Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bandenkeuze moto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Bedankt voor de reactie, Tjeu. Moto is ondertussen binnen geweest bij Suzuki-dealer voor terugroepactie (gelijkrichter), onderhoudje €80 en set Bridgestone BT-023 voor €380 inclusief plaatsing.

Comment

Hier verleden zomer nieuwe Michelin PP gelegd voor en achter. Beste die ik al heb gehad.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

GSX 750F? Michelin Pilot Road 2CT is de perfecte band voor u. Goed compromis tussen levensduur en grip.

Comment

Weet niet of het voor mij bedoeld was, Jakkel, maar ik rij met een GSX 650F en heb net twee BT-023's laten steken... Maar ik hou het in gedachten voor moest ik er terug nieuwe nodig hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
            Weet niet of het voor mij bedoeld was, Jakkel, maar ik rij met een GSX 650F en heb net twee BT-023's laten steken... Maar ik hou het in gedachten voor moest ik er terug nieuwe nodig hebben.
            Voor een 650, nog beter zo'n Road 2CT.

Comment

rijd met een 1700cc, mt01, ondertussen al bijna 9500 km op een michelin pilot road 2 setje, en kan nog wel 1-2000 bij, ondanks het hoge koppel (150 nm). zeker aan te raden dus, op een lichtere moto met minder cc's doen die het vermoedelijk nog veel langer.

zeker aan te raden. rijd ook in de regen, nooit gripverlies gehad behalve bij begin van acceleratie bij rood licht soms als het nat is.

Comment

Ik heb van de zomer ook 2 nief banden laten steken,2x michelin pilot power pure op men gsxr 600 warmen snel op ,goeie grip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ATI Bekijk Berichten
                  Ik heb van de zomer ook 2 nief banden laten steken,2x michelin pilot power pure op men gsxr 600 warmen snel op ,goeie grip.
                  Het zou maar erg zijn moest dat niet zo zijn met zo'n zachte band hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Het zou maar erg zijn moest dat niet zo zijn met zo'n zachte band hé.
                    Dat wel,zullen wel heel snel weg zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ATI Bekijk Berichten

Ja dat is wel een goeie band.
                      Ik leg altijd pirelli supercorsa's op mijn gsxr.
                      Heel goeie band, alleen moet je uitkijken als het begint te regenen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xender Bekijk Berichten
                        Ja dat is wel een goeie band.
                        Ik leg altijd pirelli supercorsa's op mijn gsxr.
                        Heel goeie band, alleen moet je uitkijken als het begint te regenen.
                        Hoeveel km's doe jij met die supercorsa's?Wat kost zone achterband?

Comment

Heb jaren met de pilot road/road 2 gereden, erg goede band als je en sportief wil rijden en toch een wat fatsoenlijke levensduur eruit wil halen.
                          Nu rijd ik niet meer zo veel en heb er sinds dit jaar eens de pilot power 2ct laten opleggen....
                          Volgens velen is een sportband (race band) totaal overbodig op de openbare weg, maar die pilot power geeft merkbaar meer grip als de road, ben er zeer tevreden over.

Pas op, mensen die veel km's doen zal ik nog steeds de pilot road2 aanraden hoor, maar de power 2ct = prachtig bandje.

Comment

Ben heel content van mijn Dunlop roadsmart op mijn Tiger 1050.
                            Voor het eerst in vele jaren nog eens meer dan 6.000km gedaan met een achterband (bijna op na 7.700km).
                            Grip is er meer dan voldoende zowel op droog als nat. Ben wel het één en het ander gewoon na jaren circuitrijden maar de roadsmart is meer dan voldoende voor de openbare weg, als je regelmatig circuit doet zou ik eerder de sportsmart kiezen, al is het maar voor het koppeke .

Comment

Ik vind circuitbanden trouwens ook overkill op openbare weg. Diegene die de extra grip nodig hebben zijn ofwel uiterst getalenteerd of levensmoe (of combinatie van de 2).
                              Die circuitbanden hebben volgens mij ook meer nadelen dan voordelen op openbare weg.
                              Der is de snellere slijtage, het gebrek aan grip in natte omstandigheden, het slechter op temperatuur komen als het niet echt warm is of als je niet kan doorrijden.
                              Er wordt toch dikwijls een potje gezeverd over banden zunne...
                              Hoor je ze spreken over schuiven en hard gaan tot je ze bezig ziet .
                              Voelen hun supercorsa (of equivalent) schuiven aan een tempo van 1.10 op Croix , reed dedju op het gemak 1.05 die ene sessie met mijn KTM op all-roadbanden (90/90/21 vooraan en achteraan 140/??/1.

Comment

Circuit rubber hoort thuis op t circuit. Zowel voor auto als moto.
                                U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Ik heb nu dunlop sportmax sportsmart en ben er zeer tevreden van,vind ze eigenlijk beter dan men
                                  michelin pilot power pure.

Comment

ik heb een michelin pilot road 3 2ct, fantastische band. Daarvoor had ik een metzeler sportec...geen aanrader.
                                    2015 BMW S1000R
                                    2010 Renault Clio RS Cup
                                    1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Ik zweer bij Dunlop....
                                      Zowel op m'n vroegere 749 (dat moest kleven), als nu op GS 1200...(dat moet ook kleven, maar mag ook wat km'erkes meegaan)
                                      Toe aan mijn 2de set'je Roadsmart II... Een aanrader!

Comment

Net achteraan een nieuwe Dunlop Mutant laten steken (ik rij af en toe graag nog eens een onverhard stukje op, wordt wel steeds zeldzamer), werd er bij het wegrijden ook direct aan herinnerd (door een mini onvrijwillige drift) dat je het de 1ste km's best rustig aan doet...

Comment

• Ik zweer bij Dunlop banden en heb nu Roadsmart II op mijn GS 1200.
                                          Bezig aan de 2de set
                                          Werken heel goed in 't nat ook idd.

Voorband hield het een 16 a 17dznd km uit...
                                          Achteraf bekeken iets te lang laten zitten, want als je dan een nieuwe steekt weet je niet wat er gebeurt

Achterband was goed voor een 13dznd km...
                                          Was wel goed weg, is vrij snel weg op de flanken vind ik, ik bedoel: het profiel loopt vrij snel 'dicht' op de zijflanken
                                          Al bij al niet slecht, als je weet dat op langere trips altijd met duo gereden wordt....

Comment

Working...
                                          X