Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Yamaha MT-03, is dit een goede moto ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Yamaha MT-03, is dit een goede moto ?

    Goeiendag,

    Ik had eens een vraag, namelijk: Heeft er iemand ervaing met deze moto ? Rijervaringen? Kan iemand zeggen wat de positieve en negatieve punten zijn van deze moto ?

    Ik ben namelijk is aan het rondzien voor een moto en kwam bij deze uit ... Mijn eerste gedacht was dat hij er super goed uitziet, en qua cc zit dit ook goed denk ik (660cc) ...

    Alvast bedant, Kevin





    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

  • #2
    Wat wil je ermee gaan doen? Dat is bij een moto altijd de vraag die centraal staat.

    Kwaliteit is dik in orde.
    Rij eigenschappen ook
    Motorblok ook
    Remmen ook

    Máár... het is een 1 cilinder. Totaal anders van karakter dan 2, 3 of 4 cilinder. Absoluut niet aan te raden voor tochten met duo met bagage richting de bergen of zo. Geweldig leuke speelfiets voor wie het bescheiden houdt wat dagafstand en snelheid betreft.

    CC's zeggen wel wat, maar niet alles...

    Met deze 660cc ga je de 200km/h nooit halen. Met een supersport in 600cc haal je fluitend 250km/h. Niet dat dit nodig is, gewoon om aan te geven dat cc's alleen niet zoveel zeggen over wat je ermee aan kan vangen.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
      Wat wil je ermee gaan doen? Dat is bij een moto altijd de vraag die centraal staat.

      Kwaliteit is dik in orde.
      Rij eigenschappen ook
      Motorblok ook
      Remmen ook

      Máár... het is een 1 cilinder. Totaal anders van karakter dan 2, 3 of 4 cilinder. Absoluut niet aan te raden voor tochten met duo met bagage richting de bergen of zo. Geweldig leuke speelfiets voor wie het bescheiden houdt wat dagafstand en snelheid betreft.

      CC's zeggen wel wat, maar niet alles...

      Met deze 660cc ga je de 200km/h nooit halen. Met een supersport in 600cc haal je fluitend 250km/h. Niet dat dit nodig is, gewoon om aan te geven dat cc's alleen niet zoveel zeggen over wat je ermee aan kan vangen.
      Dagelijks woon-werkverkeer ... 13 kilometer enkel en max 70 per uur en soms ritjes gaan doen ... en waar zit het verschil van karakter dan ?
      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
        Dagelijks woon-werkverkeer ... 13 kilometer enkel en max 70 per uur en soms ritjes gaan doen ... en waar zit het verschil van karakter dan ?
        Karakterverschillen:

        Gretig in toeren, of juist niet
        Vanaf hoeveel toeren begint de fun
        Bokkig bij bepaalde toerentallen

        Een 1 cilinder is doorgaans vrij bokkig, stampt behoorlijk bij constante snelheden, heeft weinig topend power, kleine powerband. Kortom, veel schakelen en bij voorkeur weinig autostrade.

        Het klinkt als enkel nadelen, maar er zijn ook behoorlijk wat motorrijders wat verslaafd aan een dergelijk karakter.
        Lees eens wat testen van vergelijkingen met andere motoren. Los van de MT-03 vind je op het net wel vergelijkingstesten met 2/3/4 cilinders. Lees ook eens tests van KTM 690 modellen (1 cilinder) daarin komt het karakter ook al aardig tot uiting.

        Vervolgens zelf de stap wagen en wat testen ;-)

        Zelf vond ik het een erg aantrekkelijke motor, maar ik heb toch voor een 2 cilinder gekozen waarmee ik gemakkelijker op vakantie kon gaan en ook wat hogere snelheden aan kan houden.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
          Karakterverschillen:

          Gretig in toeren, of juist niet
          Vanaf hoeveel toeren begint de fun
          Bokkig bij bepaalde toerentallen

          Een 1 cilinder is doorgaans vrij bokkig, stampt behoorlijk bij constante snelheden, heeft weinig topend power, kleine powerband. Kortom, veel schakelen en bij voorkeur weinig autostrade.

