Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toch weer sporttoer?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toch weer sporttoer?

Na jaren waarin de keuze voor sport toer motoren steeds schraler werd, lijkt er toch weer wat keuze te ontstaan.

Vijf jaar geleden bestond de keuze uit:

- Aprilia Futura
    - Ducati St3/4
    - Honda VFR
    - Triumph Sprint

De Italianen stopten ermee... en de hoogpoters deden hun intrede en snoepten het marktaandeel af.

Nu onstaan er weer wat varianten die aan de aloude sporttoer machines doen denken:

KTM 990SMT, als afgeleide van een Super Motard

En nu dan de Kawasaki Z1000SX

Wat vinden we ervan?

Voor een sporttoer vind ik die Z1000SX wel een heel mooie!

Comment

Beestachtig mooi!
      En volgens Motorrijder ook een beest van een machine
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Ik vrees dat als ik daar een proefrit op ga maken dat ik verkocht ben ... (en vervolgens die machine)

Nog een jaartje wachten voordat ik een proefrit ga maken ..

Gezien mijn voorliefde voor racers... maar mijn weigering om zoveel compromissen op de koop toe te nemen, lijkt dit wel een ideale tussenvorm. Een ZX10R maar dan met: ABS, mogelijkheid om koffers te monteren, degelijke windbescherming zelfs met verstelbaar ruitje, iets meer relaxte zitpositie

Het lijkt te mooi om waar te zijn!
        Last edited by msxx; 25/11/2010, 21:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
          Ik vrees dat als ik daar een proefrit op ga maken dat ik verkocht ben ... (en vervolgens die machine)

Gezien mijn voorliefde voor racers... maar mijn weigering om zoveel compromissen op de koop toe te nemen, lijkt dit wel een ideale tussenvorm. Een ZX10R maar dan met: ABS, mogelijkheid om koffers te monteren, degelijke windbescherming zelfs met verstelbaar ruitje, iets meer relaxte zitpositie

Gewoon doen !

Ik vind hem ook wel iets hebben, die Kawa.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten

Awel, ik heb zelf ook voornamelijk sporttoer gereden, met dezelfde reden als jij. Ook ik heb een absolute voorliefde voor racebananen, maar die zijn gewoon te extreem, je kan daar zo zelfden ten volle van genieten. Met die reden zijn ze het dan ook niet waard om zoveel op te offeren.

Na wat mossel nog vis dingen en sporttoerders (GSX-F, Fazer, VFR, Tre-K, ...) ben ik op mijn Pan terecht gekomen. En eigenlijk é.... Ik zou nooit meer terug keren naar een sporttoer.
            Het pakket waar ik nu mee rij is gewoon veel te heerlijk. Ne vette sound, retestrakke vering én optimaal comfort, ook bij lage snelheden. Bovendien zijn de koffers standaard en zijn ze steeds eleganter ingewerkt dan op een sporttoer. Je voelt ze ook minder, want geef toe, een sporttoer met bakken is al een stuk minderfun, als ze dan nog eens geladen zijn, dan voel je dat onmiddellijk al in het voorwiel.

Nee jong, ik ga vollop voor de toerbuffels (met wat sportieve aanpassingen zoals reeds vermeld). Zeker die nieuwe toerders met 120 tot 160pk. Habba habba! Wa moe nen mens nog meer hebben om gemiddeld 52km/h te rijden... Ik verlang zelf niet meer naar racebananen, ik heb er 1 (748 ), maar ik kijk er liever naar dan dat ik ermee rij, da doet minder zeer aan mijnen nek, polsen, rug...
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
              Awel, ik heb zelf ook voornamelijk sporttoer gereden, met dezelfde reden als jij. Ook ik heb een absolute voorliefde voor racebananen, maar die zijn gewoon te extreem, je kan daar zo zelfden ten volle van genieten. Met die reden zijn ze het dan ook niet waard om zoveel op te offeren.

Na wat mossel nog vis dingen en sporttoerders (GSX-F, Fazer, VFR, Tre-K, ...) ben ik op mijn Pan terecht gekomen. En eigenlijk é.... Ik zou nooit meer terug keren naar een sporttoer.
              Het pakket waar ik nu mee rij is gewoon veel te heerlijk. Ne vette sound, retestrakke vering én optimaal comfort, ook bij lage snelheden. Bovendien zijn de koffers standaard en zijn ze steeds eleganter ingewerkt dan op een sporttoer. Je voelt ze ook minder, want geef toe, een sporttoer met bakken is al een stuk minderfun, als ze dan nog eens geladen zijn, dan voel je dat onmiddellijk al in het voorwiel.

Nee jong, ik ga vollop voor de toerbuffels (met wat sportieve aanpassingen zoals reeds vermeld). Zeker die nieuwe toerders met 120 tot 160pk. Habba habba! Wa moe nen mens nog meer hebben om gemiddeld 52km/h te rijden... Ik verlang zelf niet meer naar racebananen, ik heb er 1 (748 ), maar ik kijk er liever naar dan dat ik ermee rij, da doet minder zeer aan mijnen nek, polsen, rug...
              Het hangt ook van het gebruik af. De koffers gebruik ik 1 a 2 keer per jaar. Enkel voor op vakantie of een lang weekend dus. Op mijn Futura vind ik de stabiliteit eerlijk gezegd best ok met de koffers. Maar wat zit er dan in? Enkel kleding, een paar schoenen en een regenpak. De rest zit gewoon in mijn tanktas.

Eigenlijk zou ik gewoon een racer willen hebben, maar ik vind het ondoenbaar om daarmee op vakantie te gaan. En juist die vakanties zijn de kers op de taart ..

Jij rijdt er dagelijks mee? In dat geval zou ik waarschijnlijk ook de afweging maken zoals jij die maakt

Minimaal nog een jaartje met de Futura. Al is het maar omdat ik liever geen nieuwe koop, maar eentje waar de eerste afschrijving al achter de rug is

Comment

Working...
              X