Gezien het Huskie verhaal alles behalve een succes was, ben ik nu aan het kijken naar een alternatief. De honger naar een fun bike, naast de oldi's om mee te tuffen en de Pan als nuttige motorfiets, is er immers nog steeds.
Nu, ik wil er ook geen massa's geld aan geven, maar toch safe zitten. Het moet een BTW aftrekbare motorfiets worden. Ik overweeg immers om de Pan uit het bedrijf te halen en die enkel nog priv' te gebruiken om uitstapjes te maken samen met de madam.
Dus, de voorwaarden :
- liefst onder de 5000 euro BTW in. In het slechtste geval wil ik tot 7000 gaan, maar dan moet het écht de moeite zijn.
- liefst eenvoudige techniek, hoe meer ik zelf kan doen, hoe beter
- goede remmen
- moet dwars kunnen gaan op motorrem (dit is eigenlijk dé belangrijkste voorwaarde en reden waarom ik richting SM aan het kijken ben)
- betrouwbaar (dus geen huskie of Gas Gas of Husaberg of...)
- straatrubber, dus geen enduro
- iets of wat bruikbaar (lees aanvaardbare trillingen)
Ik kom daarbij uit bij dit :
Een Beta M4
Niet bepaald moeders mooiste, maar deze fiets heeft wel enkele serieuze voordelen :
- 5000 euro nieuw
- Zéér eenvoudig soes DR350 blok met carburator! (lees kan je alles zelf aan doen)
- rijwiel gedeelte ziet er wel OK uit.
- Beta bestaat al lang
nadelen :
- geen ervaring met beta
- maar 27pk voor 133kilo
- maar 350cc, dus beperkte motorrem?
- herverkoop waarde?
Alternatief is dus een 2de hands zoeken.... MAar zou echt niet weten wat....
Alle tips welkom!
Nu, ik wil er ook geen massa's geld aan geven, maar toch safe zitten. Het moet een BTW aftrekbare motorfiets worden. Ik overweeg immers om de Pan uit het bedrijf te halen en die enkel nog priv' te gebruiken om uitstapjes te maken samen met de madam.
Dus, de voorwaarden :
- liefst onder de 5000 euro BTW in. In het slechtste geval wil ik tot 7000 gaan, maar dan moet het écht de moeite zijn.
- liefst eenvoudige techniek, hoe meer ik zelf kan doen, hoe beter
- goede remmen
- moet dwars kunnen gaan op motorrem (dit is eigenlijk dé belangrijkste voorwaarde en reden waarom ik richting SM aan het kijken ben)
- betrouwbaar (dus geen huskie of Gas Gas of Husaberg of...)
- straatrubber, dus geen enduro
- iets of wat bruikbaar (lees aanvaardbare trillingen)
Ik kom daarbij uit bij dit :
Een Beta M4
Niet bepaald moeders mooiste, maar deze fiets heeft wel enkele serieuze voordelen :
- 5000 euro nieuw
- Zéér eenvoudig soes DR350 blok met carburator! (lees kan je alles zelf aan doen)
- rijwiel gedeelte ziet er wel OK uit.
- Beta bestaat al lang
nadelen :
- geen ervaring met beta
- maar 27pk voor 133kilo
- maar 350cc, dus beperkte motorrem?
- herverkoop waarde?
Alternatief is dus een 2de hands zoeken.... MAar zou echt niet weten wat....
Alle tips welkom!
Comment