          Het klinkt als enkel nadelen, maar er zijn ook behoorlijk wat motorrijders wat verslaafd aan een dergelijk karakter.
          Lees eens wat testen van vergelijkingen met andere motoren. Los van de MT-03 vind je op het net wel vergelijkingstesten met 2/3/4 cilinders. Lees ook eens tests van KTM 690 modellen (1 cilinder) daarin komt het karakter ook al aardig tot uiting.

          Vervolgens zelf de stap wagen en wat testen ;-)

          Zelf vond ik het een erg aantrekkelijke motor, maar ik heb toch voor een 2 cilinder gekozen waarmee ik gemakkelijker op vakantie kon gaan en ook wat hogere snelheden aan kan houden.
          Bedankt voor de tips ! KTM 690 is ook wel tof... zal is wat vergelijkingen opzoeken
          Welke moto heb jij als ik dat mag vragen ?
          2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
            Bedankt voor de tips ! KTM 690 is ook wel tof... zal is wat vergelijkingen opzoeken
            Welke moto heb jij als ik dat mag vragen ?
            Ik kon niet kiezen tussen twee aansprekende maar heel verschillende karakters

            4 cilinder 750 (Suzuki GSX-R)
            2 cilinder 1000 (Aprilia Futura)

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
              Ik kon niet kiezen tussen twee aansprekende maar heel verschillende karakters

              4 cilinder 750 (Suzuki GSX-R)
              2 cilinder 1000 (Aprilia Futura)
              ahzo
              2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

              Comment


              • #8
                Op zich krijgt deze wel hele goeie punten overal ... enkel een puntje dat minder is, is het verbruik , dat zou wat hoger liggen ? als ik dat omreken ( 1 op 15/1 op20) wilt dat zeggen een 5 a 6 liter per 100 km ...
                2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                  Dagelijks woon-werkverkeer ... 13 kilometer enkel en max 70 per uur en soms ritjes gaan doen ... en waar zit het verschil van karakter dan ?
                  Ideaal zo'n MT-03 om zulke afstanden mee af te leggen op secundaire wegen. Rechte korte zit en laag zwaartepunt, ideaal smijt en gooi dingetje!

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb ook nog een 2 de vraag , ik moet dan ook nog mijn motorrijbewijs halen, maar nu staat er in de wet dat als ik men A wil halen, en ik ouder dan 21 jaar ben , ik het examen met minstens 35 Kw moet afleggen en minstens 0,16Kw/Kg moet hebben ... Nu is deze moto 33 Kw, dus ik mag met deze dan niet mijn examen afleggen ? en toch moet ik dat rijbewijs hebben om met deze te mogen rijden ?
                    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                      Ik heb ook nog een 2 de vraag , ik moet dan ook nog mijn motorrijbewijs halen, maar nu staat er in de wet dat als ik men A wil halen, en ik ouder dan 21 jaar ben , ik het examen met minstens 35 Kw moet afleggen en minstens 0,16Kw/Kg moet hebben ... Nu is deze moto 33 Kw, dus ik mag met deze dan niet mijn examen afleggen ? en toch moet ik dat rijbewijs hebben om met deze te mogen rijden ?
                      Ben niet zeker... zijn regels van juist na mijn tijd..

                      Maar als ik het juist interpreteer krijg je nooit een hoger rijbewijs dan waar je mee afgereden bent.

                      Als jij examen doet met een 33KW krijg je geen 'groot' rijbewijs. Overigens was dat destijds dacht ik 25KW?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                        Ben niet zeker... zijn regels van juist na mijn tijd..

                        Maar als ik het juist interpreteer krijg je nooit een hoger rijbewijs dan waar je mee afgereden bent.

