Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laat jij die auto voor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
    Allez, 3 jaar na de vraag rijden er toch al (minstens!!) 2 gekietelde Impreza's rond .

    Gemiddeld gezien is een motorfiets veel sneller dan een wagen.
    Gemiddeld gezien rijden motorfietsers als het goed weer is.
    Gemiddeld gezien gaan ze dus ook sneller weg zijn aan de lichten.
    Dus gemiddeld gezien gaat de gemiddelde mens daar gene last van hebben in zijn gemiddelde wagen.

    Als jij met een bovengemiddelde wagen rijdt kan dat er idd wel voor zorgen dat er af en toe (of regelmatig) een moto in je weg rijdt.
    Tja, en dan ?

    Heb het trouwens na 240.000 motorkilometers eigenlijk nog geen enkele keer moeten afleggen tegen een wagen tijdens het accelereren.
    Ene keer achter nen loco local gezeten in Frankrijk, R5 turbo, die moest ik lossen , je moet weten wanneer je veilig kan volgen en wanneer je je meerdere moet erkennen in iemand.

    Trouwens, ik woon hier in een zijstraat van een 'gekend' motorbaantje met aantal bochten. Kan ze letterlijk bijna blind rijden dus. Als ik wil rij ik met mijn 160pk Sprinter de meeste moto's los gewoon omdat ik er misschien al 1000 maal gepasseerd ben (zal meer zijn). Wil dat dan zeggen dat die moto's in het vervolg aan de lichten niet meer voor nen Sprinter moeten gaan staan ?
    Mensen met een voertuig met een boven gemiddeld vermogen, hebben meer last om het vermogen NIET te gebruiken.
    Alles en iedereen gaat in de weg rijden. Met alle frustratie vandien.

    Comment


    • Volgens mij is de gemiddelde sportmotor de eerste 50m altijd sneller dan een auto.
      Vanaf dan wordt het een andere zaak natuurlijk.
      Ik zet me dus aan de lichten altijd vooraan, als het groen wordt ben ik weg en dan ga ik gewoon rechts rijden.
      Op de autosnelweg en in hernemingen liggen de verhoudingen anders en vind ik het maar normaal dat je plaats laat voor snellere bestuurders, ongeacht hun Weapon of Choice.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

      Comment


      • Mijn probleem met snellere auto's tijdens de spits is dat als je ze voor laat, het geen minuut duurt of ze opgehouden worden door ander verkeer en je er terug voorbij kan. Dan vind ik het niet lonen om speciaal ruimte te gaan maken voor een snellere auto...

        Comment


        • Het is een mes dat van 2 kanten snijdt. Als je sneller wilt rijden dan toegelaten, dan moet je kunnen remmen/stoppen voor iedereen die zich wel aan de regels houdt.(is een regel die ik altijd toepas) Als je dit zonder morren doet, zonder knipper, claxonneren. Gaan deze mensen ook veel sneller opzij gaan. Als jij zelf begint te knipperen met de lichten ea. Gaan deze mensen dat gewoon ook zelf doen als je ze voorbij steekt. En soms moeilijk doen. En als je dan in je gat gebeten bent, en reageert zoals de gekende m3 rijder... Sommige motorrijders, rijden met een 250cc alsof het een 1000 cc is. Hetzelfde met autobestuurders. Moraal: pas de verkeersregels toe, doe je dit niet en veroorzaak je frustratie bij anderen, ben je zelf in de fout. Dan ga je het langst en het gelukkigst rijden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
            Neen, hier kan ik u in volgen. Spijtig genoeg denken veel motorrijders het privilege te hebben van zich ertussen te wringen en zo als eerste te vertrekken. De motorrijder gaat ervan uit dat hij sneller is, dit is uiteraard niet het geval in slechte omstandigheden. Maar als hij dit doet, is de motorrijder een dikke idioot.
            Een beetje sportief en verstandig motrrijder zal dit niet op een natte, regenachtige dag in februari doen. Dan moet je je meerdere erkennen en laten voorgaan.
            Lees ik dit goed??

