Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ongeluk, wat moet ik doen??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ongeluk, wat moet ik doen??

Hey,

Ik heb een probleem en weet niet goed wat ik nu precies moet doen, ik ben vandaag op de (snor)brommer van een vriendin van mij aangereden, ik wilde links af slaan en op dat moment word ik aangereden door een (snor)scooter die mij links ik wilde halen, na wat nagelezen te hebben denk ik dat hij fout zit doordat hij een 'speciale verrichting' uitvoert door mij in te willen halen. Maar het probleem is.. ik heb geen brommer certificaat..
    tsja.. dom .. ik weet het.

Maar wat nu? Kom ik er nog goed vanaf doordat hij dan toch schuldig is door zijn 'speciale verrichting'?
    En ook het schadeformulier, waar stuur ik die heen? want het is dus niet mijn brommer..

Help! ik weet niet wat ik moet doen!

Volgens mij -maar wie ben ik?- zal jij bestraft worden omdat je geen rijbewijs voor dat brommertje hebt. Maar dat wilt niet zeggen dat als de tegenpartij in fout is, plots niet meer in fout is.
    't Is natuurlijk wel lastig, want als jij afdraait, doe jij wel een manoeuver en ik weet niet de exacte situatie natuurlijk

Aanrijdingsformulier naar de verzekeringsmakelaar brengen, die doet het nodige.

Comment

Begin alvast met op een Nederlands forum je vraag eens te stellen, omdat je hier in België om te beginnen voor een snorfiets al geen rijbewijs nodig hebt.

Comment

de schuld kan door de verzekeringen uitgemaakt worden. het papier moet allesinds naar de verzekering van uw vriendin. zij zullen dan zelf beslissen of ze de schade willen vergoeden aangezien er iemand mee bolde die 1 niet bij hun verzekerd is en 2 die geen rijbewijs heeft. (indien jij in fout bent,
        indien je niet in fout bent betaald de tegenpartij.)
        wimoptiek.be op

Comment

Als jij links afslaat ben jij in fout. Bestuurder die rechtdoor gaat heeft voorrang ook bij inhalen. Feit dat je geen rijbewijs hebt maakt de situatie zeker niet makkelijker.
          Succes met de afhandeling.
          Last edited by ; 09/02/2011, 22:07.

Comment

Als jij links afslaat over een onderbroken witte lijn, en de achterligger knalt op jou terwijl ie je inhaalt...
            ben jij in fout. Omdat je een maneuver doet op de rijbaan.
            9/10 flansen ze u nog vanalles meer aan u broek, rijden zonder RB, etc etc... en kan ook zijn dat de verzekering zijn handjes er af trekt omdat je geen recht had tot sturen!
            succes!

Comment

Working...
            X