Owja, moeilijk examen maar geslaagd.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zwaantjes
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk BerichtenOwja, moeilijk examen maar geslaagd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichtentja waarheid. Sorry als u dat niet aanstaat ;-)
De opleiding nog niet voltooid en al dreigen met PV's schrijven
Les 1 van de opleiding: altijd kalm blijven en niet ingaan op provocaties
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenWaarom zou dat mij niet aanstaan? Ieder zijn favoriete lectuur
De opleiding nog niet voltooid en al dreigen met PV's schrijven
Les 1 van de opleiding: altijd kalm blijven en niet ingaan op provocaties
moet die opleiding niet voltooien om te mogen schrijven :-) mag dat al nen gansen tijd.
believe me, u woorden doen me niets. Heb al voor veel hetere vuren gestaan.BMW 118D E87 M-pack
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk BerichtenI
believe me, u woorden doen me niets.
Was even op het verkeerde been gezet door de rubriek Zwaantjes.
Dacht dat die term voorbehouden was aan de bereden federale politie en dat de
rest gewoon flikken op ne motto waren zodat ze vlugger van de verkeersregeling voor de schoolpoort naar de volgende
parkeerboete konden tuffen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenTja waarom reageer je dan?
rest gewoon flikken op ne motto waren zodat ze vlugger van de verkeersregeling voor de schoolpoort naar de volgende
best even u bekrompen visie voor u houden en kijken wat iets echt kan inhouden ;-)
ge ziet eh, verrassingen bestaan :-)BMW 118D E87 M-pack
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichtengefrustreerd? :-)
best even u bekrompen visie voor u houden en kijken wat iets echt kan inhouden ;-)
ge ziet eh, verrassingen bestaan :-)
Zie les 1
1. Neen (zeker niet bij dit weer).
2a.U bent hier niet op de openbare weg waar blijkbaar uw enig gezag steunt op uw sterrekes/kroontjes, dus vrijheid van meningsuiting kan hier nog (zie ook
les 1).
2b.Verklaar U nader.
3. De welke? Op wat slaat uw reactie? (hopelijk zijn uw PV's duidelijker anders worden ze gewoon geseponeerd en blijf je gefustreerd achter)Last edited by ivob2; 17/01/2013, 08:07.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenTja waarom reageer je dan?
Comment
-
Ja, maar... Enkel de federale mogen zich zwaantjes noemen imho... De federale is de directe afstammeling van de Rijkswacht, terwijl de lokale politie afgeleid is van de vroegere Politie. Het merendeel van de mensen van de rijkswachtkazernes zijn naar de lokale politie gegaan, maar een hele groep van steunteams zijn naar de federale politie gegaan. Motorrijders zaten vroeger voornamelijk bij de Rijkswacht op de snelweg, en dat werden de zwaantjes genoemd - met hun rode streep. Dat is 1-op-1 Federale Politie geworden, ergo...
Een motorrijder van de lokale politie is nog altijd een politieagent, maar ik zal zo iemand nooit een zwaantje noemen. Een motorrijder van de lokale politie die vroeger bij de WPR werkte, is voor mij een ex-zwaantje.
Is de opleiding identiek? Geen idee. Maar de aspirant-zwaantjes doen hun opleiding met motorfietsen met een oranjerode streep.
Qua leveranciers zit er ook een verschil. De lokale politie koopt tegenwoordig heel wat RT's omdat je die af-fabriek in politieuitvoering kan krijgen, net zoals de douane. De WPR rijdt nu rond met Yamaha FJRs, die worden uitgerust in België, omdat men tijdens het beslissen van het raamcontract nog niet de R1200RT kon leveren en de R1150RT in politie-uitvoering niet de beoogde snelheid op- en afgaand haalde, versus de FJR in burgeruitvoering. Als je toch FJR's ziet rijden bij de lokale, ligt dat aan het voordeel van dat raamcontract van de federale waar de lokale mee kan van profiteren.
