Oorspronkelijk geplaatst door msxx
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bandenkeuze moto
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk BerichtenNiet akkoord. Als je voor en achter hetzelfde type band legt verslijt je ongeveer 2 achterbanden op 1 voorband. Dus als je heel wat kilometers doet ben je voordeliger om achteraan een iets hardere te kiezen. Zo kan je in alle vertrouwen toch snel en bruut insturen als je er zin in hebt en slijt je achterband niet zinloos snel bij gewoon punt A- Punt B vervoer. Dan heb je de extra grip van een zachte band echt niet nodig en is een hardere even goed.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk BerichtenDat zou 'k niet weten. Feit is dat ze in de markt gepositioneerd staan als sport-toer band dus minder op grip bedoeld en meer op levensduur dan de Power serie. Waar de Power voorband duidelijk spitser is en nog meer grip genereert.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten...en de Power achterband ook...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk BerichtenJa, maar die extra grip dat een Power achterband levert tov een road is overkill, je hebt die extra grip achteraan niet nodig op straat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat kan je ook van die Power voorband zeggen hé... . En een Road voorband is al zachter dan z'n broertje van achteraan... .
Kerel als je 't niet wil begrijpen zeg het dan gewoon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk BerichtenKerel als je 't niet wil begrijpen zeg het dan gewoon.
Groen bolletje voor soepapa!Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk BerichtenKerel als je 't niet wil begrijpen zeg het dan gewoon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
Groen bolletje voor soepapa!
Comment
-
klopt dat de road voorband zachter is.
van mijn bridgestones had ik ook ongeveer 3 achterbanden voor 2 voorbanden nodig. Bij die roads is het 1 op 1 (en dan zit de voorste er eigenlijk al goed over).
Voor baan gebruik en beginnende bestuurder op dit type motor zal zo een road setje meer als voldoende zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichtenklopt dat de road voorband zachter is.
van mijn bridgestones had ik ook ongeveer 3 achterbanden voor 2 voorbanden nodig. Bij die roads is het 1 op 1 (en dan zit de voorste er eigenlijk al goed over).
Voor baan gebruik en beginnende bestuurder op dit type motor zal zo een road setje meer als voldoende zijn.
Comment
-
Dunlop claim(t)(de) dat bij hun set Roadsmarts de voorband gelijk op zou zijn als de achterband. De achterband heeft 2 componenten terwijl de voorband gewoon over t hele loopvlak even zacht is.
Ik ben zeer tevreden van de Roadsmarts op mijn VFR800, maar kies volgende keer toch voor de Sportsmarts denk ik, ik rijdt hoofdzakelijk in de ardennen, eifel en luxemburg, en autosnelwegen maak ik al helemaal niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk BerichtenOmgekeerd bedoel je waarschijnlijk? Hoe lager de voorband hoe sneller de moto zal sturen aangezien je daardoor de naloop verkort. (de moto staat iets meer op zijne neus.)
Waarschijnlijk zal hij wel sneller sturen dan de oude pilot sport maar zal dat een andere reden hebben. Scherpte van het loopvlak bijvoorbeeld.
De sport warmde traag op, had wel genoeg grip maar in het grensbereik was die band nogal onvoorspelbaar. Grip,grip,grip tot de grip op was en toen zette hij zonder pardon een stap opzij. Ik had véél liever een D207 of D208. Daarmee kon je rubber op het asfalt smeren zoals je nutella choco op nen boterham smeert... zalige bandje, eigenlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk BerichtenOmgekeerd bedoel je waarschijnlijk? Hoe lager de voorband hoe sneller de moto zal sturen aangezien je daardoor de naloop verkort. (de moto staat iets meer op zijne neus.)
Waarschijnlijk zal hij wel sneller sturen dan de oude pilot sport maar zal dat een andere reden hebben. Scherpte van het loopvlak bijvoorbeeld.
De sport warmde traag op, had wel genoeg grip maar in het grensbereik was die band nogal onvoorspelbaar. Grip,grip,grip tot de grip op was en toen zette hij zonder pardon een stap opzij. Ik had véél liever een D207 of D208. Daarmee kon je rubber op het asfalt smeren zoals je nutella choco op nen boterham smeert... zalige bandje, eigenlijk.
ik heb voor en achter pilot power 2ct
En idd.. die D208 waren zalig. Had die op de Gixxer 600 en op den TLR ... bangelijke band.
hij had ook als voordeel dat em voor nen 180 breed te zijn dichter tegen een 190 leunde dan een 180, door dat opstaand randje aan de zijkant...
Ik mis mijn TLR :'(
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenIk zen nen echte vent..
ik heb voor en achter pilot power 2ct
Comment
-
Ik heb die ook zitten op de Pan. Kan je serieus stukje mee vegen! Persoonlijk vind ik de levensduur wat aan de lage kant... Achteraan heb ik nu de Dunlop equivalent liggen en kmoe zeggen dat die het ook extreem goed doet. Nog niet op een fout kunnen betrappen. Wat het bij extreme koude zal geven, dat kan ik nog niet zeggen....
Prijs voor een setje ligt ergens rond de 350 euro dacht ik...Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
Comment