Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stille en zuinige 50cc scooter voor woon-werk verkeer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door TomG83 Bekijk Berichten
    Om het echt zeker te zijn zou het natuurlijk beter zijn x-aantal liter te tanken en die oprijden totdat je stil valt...
    Huh? Wtf... Ge tankt vol, ge kijkt hoeveel km er op den teller staan (moest je geen dagteler hebben), je rijdt tot het lampje brandt, je tankt opnieuw vol, je kijkt hoeveel km er op de teller staan, je kan zo berekenen hoeveel km je gereden hebt, je deelt het aantal getankte liter door het aantal gereden km en vermenigvuldigd het resultaat met 100.

    En waar rijden tot je stilvalt bij komt kijken om een goede berekening te maken is mij toch een raadsel....
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

    Comment


    • #22
      Als je exact tankt op het moment dat het lampje aangaat, kan dat inderdaad ook. Want anders tank je dus te vroeg of te laat tot aan de volgende keer dat het lampje aan gaat.

      Die berekeningen doe ik trouwens niet zelf, geef dat gewoon in Excel in. Het vorige (foutieve resultaat was dus som van alle tankbeurten (in liter) / totaal aantal km op moment laatste tankbeurt * 100). Aangezien die laatste tankbeurt dus maar pas gebeurd was, lag het verbruik dus zogezegd hoger.
      Last edited by TomG83; 24/10/2011, 15:28.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door TomG83 Bekijk Berichten
        Als je exact tankt op het moment dat het lampje aangaat, kan dat inderdaad ook. Want anders tank je dus te vroeg of te laat tot aan de volgende keer dat het lampje aan gaat.

        Die berekeningen doe ik trouwens niet zelf, geef dat gewoon in Excel in. Het vorige (foutieve resultaat was dus som van alle tankbeurten (in liter) / totaal aantal km op moment laatste tankbeurt * 100). Aangezien die laatste tankbeurt dus maar pas gebeurd was, lag het verbruik dus zogezegd hoger.
        Ne welgemeende "WTF!"
        Al tank je de 2e keer als de tank nog maar half leeg is.
        het verbruik is toch altijd te berekenen aan de hand van de gereden kilometers t.o.v. het aantal getankte liters....
        En OK, als je na een halve bak leeggereden te hebben opnieuw zou gaan tanken kunnen extreme rij-omstandigheden zwaarder doorwegen, maar dan moet je al heel gek gedaan hebben.
        Belangrijk is dat je de tank steeds even vol tankt, niet hoe leeg je ze steeds rijdt...
        KLIK |&| KLAK

        Comment


        • #24
          Dit is best lachen
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

          Comment


          • #25
            Tuurljik moet je niet volledig leeg rijden om je verbruik te kennen. De eerste keer ga je gewoon tanken en zet de dagteller op nul (of je schrijft de kilometerstand op als je geen dagteller zou hebben), de volgende keer dat je terug gaat tanken ken je het aantal liter dat je verbruikt hebt en de aantal kilometers dat je erover gedaan hebt. Nu deel je gewoon de aantal kilometers gedeeld door het aantal liter en je hebt je verbruik. Voor mijn huidige motorscooter is dat 1/28 wat dus wil zeggen dat ik met 1liter benzine, 28kilometer kan rijden. Of als je het verbruik per 100kilometer wil kennen (is meer couranter voor de auto's) dan doe je 1 gedeeld door 28 * 100 wat in mijn geval dus een verbruik is van 3.5l/100km. Natuurlijk is het wel zo dat hoe meer dat je je verbruik meet, hoe naukeuriger je gemiddeld verbruik wordt. Succes!

            Comment

            Working...
            X