Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bandenkeuze moto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    Maar de Pilot Road 2CT voorband is dusdanig zachter dat hij niet langer meegaat dan de achterband. En dat vond ik zelf ook eerder uitzonderlijk.
    In het verleden reed ik Bridgestones, achter 8.000km en voor 16.000km
    Nu de Pilot Road's, rondom 10.000km

    En voor mij zie ik geen enkele toegevoegde waarde van een Pilot Power, dieper de bocht in dan nu zie ik niet gebeuren, dus ik vraag me af waar de toegevoegde waarde begint
    Volledig mee akkoord!

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
      Niet akkoord. Als je voor en achter hetzelfde type band legt verslijt je ongeveer 2 achterbanden op 1 voorband. Dus als je heel wat kilometers doet ben je voordeliger om achteraan een iets hardere te kiezen. Zo kan je in alle vertrouwen toch snel en bruut insturen als je er zin in hebt en slijt je achterband niet zinloos snel bij gewoon punt A- Punt B vervoer. Dan heb je de extra grip van een zachte band echt niet nodig en is een hardere even goed.
      Wat ik wou zeggen, maar dan int Nederlands
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
        Dat zou 'k niet weten. Feit is dat ze in de markt gepositioneerd staan als sport-toer band dus minder op grip bedoeld en meer op levensduur dan de Power serie. Waar de Power voorband duidelijk spitser is en nog meer grip genereert.
        ...en de Power achterband ook...

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          ...en de Power achterband ook...
          Ja, maar die extra grip dat een Power achterband levert tov een road is overkill, je hebt die extra grip achteraan niet nodig op straat.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
            Ja, maar die extra grip dat een Power achterband levert tov een road is overkill, je hebt die extra grip achteraan niet nodig op straat.
            Dat kan je ook van die Power voorband zeggen hé... . En een Road voorband is al zachter dan z'n broertje van achteraan... .

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Dat kan je ook van die Power voorband zeggen hé... . En een Road voorband is al zachter dan z'n broertje van achteraan... .

              Kerel als je 't niet wil begrijpen zeg het dan gewoon.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                Kerel als je 't niet wil begrijpen zeg het dan gewoon.


                Groen bolletje voor soepapa!
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                  Kerel als je 't niet wil begrijpen zeg het dan gewoon.
                  Kijk je misschien in de spiegel 'kerel'?

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten


                    Groen bolletje voor soepapa!
                    ...En een muurtje voor tjeu!

                    Comment


                    • #70
                      klopt dat de road voorband zachter is.
                      van mijn bridgestones had ik ook ongeveer 3 achterbanden voor 2 voorbanden nodig. Bij die roads is het 1 op 1 (en dan zit de voorste er eigenlijk al goed over).

                      Voor baan gebruik en beginnende bestuurder op dit type motor zal zo een road setje meer als voldoende zijn.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                        klopt dat de road voorband zachter is.
                        van mijn bridgestones had ik ook ongeveer 3 achterbanden voor 2 voorbanden nodig. Bij die roads is het 1 op 1 (en dan zit de voorste er eigenlijk al goed over).

                        Voor baan gebruik en beginnende bestuurder op dit type motor zal zo een road setje meer als voldoende zijn.
                        Voilà, en de topicopener is per toeval nog een beginner ook!

                        Comment


                        • #72
                          Shit Jakkel, gij zijt toch echt ne specialen. Als ge zelfs ne chille gast als Tjeu kunt irriteren.

                          Comment


                          • #73
                            Dunlop claim(t)(de) dat bij hun set Roadsmarts de voorband gelijk op zou zijn als de achterband. De achterband heeft 2 componenten terwijl de voorband gewoon over t hele loopvlak even zacht is.

                            Ik ben zeer tevreden van de Roadsmarts op mijn VFR800, maar kies volgende keer toch voor de Sportsmarts denk ik, ik rijdt hoofdzakelijk in de ardennen, eifel en luxemburg, en autosnelwegen maak ik al helemaal niet.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                              Omgekeerd bedoel je waarschijnlijk? Hoe lager de voorband hoe sneller de moto zal sturen aangezien je daardoor de naloop verkort. (de moto staat iets meer op zijne neus.)
                              Waarschijnlijk zal hij wel sneller sturen dan de oude pilot sport maar zal dat een andere reden hebben. Scherpte van het loopvlak bijvoorbeeld.

                              De sport warmde traag op, had wel genoeg grip maar in het grensbereik was die band nogal onvoorspelbaar. Grip,grip,grip tot de grip op was en toen zette hij zonder pardon een stap opzij. Ik had véél liever een D207 of D208. Daarmee kon je rubber op het asfalt smeren zoals je nutella choco op nen boterham smeert... zalige bandje, eigenlijk.
                              wel ja de scherpte bedoel ik vooral foutje dus
                              1978 BMW E21 323i
                              2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                              2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                                Omgekeerd bedoel je waarschijnlijk? Hoe lager de voorband hoe sneller de moto zal sturen aangezien je daardoor de naloop verkort. (de moto staat iets meer op zijne neus.)
                                Waarschijnlijk zal hij wel sneller sturen dan de oude pilot sport maar zal dat een andere reden hebben. Scherpte van het loopvlak bijvoorbeeld.

                                De sport warmde traag op, had wel genoeg grip maar in het grensbereik was die band nogal onvoorspelbaar. Grip,grip,grip tot de grip op was en toen zette hij zonder pardon een stap opzij. Ik had véél liever een D207 of D208. Daarmee kon je rubber op het asfalt smeren zoals je nutella choco op nen boterham smeert... zalige bandje, eigenlijk.
                                Ik zen nen echte vent..
                                ik heb voor en achter pilot power 2ct

                                En idd.. die D208 waren zalig. Had die op de Gixxer 600 en op den TLR ... bangelijke band.
                                hij had ook als voordeel dat em voor nen 180 breed te zijn dichter tegen een 190 leunde dan een 180, door dat opstaand randje aan de zijkant...

                                Ik mis mijn TLR :'(

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                  Ik zen nen echte vent..
                                  ik heb voor en achter pilot power 2ct
                                  Gij zijt hét schoolvoorbeeld van de sissy met veel te zachte banden voor zijne rijstijl...

                                  Comment


                                  • #77
                                    YEAH ..nominatie Salonmotard 2011-2012 is comming my way... Watch me

                                    Comment


                                    • #78
                                      Ondertussen heb ik m'n moto en vandaag bandje op de velg laten trekken! Sebiet monteren en is door't straat bollen....dinsdag of woensdag pas echt rijden...

                                      Comment


                                      • #79
                                        Ben gaan informeren voor nieuwe banden. Er werd mij Bridgestone BT-023 aangeraden. Wat denken jullie hiervan? Wat zijn gelijkwaardige alternatieven? Wat is volgens jullie een correcte prijs, inclusief plaatsing? Alvast bedankt voor jullie reacties.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Ik heb die ook zitten op de Pan. Kan je serieus stukje mee vegen! Persoonlijk vind ik de levensduur wat aan de lage kant... Achteraan heb ik nu de Dunlop equivalent liggen en kmoe zeggen dat die het ook extreem goed doet. Nog niet op een fout kunnen betrappen. Wat het bij extreme koude zal geven, dat kan ik nog niet zeggen....

                                          Prijs voor een setje ligt ergens rond de 350 euro dacht ik...
                                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                          Motoren & Tjeurisme

                                          Comment

                                          Working...
                                          X