Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verwarmde handvaten of verwarmde handschoenen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verwarmde handvaten of verwarmde handschoenen?

Winter komt eraan, dus begin ik na te denken hoe ik het warm houd op de scooter.
    Over jas, broek en schoenen geen bedenkingen, maar mijn vinger(toppen) beginnen het nu al 'fris' te krijgen.
    Dus moeten er dikkere wanten aan te pas komen, alleen...... heb ik het nogal moeilijk met het rijgevoel als ik die winterwanten draag.

Daarom dus eens uitkijken naar andere hulpmiddelen : verwarmde handvatten of verwarmde handschoenen?

Iemand ervaring mee?
    Iemend een voorkeur voor zus of zo? En natuurlijk, waarom?

Ik heb alleen ervaring met verwarmde handvatten. Dan wordt enkel de binnenkant van je handpalm echt verwarmd, dit helpt wel even maar uiteindelijk zijn het toch steeds je vingertoppen die het koud krijgen.
    Ik denk dus dat je met verwarmde handschoenen veel langer warme vingers houdt, je moet ze alleen telkens opnieuw aansluiten wat met handvatten niet hoeft.

Comment

Wel, ik heb een beetje hetzelfde probleem...

Heb momenteel verwarmde handvatten, maar tijdens de winter heb ik het meermaals bijzonder koud gehad!

dus ik ben aan het denken over verwarmde handschoenen ofwel stuurmoffen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cbke Bekijk Berichten
        Wel, ik heb een beetje hetzelfde probleem...

Heb momenteel verwarmde handvatten, maar tijdens de winter heb ik het meermaals bijzonder koud gehad!

dus ik ben aan het denken over verwarmde handschoenen ofwel stuurmoffen...
        Handschoenen = kabels, stoorgevoelig, belastend voor batterij, nog minder gevoel, beperkte levensduur

Stuurmoffen = opletten aan hoge snelheid, durven tegen de hendels aandrukken

Moesten er moffen bestaan met een vast frame in, zodat de moffen niet kunnen bewegen, dan zou dat icm verwarmde handvaten perfect zijn.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
          Stuurmoffen = opletten aan hoge snelheid, durven tegen de hendels aandrukken.
          Volledig akkoord. Moffen beperken die 'bewegingsvrijheid' rond de hendels serieus..... Daarom dat ik mijn moffen wil gaan vervangen door verwarmde handvatten of handschoenen.

Comment

Handschoenen = kabels, stoorgevoelig, belastend voor batterij, nog minder gevoel, beperkte levensduur.
            Wat bedoel je met 'stoorgevoelig'?
            Wat bedoel je met 'nog minder gevoel'? Minder gevoelig dan met 'normale' winterhandschoen?
            Beperkte levensduur.... daarom dat ik zou kiezen voor Gerbring. Die geven 'levenslange' garantie.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
              Wat bedoel je met 'stoorgevoelig'?
              Wat bedoel je met 'nog minder gevoel'? Minder gevoelig dan met 'normale' winterhandschoen?
              Beperkte levensduur.... daarom dat ik zou kiezen voor Gerbring. Die geven 'levenslange' garantie.....
              Saar (MR) had ook van die Gerbing dingen. Als ze werkten was ze er reuze tevreden van. Maar ieder jaar moest ze ermee binnen voor herstelling of omwisseling.
              Verder vind ik het verontrustend te weten dat er water en elektriek rond mijn handen zit.
              Zelf moet ik toegeven dat zelf mijn goretexen meestal binnen de 3jaar beginnen te lekken. Dat plus elektriek... Ik vind het geen fijne gedachte....
              Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                Volledig akkoord. Moffen beperken die 'bewegingsvrijheid' rond de hendels serieus..... Daarom dat ik mijn moffen wil gaan vervangen door verwarmde handvatten of handschoenen.
                Een collega van me heeft handbeschermers op z'n GS en verwarmde handvatten, zelden koude handen volgens hem. Die handbeschermers hinderen hem niet, rijdt er toch al zo'n 80.000 km mee.

Het zijn deze: http://www.wunderlich.de/shopart/811...n-PR-GS-01.htm

Comment

Sja, handkappen, ok, maar zie je dat al op een Pan?? Ok, Tjeu, gij wel

Ik dacht ook aan die Gerbring, bestaan ook met lithium batterijen. Dus geen kabels meer in de jas of aan de batterij.

Enkel handvatverwarming heeft het voorbije winter echt niet gedaan bij mij, mijn vingertopjes waren er aan.....

Comment

Sja, handkappen, ok, maar zie je dat al op een Pan?? Ok, Tjeu, gij wel

Ik dacht ook aan die Gerbring, bestaan ook met lithium batterijen. Dus geen kabels meer in de jas of aan de batterij.

