Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LML scooters

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • LML scooters

    Ik heb dat nu ergens in mijne kop gestoken dat ik dat wil, een paar vraagjes:

    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Vespa PX is veel duurder en ik zie ook niet goed in waarom.
    Dan heb je nog de 2takt en 4takt, wat geeft jullie voorkeur?

  • #2
    2takt is rotzooi.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      2takt is rotzooi.
      Neig ook eerder naar 4takt,maar blijkbaar is het voordeel van 2taktjes dat deze praktisch dezelfde motor als de vespa's hebben, en stukken dus alom te verkijgen zijn.

      edit: en dat deze "simpel" zijn om aan te werken.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
        Neig ook eerder naar 4takt,maar blijkbaar is het voordeel van 2taktjes dat deze praktisch dezelfde motor als de vespa's hebben, en stukken dus alom te verkijgen zijn.

        edit: en dat deze "simpel" zijn om aan te werken.
        En iets vinniger + ruiken zo heerlijk. Alleen daarom al zo ik voor de 2T gaan Maar dat ik geen referentie ben hoeft geen betoog meer.

        Driesb van het forum heeft enen (4T). Staat ook voorgesteld in motorfietstopic.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

        Comment


        • #5
          een 2-takt is rotzooi, naar't milieu toe ja

          naar betrouwbaarheid is een niet opgefokte vespa-motor suppergoe

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            een 2-takt is rotzooi, naar't milieu toe ja

            naar betrouwbaarheid is een niet opgefokte vespa-motor suppergoe
            Als er iets mis is met een 2takt, is dat allemaal rap en goedkoop te verhelpen?

            Comment


            • #7
              die 4-takt is volgens mij niet veel moeilijker, 't is indisch fabrikaat geproduceerd voor een hele hoop mensen daar, veel moeilijker kan die motor niet zijn

              persoonlijk zou ik voor de 4-takt gaan, gaat zuiniger zijn en ons milieu vaart er wel bij

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                die 4-takt is volgens mij niet veel moeilijker, 't is indisch fabrikaat geproduceerd voor een hele hoop mensen daar, veel moeilijker kan die motor niet zijn

                persoonlijk zou ik voor de 4-takt gaan, gaat zuiniger zijn en ons milieu vaart er wel bij
                Geniet ook mijn voorkeur eigenlijk,
                Dat draait ook iets stiller, rustiger dan 2takt zeker?

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  die 4-takt is volgens mij niet veel moeilijker, 't is indisch fabrikaat geproduceerd voor een hele hoop mensen daar, veel moeilijker kan die motor niet zijn

                  persoonlijk zou ik voor de 4-takt gaan, gaat zuiniger zijn en ons milieu vaart er wel bij
                  Daar zeg je het, Indisch + 4T = inlopende kleppen en olieverbruik.
                  En kleppen die inlopen of slecht afgesteld staan en daardoor de cilinder raken = miserie....

                  2T kan niets aan komen zolang de smering maar goed zit. Zitten ook stuk minder bewegende onderdelen in. Natuurlijk wel minder goed om langdurig hoge kruissnelheden aan te houden...
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                    Daar zeg je het, Indisch + 4T = inlopende kleppen en olieverbruik.
                    En kleppen die inlopen of slecht afgesteld staan en daardoor de cilinder raken = miserie....

                    2T kan niets aan komen zolang de smering maar goed zit. Zitten ook stuk minder bewegende onderdelen in. Natuurlijk wel minder goed om langdurig hoge kruissnelheden aan te houden...

                    En waarom is dit?
                    En in welke mate moet je daar rekening mee houden?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                      En waarom is dit?
                      En in welke mate moet je daar rekening mee houden?
                      Als je van brussel naar oostende via de snelweg zou rijden, dan mag je er zeker van zijn dadde soep hebt.

                      Komt door het principe van 2takt. Die krijgt zijn smering door de olie die bij de nafte zit. Bij een viertakt zit het olie afzonderlijk in het carter en wordt die rond gezwierd, waardoor alles gesmeerd wordt.

