Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Ducati, Ducati Audi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi Ducati, Ducati Audi

    ... ??? ...


    Wat gaan ze nu eigenlijk met Ducati aanvangen. Persoonlijk zie ik alleen maar dat de Duitsers een berg schuld op zich hebben genomen... .
    U hoeft dit niet te lezen.

  • #2
    Slechts 860 miljoen euro. Is toch een koopje. Weer een idiote aankoop onder leiding van Duitslands grootste bedrijfsmongool herr Piech. Bij AMS hebben ze eens uitgerekend hoeveel zotte dingen die al gedaan heeft en de kostprijs daarvan. Dat loopt in de miljarden. Bugatti, Bentley, glazen fabriek voor de Phaeton, de Phaeton enz... Nu Ducati voor een debiele prijs.

    Comment


    • #3
      Ze gaan tweewielaangedreven moto's maken, en de motor voor de vooras leggen

      Comment


      • #4
        Hmmm... Ik denk dat je de kennis binnen Ducati niet mag onderschatten. Ze zijn zowel in staat om hallicinate vermogens uit kleine motorblokken te halen en kunnen tevens extreem zuinige motorfietsen bouwen. Beide aspecten zijn wel interessant binnen de nieuwe regels van de downsizing. Ook hun frametechniek is uitzonderlijk. Enkel Bimota slaagt er ook in om zo een verhouding strakheid-gewicht voor de dag te leggen.
        Het is zelf zo extreem dat de huidige motoGP Duc terug is moeten keren naar een meer conventionele structuur omdat de Ducati techniek te stijf was.

        Verder kan Audi zeker iets leren van Ducati's pennentrekker. Ook qua sound valt daar wel nog iets te rapen. En het zou me ook niets verwonderen dat Audi iets ziet in de Desmo techniek. Want daar zit 1 van Ducati's zuinigheidstroeven. Combineer alles wat ducati heeft met Duitse precisie en je zou wel nog eens een wondertje geboren kunnen worden.

        En als laatste is de VW-groep al een hele poes opzoek om voet aan grond te krijgen in het 2wieler segment. De scootermarkt is immers de sterkst groeiende markt in de gehele automobile wereld.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

          Comment


          • #6
            Is de invoerder van Audi momenteel ook niet de invoerder van Yamaha?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
              Is de invoerder van Audi momenteel ook niet de invoerder van Yamaha?
              Yep... D'ieteren voert alles in van de VAG groep (Audi, VW, Seat, Skoda, Bentley, Lambo, Porsche en Bugatti), maar ook de Yamaha motoren...
              Ge kunt via D'ieteren bv ook een lease-formule '6 wheels' bekomen.... Wagen uit de VAG-stal + Yamaha-scooter.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Slechts 860 miljoen euro. Is toch een koopje. Weer een idiote aankoop onder leiding van Duitslands grootste bedrijfsmongool herr Piech. Bij AMS hebben ze eens uitgerekend hoeveel zotte dingen die al gedaan heeft en de kostprijs daarvan. Dat loopt in de miljarden. Bugatti, Bentley, glazen fabriek voor de Phaeton, de Phaeton enz... Nu Ducati voor een debiele prijs.
                Je kan voor of tegen VW zijn, je kan dus ook voor of tegen Piech zijn, maar je moet het hem maar nadoen, zoveel "zotte dingen" doen, om het in jouw woorden te zeggen, en nog zoveel winst maken.

                Is imho helemaal geen zotte aankoop. Nu nog alfa kopen.

                Comment


                • #9
                  Rij zelf met VW dus tegen het merk heb ik niets, ben wel zwaar tegen Piech. Met het geld wat die uit de ramen heeft gegooid hadden ze heel veel moois kunnen doen binnen de VW-groep.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Rij zelf met VW dus tegen het merk heb ik niets, ben wel zwaar tegen Piech. Met het geld wat die uit de ramen heeft gegooid hadden ze heel veel moois kunnen doen binnen de VW-groep.
                    Wat dan? 't Concern maakt winst, geeft dikke premies aan de arbeiders, omvat veel merken? Ik zie niet in wat voor meer moois eruit te halen valt... En ben geen VW-fan... :-)

                    Comment


                    • #11
                      Ik vind het heel slim van hun,volkswagen is takin over the world!

                      Comment


                      • #12
                        Tja, Piëch wou Ducati al twintig jaar geleden kopen... gelukkig liep dat spaak, want onder Duits bewind zou de Monster wellicht nooit productie gezien hebben en zou Ducati nu niet zijn wat het is (de Monster redde zowaar het merk van de ondergang). Nu zie ik het minder somber in, aangezien de helft van VAG's huidige bestuur motorrijders zijn en Piëch zelf een 1198 rijdt (bezit).

                        Hoe gaat het nu verder met de samenwerking tussen Ducati en AMG Mercedes, vraag ik me dan af? Tussen VAG en Suzuki als joint-venture is het al meermaals scheef gelopen de voorbije twee jaar dus dat zal ook wel een trigger geweest zijn. Bovendien moest VAG wel een motormerk binnenrijven sinds ze Porsche erbij hebben om te compenseren voor de toegenomen gemiddelde CO2-uitstoot over het hele concern genomen. Anders riskeren ze sancties vanuit de EG. Ze konden het slechter doen dan met Ducati, zoveel is zeker.

                        Toch voelt het alsof mijn beste vriendin zich verloofd heeft met mijn grootste vijand. VAG heeft het onnavolgbare talent om stelselmatig de ziel weg te zuigen uit alles wat de groep betreedt (met Audi als schoolvoorbeeld).
                        Last edited by ; 21/04/2012, 04:32.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                          Tja, Piëch wou Ducati al twintig jaar geleden kopen... gelukkig liep dat spaak, want onder Duits bewind zou de Monster wellicht nooit productie gezien hebben en zou Ducati nu niet zijn wat het is (de Monster redde zowaar het merk van de ondergang). Nu zie ik het minder somber in, aangezien de helft van VAG's huidige bestuur motorrijders zijn en Piëch zelf een 1198 rijdt (bezit).

                          Hoe gaat het nu verder met de samenwerking tussen Ducati en AMG Mercedes, vraag ik me dan af? Tussen VAG en Suzuki als joint-venture is het al meermaals scheef gelopen de voorbije twee jaar dus dat zal ook wel een trigger geweest zijn. Bovendien moest VAG wel een motormerk binnenrijven sinds ze Porsche erbij hebben om te compenseren voor de toegenomen gemiddelde CO2-uitstoot over het hele concern genomen. Anders riskeren ze sancties vanuit de EG. Ze konden het slechter doen dan met Ducati, zoveel is zeker.

                          Toch voelt het alsof mijn beste vriendin zich verloofd heeft met mijn grootste vijand. VAG heeft het onnavolgbare talent om stelselmatig de ziel weg te zuigen uit alles wat de groep betreedt (met Audi als schoolvoorbeeld).
                          Since the end of 2010 a successful marketing cooperation has existed between AMG and Ducati. The company takeover by a rival car manufacturer has understandably resulted in the end of any further collaboration. The takeover of Ducati was never our aim – our focus lies clearly in developing and producing premium performance cars and we will be concentrating all our energy on this.
                          Zo dus.

                          Comment

                          Working...
                          X