            Ikzelf rijd met de BMW 650 scooter. Waarvan ik vermoed dat ik er zowat 6 sec over doe om op een 'provinciale baan' tot aan 90km /u te geraken....
            Dus volgens jouw redenering mag ik niet 'voorgaan' aan rode lichten als er bv een Porsche, Mercedes S, etc.... als eerste staan.

            a) alsof er achteraan op de wagen een sitcker hangt met : "opgelet, ik ben binnen .... sec aan 100 km/u"
            b) als iedere Porsche-rijder steeds maar weer wil bewijzen dat hij onder de 5 sec aan 100 km/u geraakt

            Dus jouw redenering van 'motorrijders enkel vooraan voor het rode licht, indien er geen 'snelle' wagen staat, kan ik niet echt volgen.

            Comment


            • Van mij mag jij doen wat je ni laten kan ;-)
              Ik spreek uit eigen ondervinding en kan best wel de frustratie van de wagenbestuurder begrijpen.
              Zelf ben ik ook geen heilige en trek ook graag snel op, niet om mij te bewijzen maar omdat ik het leuk en verslavend vind. Maar dit is mijn probleem ;-)
              Ik zal er mij ook niet aan ergeren als er iemand trager voor me rijd.

              Leef, en laat leven (vooral het laatste)

              Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

              Comment


              • Gezond verstand moet van 2 kanten komen
                ik ging vroeger (intussen geen moto meer) zoveel mogelijk tussen de rijstroken staan, zodanig dat auto links of rechts voorbij kon wanneer die dat wou
                2.0 JTDm

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                  Lees ik dit goed??

                  Ikzelf rijd met de BMW 650 scooter. Waarvan ik vermoed dat ik er zowat 6 sec over doe om op een 'provinciale baan' tot aan 90km /u te geraken....
                  Dus volgens jouw redenering mag ik niet 'voorgaan' aan rode lichten als er bv een Porsche, Mercedes S, etc.... als eerste staan.

                  a) alsof er achteraan op de wagen een sitcker hangt met : "opgelet, ik ben binnen .... sec aan 100 km/u"
                  b) als iedere Porsche-rijder steeds maar weer wil bewijzen dat hij onder de 5 sec aan 100 km/u geraakt

                  Dus jouw redenering van 'motorrijders enkel vooraan voor het rode licht, indien er geen 'snelle' wagen staat, kan ik niet echt volgen.
                  Wat ik zelf niet weet; mag een motar aan een rood licht voorbij steken tussen de auto's als iedereen stil staat ?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                    Wat ik zelf niet weet; mag een motar aan een rood licht voorbij steken tussen de auto's als iedereen stil staat ?
                    Als iedereen stil staat, en de motard geen volle lijn over gaat, mag ie dat want dan is ie niet aan het inhalen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Als iedereen stil staat, en de motard geen volle lijn over gaat, mag ie dat want dan is ie niet aan het inhalen.
                      En waar moet hij dan gaan staan. Als de auto's tot tegen de stopstreep staan ?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Als iedereen stil staat, en de motard geen volle lijn over gaat, mag ie dat want dan is ie niet aan het inhalen.
                        Klopt niet. Wel een enorm veel voorkomend misverstand.

                        Als een voertuig niet beweegt omwille van lichten, voorrang of andere obstakels is dat niet hetzelfde als stilstaan in de context van 'stilstaan en parkeren' (de tijd nodig om goederen te lossen of om passagiers te laten in- of uitstappen).
                        De bestuurder van het stilstaande voertuig neemt nog steeds op regelmatige wijze deel aan het verkeer.
                        Dit valt ook niet te klasseren als fileverkeer dus er is wel degelijk sprake van inhalen.
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Aangezien je aan 0-100 in vijf seconden dan weer moet stoppen voor het volgende rode licht dat nog niet groen is, valt dat dus wel mee als er eentje met een moto voor uwe neus gaat staan

                          Voor de rest zal ik mijn mening wel gezegd hebben in deze draad van inmiddels 2 jaar oud
                          Geen reden dat het 2 jaar oud is, dat we het niet mogen bovenhalen. Ik merk nl dat de situatie nog dezelfde is als 2 jaar geleden.

                          PS: En er zijn ook wagens die op sokken onder 4 s naar 100 gaan, zelfs als het vettig ligt.

