Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aprilia SR 50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aprilia SR 50

    Mijn schoonzus en haar vriend (LaC0sTe) willen zijn oude Aprilia SR 50 laten maken. Het beestje staat al meer dan 2 jaar stil. Dit omdat de scooter niet meer reed en sindsdien rijd hij ook met de auto. Hij heeft dus nooit de moeite willen doen om die te laten maken.

    Aangezien de problemen liggen aan de motor, dacht ik dat het mss het best zou zijn van direct een nieuwe motor te laten plaatsen, ipv die helemaal te laten nakijken waar ze misschien wel uren werk gaan aan hebben.

    Wat denken jullie????

    Heeft er ook iemand een idee wat een nieuwe moter (plus eventuele plaatsing) zou kosten???

    Grtz

    Vwrules

  • #2
    De vraag is: wat is net het probleem?

    Versleten cilinder/zuiger?(vastgelopen?)
    Carbu die vuil is?
    Probleem met ontsteking?
    ....

    Vaak is een brommer terug simpel in gang te krijgen

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
      De vraag is: wat is net het probleem?

      Versleten cilinder/zuiger?(vastgelopen?)
      Carbu die vuil is?
      Probleem met ontsteking?
      ....

      Vaak is een brommer terug simpel in gang te krijgen
      idd

      Comment


      • #4
        Van welk jaar is de scooter? is het een luchtgekoeld blok of een watergekoeld blok?
        Het is misschien een van de laatste modellen met injectie (DI tech)?

        ikzelf heb in mijn jeugdjaren ook flink wat gesleuteld aan zo een scooter, liep mooi, en nooit geen problemen gehad. enkel een paar keer een verstopte carburator, maar na een benzine filter te monteren was dit probleem ook van de baan.

        Comment


        • #5
          Hij is normaal gezien van 2001.
          Ze gaan alleszins eerst eens horen om hem zo te laten maken.
          Hopelijk komt het hen goedkoper uit.

          Comment


          • #6
            Ik zou het zeker zelf doen
            laten doen kost een geldbom aan uren, als ze al willen doen !
            trouwens is het wel echt nodig om heel die motor te vervangen ??

            bogie los draaien beetje naft in de celinder terug dicht en starten maar werk altijd
            toch voor eventjes

            Comment


            • #7
              Hij is van 2000 en is net geen Ditech motor.
              Hij ging niet meer doordat het oliekraantje kapot was en mijn motor en uitlaat volledig waren volgelopen met olie.
              Ik ken er veel te weinig van om er zelf aan te gaan sleutelen. hij staat ondertussen al 3jaar stil dus zal ni simpel zijn om hem gestart te krijgen.
              ik heb er zelf al redelijk veel problemen mee gehad dus is het mss toch beter van er een nieuwe motorblok in te laten plaatsen.
              hebben jullie een idee van wat dit zou kosten?

              Thx!!!!

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door LaC0sTe Bekijk Berichten
                Hij is van 2000 en is net geen Ditech motor.
                Hij ging niet meer doordat het oliekraantje kapot was en mijn motor en uitlaat volledig waren volgelopen met olie.
                Ik ken er veel te weinig van om er zelf aan te gaan sleutelen. hij staat ondertussen al 3jaar stil dus zal ni simpel zijn om hem gestart te krijgen.
                ik heb er zelf al redelijk veel problemen mee gehad dus is het mss toch beter van er een nieuwe motorblok in te laten plaatsen.
                hebben jullie een idee van wat dit zou kosten?

                Thx!!!!
                ik heb nog een uitlaat met afstelprullaria in de kelder liggen voor die scooter! moest je intresse hebben voer ik hem wel op

                Nieuw blok is normaal gezien echt niet nodig, carbu eens zuiver maken en ie loopt weer zonder problemen.

                Comment

                Working...
                X