Comment
-
Welke motards je 'zwaantje' noemt dat kies je zelf maar, ik wou enkel duiden op het feit dat we hetzelfde werk doen en dezelfde pv's maken. Het misverstand gaat inderdaad gegroeid zijn met de eenheidspolitie van 13 jaar terug. Nu werken gemeentepolitie en rijkswacht door elkaar maar men denkt nog steeds dat lokale politie allemaal gemeentepolitie is en de federale politie vol met rijkswachters zit. De rijkswacht had vroeger de bevoegdheid voor de autosnelweg en dat is inderdaad federaal geworden.
Opleiding is effectief identiek, twee van onze instructeurs werken bij de WPR. Wij reden ook formaties op de snelweg, begeleiding van gevaarlijk transport, deden dezelfde maneuvers,... Indien de zone nog geen motoren heeft dan kan men die huren bij de federale.
Het merendeel van de uitrusting wordt via het raamcontract gekocht, hetgeen vrij logisch is denk ik.
De FJR werd niet zo dikwijls gekozen bij de lokale politie omdat het ook niet de meest wendbare moto is. Snel en comfortabel genoeg maar niet zo wendbaar en handelbaar als een RT. Toen we die destijds hebben getest vond ik de on/off gasrespons van de FJR nog het meest ambetante. Dit is ondertussen wel al 5 jaar geleden dus misschien gaat dit niet meer op.
Met al dat getyp wil ik gewoon aantonen dat lokaal niet minderwaardig is ten opzichte van federaal, het leeft denk ik meer bij de burgers en niet bij de collega's onderling.
Comment
-
Lokaal is zeker niet minderwaardig. Meer nog, als agent ben je volgens mij beter af bij de lokale politie als agent op de motorfiets, dan bij de Federale. Budgettten bij de lokale politie liggen vaak hoger dankzij het boetefonds, iets meer flexibiliteit qua kledij, modernere motorfietsen, ...
En de RT is natuurlijk heerlijk flexibel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
Zie les 1
1. Neen (zeker niet bij dit weer).
2a.U bent hier niet op de openbare weg waar blijkbaar uw enig gezag steunt op uw sterrekes/kroontjes, dus vrijheid van meningsuiting kan hier nog (zie ook
les 1).
2b.Verklaar U nader.
3. De welke? Op wat slaat uw reactie? (hopelijk zijn uw PV's duidelijker anders worden ze gewoon geseponeerd en blijf je gefustreerd achter)BMW 118D E87 M-pack
Comment
-
Voor mij is elke flik op ne moto een zwaantje en ik steek mijn hand op naar alle motards, zwaantjes, Harleys en zelfs scooters en de occasionele brommer incluis.
@wooter:
Het zijn niet de zwaantjes zelf die zich zwaantjes noemen hé, dat doen wij, het plebs.
Het feit dat de "echte" zwaantjes van de voormalige rijkswacht en dus nu de federale politie motorpolitie zijn, ligt volgens mij vooral aan het feit dat de motor destijds veel minder ingeburgerd was als voertuig bij de lokale politie.
Wat het onderlinge gefrustreerde gezwets betreft, dat is misschien eerder iets voor privéberichten of een politieforum.
Het inspireert bij mij in ieder geval geen vertrouwen in de maturiteit en het bijhorende volwassen optreden van onze politie agenten, zij het federaal of lokaal...Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Federale of lokale op de moto, het is net hetzelfde. Wel is het zo dat zwaantjes inderdaad de rijkswachters op de moto waren. Voor de eenmaking van de politiediensten hadden die rijkswachters ook iets meer aanzien dan de gemeentepolitie. De opleiding van een rijkswachter was meer militair gericht, er heerste wat meer discipline en de kandidaat-officieren deden zelfs een deel van hun opleiding in de militaire school. Ze behoorden ook tot het Ministerie van Landsverdediging. Wij hadden vroeger (in mijne joengen tijd) meer schrik van de rijkswacht dan van de politie, want als de rijkswacht er aan te pas kwam, dan was het meestal wel serieus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenWat het onderlinge gefrustreerde gezwets betreft, dat is misschien eerder iets voor privéberichten of een politieforum.