                          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Mensen met een voertuig met een boven gemiddeld vermogen, hebben meer last om het vermogen NIET te gebruiken.
                          Alles en iedereen gaat in de weg rijden. Met alle frustratie vandien.
                          Er is inderdaad een punt hier. Vooral in Vlaanderen, heb ik zo de indruk dat men denkt (en niet enkel onder motards, voel jullie niet aangevallen), dat iemand die een krachtige wagen heeft, die eigenlijk die hoort te gebruiken.
                          En er zijn er inderdaad veel die die gewoon kopen "voor de héb". Maar er zijn er ook die echt liefhebbers in hart en nieren zijn en wél graag hun beest gebruiken...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                          Volgens mij is de gemiddelde sportmotor de eerste 50m altijd sneller dan een auto.
                          Vanaf dan wordt het een andere zaak natuurlijk.
                          Ik zet me dus aan de lichten altijd vooraan, als het groen wordt ben ik weg en dan ga ik gewoon rechts rijden.
                          Eww... hier loopt het dus verkeerd in die veronderstelling. Ik heb twee autos op mijn oprit staan die net die eerste 50m heel explosief zijn en als je als motorrijder die eerste meters zo snel wil wegkomen, moet je al met een ERG krachtige motor rijden en serieus kunnen rijden (en dat weet ik van enkele goede vrienden-motards).

                          En het is net hier dat het gevaar ligt. Als ik hiermee aan het rood licht eens snel wil vertrekken, dan zit ik me steevast af te vragen of ik die motorrijder, die zich absoluut voor de auto moest wringen), niet ga "aantikken"...

                          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Mijn probleem met snellere auto's tijdens de spits is dat als je ze voor laat, het geen minuut duurt of ze opgehouden worden door ander verkeer en je er terug voorbij kan. Dan vind ik het niet lonen om speciaal ruimte te gaan maken voor een snellere auto...
                          We spraken niet over "ruimte maken". Wel om niet voor een wagen te gaan staan aan een rood licht en er van uit te gaan "dat je toch sneller gaat zijn".

                          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Het is een mes dat van 2 kanten snijdt. Als je sneller wilt rijden dan toegelaten, dan moet je kunnen remmen/stoppen voor iedereen die zich wel aan de regels houdt.(is een regel die ik altijd toepas) Als je dit zonder morren doet, zonder knipper, claxonneren. Gaan deze mensen ook veel sneller opzij gaan. Als jij zelf begint te knipperen met de lichten ea. Gaan deze mensen dat gewoon ook zelf doen als je ze voorbij steekt. En soms moeilijk doen. En als je dan in je gat gebeten bent, en reageert zoals de gekende m3 rijder... Sommige motorrijders, rijden met een 250cc alsof het een 1000 cc is. Hetzelfde met autobestuurders. Moraal: pas de verkeersregels toe, doe je dit niet en veroorzaak je frustratie bij anderen, ben je zelf in de fout. Dan ga je het langst en het gelukkigst rijden.
                          Jup. So true.

                          Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                          Lees ik dit goed??

                          Ikzelf rijd met de BMW 650 scooter. Waarvan ik vermoed dat ik er zowat 6 sec over doe om op een 'provinciale baan' tot aan 90km /u te geraken....
                          Dus volgens jouw redenering mag ik niet 'voorgaan' aan rode lichten als er bv een Porsche, Mercedes S, etc.... als eerste staan.

                          a) alsof er achteraan op de wagen een sitcker hangt met : "opgelet, ik ben binnen .... sec aan 100 km/u"
                          b) als iedere Porsche-rijder steeds maar weer wil bewijzen dat hij onder de 5 sec aan 100 km/u geraakt

                          Dus jouw redenering van 'motorrijders enkel vooraan voor het rode licht, indien er geen 'snelle' wagen staat, kan ik niet echt volgen.
                          Je mag dat gerust doen. Maar dan moet je ook sneller weg zijn. En ik kan u gerust meegeven dat wanneer er weer zo een kwezel zich voorbijwringt in Nice of Brussel en ik me er dan bij het optrekken weer moet "voorbijwringen" omdat zijn hok niet vooruitkomt, dat mijn auto plots een heel stuk groter is dan een moto als ik er voorbijga... En dat is geen agressiviteit, wel aan een idioot aangeven dat hij niet moeten denken dat hij keizer is omdat hij op een moto zit.

                          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Als iedereen stil staat, en de motard geen volle lijn over gaat, mag ie dat want dan is ie niet aan het inhalen.
                          Interessante stelling. Hoe legaal is het inderdaad van je tussen de vakken voorbij te wringen ?
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            En waar moet hij dan gaan staan. Als de auto's tot tegen de stopstreep staan ?
                            Heb er al een paar tegen gekomen die dan gewoon op het zebrapad gaan staan.

