Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pitbike kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Pitbike kopen?

Heeft er iemand raad bij de aankoop van een dirtbike ?
    Ben van plan binnekort een Dirtbike te kopen. Heb er al een paar interessant zien staan op kapaza. (125cc 4takt
    Deze zijn vrij goedkoop in aankoop zelfs nieuw.
    (dus geen zware investering moest ik het snel beu zijn)
    Nu zei iemand mij dat een 4takt 125cc veel te licht zou zijn?

Ik heb echter nog nooit of nooit met zoiets gereden & zag dit als een goede oplossing om;
    - te leren schakelen.
    - deftig met ne cross leren rijden.
    - niet van de eerste keer iets te breken.

wat denken jullie?
    Last edited by ; 21/05/2012, 18:33.

Ik heb geen ervaring met een pitbike, maar volgens mij kan je die enkel gebruiken op een afgesloten terrein.
    Verder zal het leren schakelen wel lukken, maar om te leren crossen staat de techniek wss niet op dezelfde hoogte als op een echte crosser. Ik vermoed dit, omdat ik toch al een paar jaar met een motorfiets reed vooraleer ik op een pocketbike had gereden en ik had niet de indruk dat de ervaring op straat me daar meteen enorm geholpen heeft, de zithouding en het 'in de bochten' leggen is door de afmetingen compleet anders.
    Dat je er niet zo snel iets mee zal breken, daar zou ik ook geen gif op innemen

Al bij al gaat het er over of je zoiets leuk vindt als tijdverdrijf of niet en als je wat geïnteresseerd bent in het motogebeuren denk ik wel dat dat dat slim komt, maar uiteindelijk is zoiets een persoonlijk ding natuurlijk...

Comment

Mijn tip: koop iets wat ook op de baan mag.
      Een XL125/xt125/NX125 heb je rond de €1000 of minder en daar heb je veel meer plezier aan.

Zo een pitbike, ik snap niet wat je daar mee kan doen. In't veld crossen? -> te kleine wielekes voor deftig te spelen
      Op de baan -> mag niet

Comment

Oei mensen sorry khed volledig verkeerd getyped.. 't gaat dus om een dirtbike, niet zo'n mini pitbikeske.. post is aangepast

Comment

Met nen full crossmoto moogt ge ook niet op baan hoor...
          Tis maar me nen Enduro (crossmoto met verlichting, signalisatie,...) dat je echt de openbare weg opmag

En euhm, om te beginnen heb ik ook zitten kijken naar een 125cc 4-takt... Dat is al goed genoeg

grtz

Comment

Ik heb een Honda NX125: http://www.autoforum.be/showthread.p...93-Honda-NX125
            Is dus een 4takt 125cc.

Heel plezant. Zeer wendbaar en krachtig genoeg voor off-road.
            Men pa heeft een yamaha XT350, die is natuurlijk een pak krachtigeren en vlotter op de baan, maar off-road moet mijn NX niet echt onderdoen. Off-road ben je niet veel met veel kracht, daar wil je wendbaarheid, goede banden, laag gewicht,...

Ik zou gaan voor iets "oud" maar van een deftig merk. Er zijn nu ook van die chinese 125cc enduro afkooksels op de markt, daar zou ik van blijven. Ze zijn goedkoop en dan heb je iets nieuws, maar de waardevermindering van die dingen is om van te blijten, en als er iets kapot gaat...

Comment

Working...
            X