Mededeling

Collapse
No announcement yet.

125cc 11kW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 125cc 11kW

Om te bepalen of je er mee mag rijden met een B rijbewijs geldt het gelijkvormigheidsattest zeker?
    Hoe zit het met voertuigen teruggeschroefd naar 11kW?
    Wordt er controle uitgevoerd op het vermogen?

Bij mijn weten kun je met een 11kW gewoon autostrade rijden, en loop je niet tegen de lamp wanneer ze met de rollenbak de schooljongens met een opgedreven brommer (van na 1972) van de baan plukken?
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Gelijkvormigheidsattest telt idd
    Teruggeschroefd kan enkel van fabriek/invoerder af met een gelijkvormigheidsattest van 11kw, je kan dus zelf geen exemplaar gaan terug schroeven
    Enkel controle bij zware ongevallen of ongevallen waar overdreven snelheid als oorzaak wordt aangeduid
    11kW kan op snelweg. Leuk is iets anders. Bovendien draai je dan bijna constant int rood, dus gezond is het ook niet echt.
    Rollenbak = 50cc
    50cc die niet op de rollen moet is van voor 1975, niet 72.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

ah, het is dus een andere regelgeving dan de 25kW a-rijbewijs motos
      enige suggestie voor een leuke 125cc tweetakt met vitessen? geen kuipen, geen chrome zever, geen overpriced cultding
      als ik verhuis buiten het centrum van gent zou ik daarmee vooral rondrijden wanneer het te ver is om te fietsen.
      Last edited by Teus; 17/06/2012, 20:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
        ah, het is dus een andere regelgeving dan de 25kW a-rijbewijs motos
        enige suggestie voor een leuke 125cc tweetakt met vitessen? geen kuipen, geen chrome zever, geen overpriced cultding
        als ik verhuis buiten het centrum van gent zou ik daarmee vooral rondrijden wanneer het te ver is om te fietsen.
        Ik zie het verschil niet met de 25kW regel, behalve dat een 25kW geen CC beperking heeft, maar wel een vermogen/gewicht beperking (0.16 kW/kg dacht ik)

Als je in regel wilt rijden, dan ben je beter met 4takt. Een afgeknepen 2takt rijdt voor geen hol.

Als het vrij gezet mag zijn en een scooter mag zijn, een SR125.

Een naakte 125cc tweetakt die bovendien nog eens op 11kW bestaat... Daar zal je snel in rond zijn... Jawa heeft er eentje en Cagiva had de planet 125
        Motoren & Tjeurisme

Comment

11kw op de snelweg, zie dat de camions u niet pletten uit frustratie.

Comment

aja oei

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
              11kw op de snelweg, zie dat de camions u niet pletten uit frustratie.
              Bullshit, met mijnen YZF (ja, 11kW en motorisch volledig standaard) zit ik meer op het linkervak dan rechts. Met 11kW kost 120 km/u geen enkele moeite. Rij eens zelf met een 125cc voor ge een oordeel velt.

Ter info: topsnelheden zijn op de teller (afwijking: 7 km/u op top) rechtopzittend 125-130, liggend 130-135 en slipstreamend + bergaf 144 km/u (in de begrenzer aan 10.500 toeren).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                Bullshit, met mijnen YZF (ja, 11kW en motorisch volledig standaard) zit ik meer op het linkervak dan rechts. Met 11kW kost 120 km/u geen enkele moeite. Rij eens zelf met een 125cc voor ge een oordeel velt.

Ter info: topsnelheden zijn op de teller (afwijking: 7 km/u op top) rechtopzittend 125-130, liggend 130-135 en slipstreamend + bergaf 144 km/u (in de begrenzer aan 10.500 toeren).

Er is een verschil tussen zo een buikschuif125stoof en een 125cc scooter. Dus de term bullshit is hiet niet echt op zijn plaats. Een gemiddelde 125cc scooter haalt top 110-115 op teller en heeft dus niets over op de snelweg.
                Motoren & Tjeurisme

Comment

scooter moet ik niet hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                    scooter moet ik niet hebben
                    ik heb hier nog nen YBR 125 staan die weg mag. van 2007, ni veel km's.
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

te kostelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten

Een naakte 125cc tweetakt die bovendien nog eens op 11kW bestaat... Daar zal je snel in rond zijn... Jawa heeft er eentje en Cagiva had de planet 125
                        Cagiva planet is echt schoon machien. Maar zeldzaam.

Comment

Er is een verschil tussen zo een buikschuif125stoof en een 125cc scooter. Dus de term bullshit is hiet niet echt op zijn plaats. Een gemiddelde 125cc scooter haalt top 110-115 op teller en heeft dus niets over op de snelweg.
                          Bullshit is daar perfect op z'n plaats, camions halen voor zover ik weet maximaal een 95-tal km per uur. Herlees nu eens waarop ik reageerde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                            Bullshit is daar perfect op z'n plaats, camions halen voor zover ik weet maximaal een 95-tal km per uur. Herlees nu eens waarop ik reageerde.
                            Ik heb het maar al te goed gelezen. En 80% van de 11kW ketels zijn absoluut geen aanrader om stukken snelweg mee te doen. Niet alleen zijn ze er te traag voor en moet je ze bijgevolg martelen, ze zijn er ook niet stabiel genoeg voor. En als het al geen 800 euro mag kosten, dan zijn ze zowel te traag als veel te labiel om snelweg mee te doen.

Ook al staat hier wel nergens dat Teus er snelweg mee wilt doen, maar bon....
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

En als het al geen 800 euro mag kosten, dan zijn ze zowel te traag als veel te labiel om snelweg mee te doen.
                              Hehe, da's uiteraard waar. Nen Aprilia AF1 zonder kuipen en met een Renthal stuur derop doet dat wel voor dat geld, maar ik wil er dan niet bij zijn wanneer die vastloopt aan 140...

Comment

nuja, goed om te weten dat je zeer moeilijk snelweg kunt doen met die dingen, hoewel het in principe toegestaan is. nuja, in geval van nood, dan heb ik een plan B wanneer er iets aan de auto mankeert.
                                En als het al geen 800 euro mag kosten
                                oh, is die van jou maar zoveel waard?
                                valt goed mee, maar ik zoek eerder iets jaren 80-90
                                Last edited by Teus; 19/06/2012, 07:26.

Comment

BMW C1?

Dan zit je ook droog
                                  U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Er zijn zelfs veel 11kw 125cc scooters dat maar 90kmp gaan,de honda pcx bv ga juist 100kmp das niet genoeg voor autosnelweg + ne yzf 125 is gestroomlijnd en scooter niet jij liever als ik op ne scooter.

Comment

Misschien is het wel de moeite om eens een lijstje te maken van welke 11kw 125cc motoren wel de 120 km/h kunnen halen om op een deftige manier op een snelweg te kunnen rijden??
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Misschien is het wel de moeite om eens een lijstje te maken van welke 11kw 125cc motoren wel de 120 km/h kunnen halen om op een deftige manier op een snelweg te kunnen rijden??
                                        De 125cc's met versnellingen waar aftermarket merken de moeite voor doen om open uitlaten voor te produceren.
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                        X