In 't kort: de watergekoelde met de volle 15 pk of toch close daartegen. Yam YZF-R125, Derbi GPR 125 en Terra 125 (een beetje onstabiel vanwege de allroad geometrie maar qua snelheid OK), KTM Duke 125, Honda CBR 125, Varadero 125 (de comfortabelste maar moet wel 10-12.000 toeren draaien om vooruit te komen), Rieju RS3 125, Aprilia RS 125,...
Met een luchtgekoelde 10 pk'er komt ge der nie. Als ge geld teveel hebt: uit het viertakt Yamaha/Minarelli blok van de YZF-R125/WR125/Xmax125/Rieju RS3/Fantic Caballero etc. valt 30 pk te persen met een 32 mm gasklep, grotere injector, 200 cc kit, PowerCommander, uitlaat, luchtfilter en big-valve cilinderkop met andere nokkenas. Met een off-the-shelf plug'n'play 182/188 cc kit van Athena of Malossi zit je, met een andere uitlaat en nokkenas, rond de 22 à 24 pk (of 17 pk aan het achterwiel met de standaard uitlaat en nokkenas).
Met een luchtgekoelde 10 pk'er komt ge der nie. Als ge geld teveel hebt: uit het viertakt Yamaha/Minarelli blok van de YZF-R125/WR125/Xmax125/Rieju RS3/Fantic Caballero etc. valt 30 pk te persen met een 32 mm gasklep, grotere injector, 200 cc kit, PowerCommander, uitlaat, luchtfilter en big-valve cilinderkop met andere nokkenas. Met een off-the-shelf plug'n'play 182/188 cc kit van Athena of Malossi zit je, met een andere uitlaat en nokkenas, rond de 22 à 24 pk (of 17 pk aan het achterwiel met de standaard uitlaat en nokkenas).
Comment