Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorvakantie 2012 op de planning?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Motorvakantie 2012 op de planning?

Eens horen waar al die AF'ers naartoe gaan als ze met de moto op vakantie gaan

Vorig jaar gekozen voor een fietsvakantie, dit jaar wordt het weer een motorvakantie.

De bestemming ken ik nog niet... hangt er ook vanaf met wie ik ga (weet ik ook nog niet), maar het zal sowieso richting de Alpen zijn.

Paar mogelijkheden:

- Midweekje Zwitserland
    - Week Karinthië/Slovenië
    - Week Dolomieten
    - Frankrijk tocht (Vogezen tot aan Georges du Verdon via secundair)

Periode, kort voor of kort na het hoogseizoen dus laatste week juni of eerste week september

Verder wellicht nog 1 of 2 weekendjes richting Eifel/Moezel en nog wat dagtochten in die richting

Doelstelling is toch om rond de 10.000km te rijden aan plezierritten

Voor mij wordt het allicht een lang weekend in de Alpen/Vogezen of de moto's mee op de remork als we twee weken in Zweden zitten.

Vorig jaar (september 2011) weer een leuke trip in de Alpen gemaakt, quasi de hele Route des Grandes Alpes op en af, Zwitserland helemaal door en hier en daar wat Italië meegepikt om uiteindelijk terug in de buurt van Genève uit te komen. Op een week tijd.

Deze is van het jaar daarvoor.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
      Voor mij wordt het allicht een lang weekend in de Alpen/Vogezen of de moto's mee op de remork als we twee weken in Zweden zitten.

Vorig jaar (september 2011) weer een leuke trip in de Alpen gemaakt, quasi de hele Route des Grandes Alpes op en af, Zwitserland helemaal door en hier en daar wat Italië meegepikt om uiteindelijk terug in de buurt van Genève uit te komen. Op een week tijd.

Deze is van het jaar daarvoor.
      Die trips had ik al eens gezien ja, zien er echt súper uit! Wat vond je van de Route des Grandes Alpes? Niet te druk? Met de auto ben ik al vaak op een klein deel van die route geweest (Portes du Soleil met name) en daar vond ik het toch wat te druk, toch in vergelijking met de Dolomieten. Met de motor heb je daar weliswaar iets minder last van, maar toch

Misschien gaat mijn vrouw ook mee, dan verandert het geheel ook nog iets. Zij gaat dan met de vlieger naar Italië en ik pik haar daar op en zet haar na een paar dagen weer af Op die manier kost het haar minder vrije dagen. (schaars goed)

Comment

Wij zijn pas eind september geweest dus van drukte was er eigenlijk geen sprake.
        Het drukste stuk waren eigenlijk gewoon de Rhône vallei en de Simplonpas in Zwitserland, gewoon omdat daar veel doorgaand verkeer is.
        De grote passen, en zeker op de Route des Grandes Alpes vielen bijzonder goed mee qua drukte.
        Maar ja, wij hebben wel twee dagen in de regen gereden, de top van de Bonette in de mist en de sneeuw gedaan (niks gezien dus maar we kunnen wel zeggen dat we er over gereden zijn), het laatste stuk van de Galibier was ook dicht en hebben we moeten afsnijden met het tunneltje en de Stelvio kon je wel tot boven rijden maar niet langs de andere kant naar beneden...
        Ik zou het in ieder geval op zijn minst één of twee weken vroeger doen.
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

In juli ga ik met mijn vrouw naar het merengebied in Noord-Italië.

Eind augustus waarschijnlijk ook nog een midweekje richting Oostenrijk met 'That tours'. Iemand ervaring met hen?

Of nog mensen die het zien zitten?

4 overnachtingen ter plaatse. In hoeveel keer je heen/terug wilt is natuurlijk eigen keuze

Comment

Working...
          X