Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwaantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Kan ik me goed voorstellen, dat is ook helemaal gene slechte moto.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

    Comment


    • #62
      FJR is een heel goeie moto. Toch voelt de moto zich beter op een autostrade dan de RT. Voor in een stad te rijden, op steenwegen en kortere stukken autostrade verkies ik de RT. De wendbaarheid voor in een stad vind ik de RT beter, wat toch ook al een zware moto is. In de PZ Tarl rijden ze met deauville's. Is licht qua motorisatie (alhoewel voor op gewone wegen te rijden).
      Wat me wel opvalt, de remmen van de FJR zijn veel zwakker dan die van mijn Fz1 die evenveel pk's op de grond zet. Ik voel me zekerder op de Fz1 qua remmen als de FJR.
      BMW 118D E87 M-pack

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Winter Bekijk Berichten
        Ik wil hier toch iets verduidelijken en het is misvatting die al lang bestaat. Men blijft denken dat de federale en lokale politie op een verschillend niveau werken, nochtans is de verloning en zijn de graden die men draagt identiek... Het werkgebied ligt gewoon anders. Het gaat hier over de zwaantjes, wel de federale zwaantjes werken op de autosnelwegen, de lokale op alle andere wegen. Dat is het enige verschil. De motoren, de blauwe vest, de oranje helm, het wordt bij dezelfde leverancier gekocht. Ik ben destijds federaal beginnen werken maar ben nu al 8 jaar 'een blauwe' en rijd er ook met de moto. Ik heb dezelfde motocursus als alle andere federale en lokale collega's gevolgd en doe dan ook hetzelfde werk. De federale zwaantjes stellen net als de lokale ook ongevallen vast, ze doen ook controles op snelheid, zwaar vervoer, tacho, begeleidingen,... Het gebeurt dat wij hen bijstaan met een actie op de autosnelweg, en andersom helpen zij ons ook.
        Inderdaad verloning en graden zijn identiek. Daar houdt het dan ook op.
        (hoofd)veldwachters die plots commissaris werden omdat ze van de juiste partij waren. ADC's van de rijkswacht die plots hoofdcommissaris werden (en hun loon bijna zagen verdubbelen) omdat ze op het juiste tijdstip toevallig achter de juiste burgemeester liepen.
        Een Mexicaans leger is er niets tegen. HCP's die het 'werk' doen dat vroeger een (oppe)rwachtmeester deed (en dan nog).
        De 'hoofdstad van Europa' met 19 politiekorpsen 19 chefs, 19 visies,.....
        ipv 3 politiediensten die niets delen bijna 200 korpsen die in hun eigen wereldje leven te midden van een wereldwijd georganiseerde misdaad.
        Tja en dan moeten ze de hulp van de 'wandelaar met de hond' gaan vragen om hun job te doen (of eigenlijk om hun bezigheids projectje te verantwoorden).
        Meer blauw op straat? Ja om de post van de burgemeester zijn politieraad te gaan ronddragen want voor postzegels is er geen geld genoeg want die is opgesoupeerd aan de zitpenningen van de 'raad'.
        Echte vooruitgang ja.
        Last edited by ivob2; 17/01/2013, 21:24.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Als je toch FJR's ziet rijden bij de lokale, ligt dat aan het voordeel van dat raamcontract van de federale waar de lokale mee kan van profiteren.
          Of omdat ze te lui of te stom waren om zelf een drievoudige offerte in elkaar gezet te krijgen.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
            Duidelijk gefrustreerd :-)
            Duidelijk nog niets begrepen

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Federale of lokale op de moto, het is net hetzelfde. Wel is het zo dat zwaantjes inderdaad de rijkswachters op de moto waren. Voor de eenmaking van de politiediensten hadden die rijkswachters ook iets meer aanzien dan de gemeentepolitie. De opleiding van een rijkswachter was meer militair gericht, er heerste wat meer discipline en de kandidaat-officieren deden zelfs een deel van hun opleiding in de militaire school. Ze behoorden ook tot het Ministerie van Landsverdediging. Wij hadden vroeger (in mijne joengen tijd) meer schrik van de rijkswacht dan van de politie, want als de rijkswacht er aan te pas kwam, dan was het meestal wel serieus.
              Precies wel een stuk gemist. De rijkswacht, als ik goed ben ingelicht, behoorde al geruime tijd tot binnenlandse zaken, voor ze om politieke drogredenen (lees de burgemeesters hadden er geen vat op) de nek werden omgewrongen. Nu de burgemeester wel eigenaar zijn van 'hun' politiekorps slikken de meesten wel even als ze de factuur (gedeeltelijk) moeten betalen. En de rest schikt zich naar de burgemeester zijn grillen gezien hun baas, de ZC, schatplichtig is aan hem.
              Last edited by ivob2; 17/01/2013, 21:27.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                Inderdaad verloning en graden zijn identiek. Daar houdt het dan ook op.
                (hoofd)veldwachters die plots commissaris werden omdat ze van de juiste partij waren. ADC's van de rijkswacht die plots hoofdcommissaris werden (en hun loon bijna zagen verdubbelen) omdat ze op het juiste tijdstip toevallig achter de juiste burgemeester liepen.
                Een Mexicaans leger is er niets tegen. HCP's die het 'werk' doen dat vroeger een opperwachtmeester deed (en dan nog).
                De 'hoofdstad van Europa' met 19 politiekorpsen 19 chefs, 19 visies,.....
                ipv 3 politiediensten die niets delen bijna 200 korpsen die in hun eigen wereldje leven te midden van een wereldwijd georganiseerde misdaad.
                Tja en dan moeten ze de hulp van de 'wandelaar met de hond' gaan vragen om hun job te doen (of eigenlijk om hun bezigheids projectje te verantwoorden).
                Echte vooruitgang ja.
                Ja man, aan ulle gezeik hier te lezen zal 't precies ook nog niet te snel veranderen.
                Maar aan wie ligt het dan?
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                  Duidelijk nog niets begrepen
                  BMW 118D E87 M-pack

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
                    Volgens mij is onzen ivob2 ne flik (of ex-flik) die ooit naast een schoon postje gegrepen heeft.