                            In het merendeel van de tijd zijn die mannen rapper weg (afhankelijk met wat ik onderweg ben), maar het hatelijkste is, dat ze zich dan naar voor wringen maar als het groen wordt dan ofwel niet opletten aan de lichten of gewoon erg traag vertrekken.

                            Ook al een paar keer gehad op de autostrade dat die gewoon blijven rijden, u duidelijk zien in de spiegel, en niet opzij willen gaan.

                            Maar ja, vele auto-bestuurders zijn ook zo.
                            BMW X5 45e

                            Comment


                            • Bon, vanaf heden letten we er allemaal op dat wanneer de zweet aan de lichten staat, we er niet voor gaan staan. Meestal staat een moto wel naast/tussen de wagens, waardoor er ruimte genoeg is, maar bon.

                              En terzijde een lijstje met 0-60mph tijden van tweewielers.

                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                Eww... hier loopt het dus verkeerd in die veronderstelling. Ik heb twee autos op mijn oprit staan die net die eerste 50m heel explosief zijn en als je als motorrijder die eerste meters zo snel wil wegkomen, moet je al met een ERG krachtige motor rijden en serieus kunnen rijden (en dat weet ik van enkele goede vrienden-motards).
                                Dat zullen we precies ne keer moeten testen.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                En terzijde een lijstje met 0-60mph tijden van tweewielers.

                                http://www.zeroto60times.com/Motorcy...mph-Times.html
                                Interessant lijstje, de mijne zit onder de 4"...
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                  Interessant lijstje, de mijne zit onder de 4"...
                                  Den onzen staat er niet tussen maar doet afhankelijk van de rijder tussen de 2.8 en 3.7s.
                                  0-160km/h lees je overal dezelfde meting van +/-6sec.

                                  Best wel indrukwekkend voor het tweewielige equivalent van een Range Rover.

                                  Het leukste van het lijstje vind ik de vaststelling dat je effectief met een budget van amper 6500 euro (NX 700) al in 5sec aan 100 zit. De verhouding prijs/prestaties ligt bij motoren toch geschift goed.
                                  Last edited by Tjeu; 25/02/2014, 10:23.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                    Den onzen staat er niet tussen
                                    Ik had me gebaseerd op de tijden die in de lijst staan voor de 950 ADV en de RC8, ik schat de 1190 ADV daar ergens tussen maar jouw cijfers zijn nog beter.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                      Ik had me gebaseerd op de tijden die in de lijst staan voor de 950 ADV en de RC8, ik schat de 1190 ADV daar ergens tussen maar jouw cijfers zijn nog beter.
                                      Staan op pagina 1 van draadje van mijn moto. Of je kan ze hier ook nalezen :

                                      Please recheck the URL for the proper spelling. Or use our search box at the top of this page to find what you're looking for.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

                                      Comment


                                      • Staan er wel een paar verkeerd (of andere chauffeur) heb ik de indruk.
                                        Ne R1200GS is toch nooit een seconde sneller als een K1300S.

                                        De mijne staat er dan weer niet tussen. Ik ga meestal vooraan staan maar aangezien ik (en de meesten hier denk ik) wel nen autoliefhebber ben zie ik ook wel of er ne <=6s auto staat - en dan blijf ik daar mooi achter.

                                        Paar weken geleden zo eens links van ne Dodge Caliber SRT4 gaan staan (had srt gezien, wist eigenlijk niet of ze dat ding ook met die beestige viper-motor leverden). Die wilde nogal zot doen maar toen ik uiteindelijk dan eens opentrok bleef ie toch serieus achter.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                          Klopt niet. Wel een enorm veel voorkomend misverstand.

                                          Als een voertuig niet beweegt omwille van lichten, voorrang of andere obstakels is dat niet hetzelfde als stilstaan in de context van 'stilstaan en parkeren' (de tijd nodig om goederen te lossen of om passagiers te laten in- of uitstappen).
                                          De bestuurder van het stilstaande voertuig neemt nog steeds op regelmatige wijze deel aan het verkeer.
                                          Dit valt ook niet te klasseren als fileverkeer dus er is wel degelijk sprake van inhalen.
                                          In de Wegcode (art. 16.1) staat nochtans: "Het inhalen geldt slechts ten aanzien van bestuurders die in beweging zijn."
                                          Smilin' Jack - Speed Pilot

                                          Comment

                                          Working...
                                          X