                      Bij 2 takt dus niet zo. Rij je lang snel, dan verbruikt je motor eigenlijk niet zo heel veel. Hierdoor komt er dus ook weinig olie naar binnen en kan je naar verloop van tijd een vastloper krijgen. (simpel gezegd)

                      Erger is het uitbollen. Wanneer je uitbolt wordt er geen gas gegeven => geen nafte inspuiten => geen olie die mee komt => geen smering.

                      Als je bvb iemand met een RS250 op circuit ziet, dan zal je die altijd tussen gas zien geven bij het remmen, ook al heeft een 2T amper motorrem.
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                      Motoren & Tjeurisme

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                        Als je van brussel naar oostende via de snelweg zou rijden, dan mag je er zeker van zijn dadde soep hebt.

                        Komt door het principe van 2takt. Die krijgt zijn smering door de olie die bij de nafte zit. Bij een viertakt zit het olie afzonderlijk in het carter en wordt die rond gezwierd, waardoor alles gesmeerd wordt.

                        Bij 2 takt dus niet zo. Rij je lang snel, dan verbruikt je motor eigenlijk niet zo heel veel. Hierdoor komt er dus ook weinig olie naar binnen en kan je naar verloop van tijd een vastloper krijgen. (simpel gezegd)

                        Erger is het uitbollen. Wanneer je uitbolt wordt er geen gas gegeven => geen nafte inspuiten => geen olie die mee komt => geen smering.

                        Als je bvb iemand met een RS250 op circuit ziet, dan zal je die altijd tussen gas zien geven bij het remmen, ook al heeft een 2T amper motorrem.
                        THX!

                        Autosnelweg zou ik niet doen,af en toe van Brussel naar de kust via steenwegen is wel het plan.Is toch ook constant relatief hoge snelheid?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                          THX!

                          Autosnelweg zou ik niet doen,af en toe van Brussel naar de kust via steenwegen is wel het plan.Is toch ook constant relatief hoge snelheid?
                          Met een 125 is dat vooral pokke saai.
                          Ik doe dat al niet graag met den 300 wegens beperkt comfort. Met een 125 zou ik er zelf niet aan beginnen. Die zijn nog kleiner, nog slechter geveerd, ...
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                            Met een 125 is dat vooral pokke saai.
                            Ik doe dat al niet graag met den 300 wegens beperkt comfort. Met een 125 zou ik er zelf niet aan beginnen. Die zijn nog kleiner, nog slechter geveerd, ...


                            jama isda nu slecht voor een 2takt?

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten


                              jama isda nu slecht voor een 2takt?
                              Ja. Maar voor nen cheap ass rijstvreter 4T zonder enig vermogen zal je dat ook moeilijk als gezond kunnen bestempelen.
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                Ja. Maar voor nen cheap ass rijstvreter 4T zonder enig vermogen zal je dat ook moeilijk als gezond kunnen bestempelen.
                                Ik denk dat uw keuze duidelijk is

                                Comment


                                • #17
                                  Wat is dan de "truk" om toch redelijk lange afstanden tedoen met een 2takt zonder uw blok te schaden?

                                  Snelheid minderen?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                                    Wat is dan de "truk" om toch redelijk lange afstanden tedoen met een 2takt zonder uw blok te schaden?

                                    Snelheid minderen?
                                    Afwisselend rijden, al was je aan het roderen
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                                      Wat is dan de "truk" om toch redelijk lange afstanden tedoen met een 2takt zonder uw blok te schaden?

                                      Snelheid minderen?
                                      Op de remork zetten.


























                                      Powered by Detroit Diesel.

                                      Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        er zijn dus van die beren die met hun vespa vanuit belgie naar italie rijden om er jaarlijks de supermeet bij te wonen, die komen aan, en rijden terug naar huis

                                        de motors van de echte vespa's werden (worden) ook in india gemaakt

                                        ik zou zelf gheen vespa kopen om over de autostrade te rijden

                                        Comment

                                        Working...
                                        X