                    Comment


                    • #70
                      Ik ken de RT zeer goed en dat is een geweldige allrounder. Kan relatief hard gaan indien nodig, maar kan ook geweldig goed gemanoevreerd worden, en de zithouding is niet te belastend.

                      De K1600GT is eigenlijk de perfecte versie: in alle mindere punten van de RT beter (vermogen, trilling, droge koppeling), en behoud alle goeie punten van de RT (behendig, comfort, natte koppeling). Het zou me dus niet verbazen dat als het budget er is, de WPR zou overschakelen op GT's. Terug naar de RT gaan zie ik ze niet meer doen, omdat die viercilinder van de FJR voor snelwegwerk weer ongelofelijk soepel draait tegenover een 2 cilinder boxer.

                      Comment


                      • #71
                        Zwaantjes, motoragent, brommerflikken, ... wat maakt het uit.

                        Zolang iedereen maar naar eer en geweten zijn werk doet!

                        Ikzelf heb in mijn leven met zwaantjes altijd positieve ervaringen gehad. Ik heb zéér veel respect voor die mensen.
                        U hoeft dit niet te lezen.

                        Comment


                        • #72
                          @ TDCI succes met de opleiding.

                          Qua moto bmw die wij ooit in test kregen vielen gewoon uit elkaar , carterdeksel viel eraf terwijl em op een kruipunt stond gaskabel te kort gemaakt waardoor parcour rijden niet mogelijk was = B met wielen. Dus staan er bij ons 7 pans en zijn er opnieuw 2 besteld. Zitten nu ook in het raamcontract waardoor we ze iets vlugger en met minder rompslomp hebben.

                          Comment


                          • #73
                            De pan als politiemotor?


                            Read our in-depth expert review of the Honda ST1100 Pan European - an impressive cruiser that became a police favourite.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Tot op heden alleen nog maar de normale motoongevallen bij ons,

                              in de trant van a reed er een moto? of had em niet gezien ze.

                              Met moto op zich geen problemen zolang hij maar deftig en correct wordt onderhouden.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                Zwaantjes, motoragent, brommerflikken, ... wat maakt het uit.

                                Zolang iedereen maar naar eer en geweten zijn werk doet!
                                En hoe noemen de agenten van de lokale politie dan die met een 50cc rondrijden? Gansjes? of Kuikentjes?

                                Wat maakt het uit of het nu lokale politie is of federale. Ze hebben allemaal hun bevoegdheid. Als brave burger zal je sneller rechtstreeks in contact komen me de lokale politie, terwijl de federale veel ondersteunende (meer gespecialiseerde) diensten kan aanbieden (aan de lokale).
                                Spoorweg, luchthaven, luchtsteun,... allemaal federaal...
                                Politie is iets waar je nog altijd respect voor moet hebben. Ik heb echter de indruk dat dit met de jaren minder en minder vanzelfsprekend is. Vroeger had iedereen schrik van de rijkswacht. (Van de politie in mindere mate, maar toch) Maar nu niet meer... ik denk dat het soms eerder andersom is.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door MrSpauwie Bekijk Berichten
                                  En hoe noemen de agenten van de lokale politie dan die met een 50cc rondrijden? Gansjes? of Kuikentjes?

                                  Wat maakt het uit of het nu lokale politie is of federale. Ze hebben allemaal hun bevoegdheid. Als brave burger zal je sneller rechtstreeks in contact komen me de lokale politie, terwijl de federale veel ondersteunende (meer gespecialiseerde) diensten kan aanbieden (aan de lokale).
                                  Spoorweg, luchthaven, luchtsteun,... allemaal federaal...
                                  Politie is iets waar je nog altijd respect voor moet hebben. Ik heb echter de indruk dat dit met de jaren minder en minder vanzelfsprekend is. Vroeger had iedereen schrik van de rijkswacht. (Van de politie in mindere mate, maar toch) Maar nu niet meer... ik denk dat het soms eerder andersom is.
                                  Is indd een waar gegeven dat met vele voorbeelden uit de praktijk kan aangetoond worden.

                                  Owja: ondertussen de eerste 5m opleiding achter de rug (elke dag Bxl - Middelkerke - Bxl > pffffff vermoeiend) en de grote theoretische examens (schritelijke examens, jury, ...) achter de rug en geslaagd

                                  Nu paar maand rust en vanaf september 3maand enkel met de moto rijden. > that's more like it
                                  BMW 118D E87 M-pack

                                  Comment


                                  • #77
                                    rijden er al k1600gt's rond als politiemotor in belgie?
                                    heb er in nederland gezien (ook al gecrashed) van de politie maar hier nog niet.

                                    in brussel zou er ne anonieme gtr 1400 geloof ik rondrijden in het zwart van de politie met kleine cameras enzo, die bedoelt is om andere motards te kunnen volgen die de regels aan hun laars lappen.
                                    ooit artikel van gelezen, maar sindsdien nooit meer iets van gehoord en ook nooit tegengekomen (rijd toch veel in brussel rond met de moto, woon er ook).

                                    wel steeds meer politie op de fiets in de stad, dat vind ik echt super!

                                    Comment


                                    • #78
                                      De overheid zou beter nog wat meer investeren in zwaantjes. 't Zou de verkeersveiligheid deugd doen naar mijn mening.
                                      U hoeft dit niet te lezen.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X