Enkel handvatverwarming heeft het voorbije winter echt niet gedaan bij mij, mijn vingertopjes waren er aan.....
                    Staan die windreflectoren er bij jou nu al op? Zijn efficienter dan de meeste handkappen.
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Ondertussen eens bij Bikerszone binnen gestapt. Invoerder voor België van Gerbring.

Verleden jaar kostten de wanten (met bekabeling) 279,00 Euro.
                      Dit jaar kosten de wanten (standaard voorzien van uitsparing voor batterij) (met bekabeling) 179,00 Euro.
                      Dit jaar kosten de batterijen 100,00 Euro.
                      Als ge wanten wilt met batterijen betaal je dus 279,00 Euro. (en is die bekabeling overbodig....)

Las vandaag in Motoren en Toerisme dat Richa ook verwarmde handschoenen met batterijen heeft uitgebracht.

Comment

Allé jong. Ge gaat toch niet met batterijen aan uw polsen beginnen rijden?

Extra gewicht en dus minder gevoel, na de zomer zal de capaciteit van de batterijen al serieus afgenomen zijn, een batterij moet je steeds volledig opladen en volledig leeg laten lopen als je er ff mee wilt doen, dus regelmatig terug koud door platte batterij, bruikbaarheid bij meerdaagse uitstap? veiligheid bij een val partij???

Ik heb nog liever koud...
                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Zo is het eigenlijk ook hé.
                          Handvatverwarming breekt de kou wel maar vingertoppen ( en bij mij ook rechterduim ) blijven ijskoud.
                          Verwarmde handschoenen zijn veel beter maar ook veel meer rompslomp en te fragiel, zoals al gezegd. Al ken ik de laatste generatie niet...

Moeilijke keuze
                          'k Zou wel eerst zien bij eender welke verwarming dat je batterij dit getrokken krijgt.

Comment

Bij mij hielpen van die onderhandschoentjes goed. Je behoudt je feeling en ik had zelden echt koude handen. Heb zo nog een toertocht gereden aan + 2-3 °c en kreeg nooit echt koud. Warm was het natuurlijk ook niet.
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Allé jong. Ge gaat toch niet met batterijen aan uw polsen beginnen rijden?

Extra gewicht en dus minder gevoel, na de zomer zal de capaciteit van de batterijen al serieus afgenomen zijn, een batterij moet je steeds volledig opladen en volledig leeg laten lopen als je er ff mee wilt doen, dus regelmatig terug koud door platte batterij, bruikbaarheid bij meerdaagse uitstap? veiligheid bij een val partij???

Ik heb nog liever koud...
                              mja, is wa dubbel hé, want als ge lang genoeg rijdt (zonder verwarming) hebt ge uiteindelijk ook geen gevoel meer...

met mene SV had ik nix (en die moto heb ik juist terug gekocht) en da was dik afzien. Ma op mene K1200S had ik handvatverwarming, en da was genoeg. Heb wel koud gehad, ma kon nog vrij comfortabel rijden. Ik denk da de combinatie van verwarming en windbescherming da da het beste is

Comment

In mijn zoektocht naar het verschil tussen verwarmde handvatten en verwarmde handschoenen kwam ik, nadat ik in dit topic terecht kwam, ook op deze site terecht met een goed artikel: http://www.verwarmdehandschoen.nl/ve...mde-handvatten

Wellicht hebben jullie er ook nog wat aan.

Groeten,

Henkske

Comment

Op de GS zijn de handvaten afgeschermd van de rijwind en heb ik verwarmde handvaten. Naar mijn mening de beste combinatie.

U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Ik heb verwarmde handschoenen van Rica met batterijen, werkt perfect. Gewicht is eigenlijk verwaarloosbaar.
                                    Op de nieuwe scooter zal ik nu ook handvatverwarming hebben, op de lesmoto vond ik dat eigenlijk onaangenaam.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                      Op de GS zijn de handvaten afgeschermd van de rijwind en heb ik verwarmde handvaten. Naar mijn mening de beste combinatie.

Helaas is dat niet op elke moto mogelijk...

Comment

Ik heb hand/windbeschermers en heb er verwarmde handvaten laten opzetten van Oxford (hebben 4 verwarming-s- standen). het eerste jaar zelf met winterhandschoenen toch soms nog koude vingertopjes. nu draag ik van die fijne zwarte 'Michael Jackson" handschoenen onder de winterhandschoenen, dan de verwarming aan een 100 km autostrade aan -2 zonder problemen

Comment

Working...
                                        X