                        Als jij examen doet met een 33KW krijg je geen 'groot' rijbewijs. Overigens was dat destijds dacht ik 25KW?
                        Als ik goed kan lezen mag ik daar zelfs geen examen mee doen ... ik moet minstens 35 Kw rijden op het examen ...

                        da van die 25 Kw is ook nog altijd maar da is tot 21 jaar , dan moette examen doen met een moto tussen de 20 en 25 Kw ... en mag je als je er door bent ook niet hoger rijden de eerste 2 jaar ...
                        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                          Als ik goed kan lezen mag ik daar zelfs geen examen mee doen ... ik moet minstens 35 Kw rijden op het examen ...

                          da van die 25 Kw is ook nog altijd maar da is tot 21 jaar , dan moette examen doen met een moto tussen de 20 en 25 Kw ... en mag je als je er door bent ook niet hoger rijden de eerste 2 jaar ...

                          Kennelijk correct...

                          Zie topic op een motorforum (2fast4u) waar er sprake is van iemand die geweigerd is



                          Oplossing: examen via rijschool (en dus moto van rijschool)

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                            Kennelijk correct...

                            Zie topic op een motorforum (2fast4u) waar er sprake is van iemand die geweigerd is



                            Oplossing: examen via rijschool (en dus moto van rijschool)
                            ¨

                            Dat zei men vader ook al ...

                            Thx !!
                            2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                            Comment


                            • #15
                              Ik heb mij daar ook eens opgezet, op zo'n MT, en da's idd zoals ze noemen, kort gestuikt.

                              Je zit dus echt naar voor.

                              Heel lichte motor.

                              Ik heb er nog niet mee gereden. Maar zal wel dikke fun zijn.

                              Inderdtijd heb ik hem ook nog overwogen als moto om mee te beginnen.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                Ik heb mij daar ook eens opgezet, op zo'n MT, en da's idd zoals ze noemen, kort gestuikt.

                                Je zit dus echt naar voor.

                                Heel lichte motor.

                                Ik heb er nog niet mee gereden. Maar zal wel dikke fun zijn.

                                Inderdtijd heb ik hem ook nog overwogen als moto om mee te beginnen.
                                Moet echt wel super tof rijden volgens mij. ..
                                2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                                  Moet echt wel super tof rijden volgens mij. ..

                                  Als je wat (wellicht bevooroordeelde) gebruikers aan het woord wil zien:

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ben dit weekend naar Duitsland geweest en had een Motorrijder (of Motoren&Toerisme, ben het niet zeker) mee als tijdverdrijf tijdens de rit.
                                    Daar stond in te lezen dat de MT03 dit jaar niet meer wordt ingevoerd in Belgie, maar wss kan je nog wel aan een model van vorig jaar geraken...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Een mono is toch iets speciaals hoor. Ik ben net terug van een rit met de dominator, een 650 mono, maar met wat minder poer dan zo een MT-01.
                                      Is het fijn? Zeker!
                                      Is het intens? Enorm!
                                      Leuker dan een ander motorconcept? Absoluut niet!

                                      Het rijden is echt intens. Je moet héél véél schakelen om op te schieten, maar eens de vaart er inzit gaat het best wel vlot. Maar eens ook de snelheidsmeter omhoog gaat nemen de trillingen erg hard toe. Als de hoogste versnelling lang genoeg is, dan is dat leefbaar, maar zoals mijn dominator nu is, is dat zwaar vervelend. Meer dan 90 voor meer dan 5km is afzien. Maar alles daaronder is FUN.

                                      Persoonlijk vind ik een SV650N toch een beter alternatief.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                                        Ben dit weekend naar Duitsland geweest en had een Motorrijder (of Motoren&Toerisme, ben het niet zeker) mee als tijdverdrijf tijdens de rit.
                                        Daar stond in te lezen dat de MT03 dit jaar niet meer wordt ingevoerd in Belgie, maar wss kan je nog wel aan een model van vorig jaar geraken...
                                        Ik zou deze dan wel in 2 de hands kopen
                                        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                                        Comment

                                        Working...
                                        X