gekend' motorbaantje met aantal bochten. Kan ze letterlijk bijna blind rijden dus. Als ik wil rij ik met mijn 160pk Sprinter de meeste moto's los gewoon omdat ik er misschien al 1000 maal gepasseerd ben (zal meer zijn). Wil dat dan zeggen dat die moto's in het vervolg aan de lichten niet meer voor nen Sprinter moeten gaan staan ?
Comment
Comment