Het inspireert bij mij in ieder geval geen vertrouwen in de maturiteit en het bijhorende volwassen optreden van onze politie agenten, zij het federaal of lokaal...
Ieder zijn mening over bepaalde zaken, en ga hier echt niet de moeite doen om iemand die zijn gedacht toch al gemaakt heeft, te overtuigen.
zoals Winter zegt is het werk identiek en hebben de federale <> lokale motards veel aan elkaar. Nu spreek ik over onze provincie. Iedereen werkt heel goed samen en is er is veel wederzijds respect. De mentaliteit van rijkswacht vs politie is er grotendeels uit en dat merk je wel.
Over de benaming zwaantjes ga ik me niet veel uitspreken.
@wooter: mij doet het er niet toe ze hoe je het noemt, ik val hier niet over maar sommigen zijn gevoelig aan het woord motoragent.
Je hebt motoragenten, dit zijn de agenten van politie, de andere zijn motorinspecteurs. Ik weet het in sé geen verschil maar ik geef het u maar mee. ;-)
wel in de omstreken zijn we de enigste zone met RT's, de naburige zone's hebben bijna allemaal FJR's. Onder de zone's worden er soms moto's van andere zone's gebruikt (grote actie's, een moto in de garage, panne,...) die FJR's zijn duidelijk sneller dan de RT's maar persoonlijk verkies ik de RT's desondanks ik in privé met een FZ1 rij.
Zo heeft iedereen zijn voorkeuren wel ze, ben wel verliefd geworden op BMW motoren, BMW auto's dan weer totaal niet.BMW 118D E87 M-pack
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenFederale of lokale op de moto, het is net hetzelfde. Wel is het zo dat zwaantjes inderdaad de rijkswachters op de moto waren. Voor de eenmaking van de politiediensten hadden die rijkswachters ook iets meer aanzien dan de gemeentepolitie. De opleiding van een rijkswachter was meer militair gericht, er heerste wat meer discipline en de kandidaat-officieren deden zelfs een deel van hun opleiding in de militaire school. Ze behoorden ook tot het Ministerie van Landsverdediging. Wij hadden vroeger (in mijne joengen tijd) meer schrik van de rijkswacht dan van de politie, want als de rijkswacht er aan te pas kwam, dan was het meestal wel serieus.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Tdci, interessant dat je de RT verkiest. De RT is geen slecht toestel maar de FJR is sneller. Maar ik heb zelf geen ervaring met een FJR en zie dat de FJR-rijders sportiever op hun fiets zitten dan de RT-rijders. Dat kost na uren motorrijden wel wat meer moeite, en ze zijn iets dorstiger, maar qua behendigheid ken ik ze niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenTdci, interessant dat je de RT verkiest. De RT is geen slecht toestel maar de FJR is sneller. Maar ik heb zelf geen ervaring met een FJR en zie dat de FJR-rijders sportiever op hun fiets zitten dan de RT-rijders. Dat kost na uren motorrijden wel wat meer moeite, en ze zijn iets dorstiger, maar qua behendigheid ken ik ze niet.
Je moet je afvragen waar en in welke omstandigheden de FJR sneller is, dat is zeker en vast niet altijd en overal.
Die sportievere houding helpt eigenlijk enkel op de grote wegen en eventueel op circuit, al kan je zelfs daar, gezien het gewicht, nog vragen bij stellen.
Ik ben in ieder geval een pak sneller met mijn KTM SMT waar ik recht op zit dan met mijn 30PK sterkere hypersportieve Suzuki TL1000R.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
Comment