Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Walkie talkie op motor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Walkie talkie op motor

Heeft iemand dit al geprobeerd:

Ik en mijn vriendin rijden vaak met de motor, ik op mijne, zij op de hare, maar ik heb geen zin om een heel duur apparaat te kopen om te kunnen communiceren met elkaar. Zou dit lukken met een walkie talkie?
    en welk model zouden jullie aanraden. Het zou wel automatisch moeten verzenden als je begint te praten, dus geen knop meer induwen.

mvg
    Frederik

Als ge op de moto zit moet ge nie communiceren.

Das t enige moment dat ge van da gezaag aan uw oren af zijt.

Comment

Ik zou er dan wel eentje nemen waar je een headset kan op aansluiten, anders moet je altijd met dat ding in je hand zitten.

Comment

Ik vrees dat een gewone walkie talkie teveel storingen gaat geven door de motor.

Comment

Het zou op zich wel kunnen. Gewoon een oortje met micro indoen. Zeker een model met "VOX" nemen, die kan je met je stem activeren.
          Op de rijschool werken ze altijd met walkie-talkie's, wel Kenwood toestellen dus geen goedkope dingetjes.

Ik heb eens getest met goedkopere talkies (Topcom, 99 euro) en dat werkte eigenlijk voor geen meter ...
          Een Kenwood kost je iets van een 200 euro maar dan heb je ook wel een deftige oplossing met een goede batterij, stevige bouwkaliteit en een "bruikbaar" bereik !

Comment

Mijn instructeur had zelf zo'n ding in de hand en ik had een oortje in destijds. Dat werkte wel, maar je hoorde wel veel gekraak. Ik denk dat in dit geval goedkoop duurkoop zal blijken. Wil je iets fatsoenlijks dan zul je er ook flink voor moeten betalen denk ik.

Comment

Laatst vergeten te vermelden:
              Er bestaan ook "apps" voor je Android gsm. Daarmee kan je connecteren met je gezelschap en praten via een headset.

Zelf heb ik gekozen om toch wat geld uit te geven (200 euro per stuk, 400 euro voor het paar) en een echte motor-headset te kopen.
              Ik heb een Sena SMH-10 en zou het ding DIRECT opnieuw kopen.

Je kan het (naast gewoon als walkie talkie gebruik) ook connecteren met je gsm waarop je gsp-software zet. Je kan muziek luisteren en je kan uiteraard handsfree bellen.
              Als je vaak op de motor zit vind ik het zeker zijn geld waard !!!

ps: kijk eens rond op internet, je vind vaak mensen die hun set weg doen, zo kan je voor minder geld toch gesteld zijn ;-)

Comment

Working...
              X