Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste motor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eerste motor

Na lange tijd zoeken ben ik op 3 modellen gebotst die me wel aanstaan als 1e motor.

1. Suzuki DR 650 RS
    2. Aprilia pegaso 650: Aprilia Pegaso 650 ie - Te koop | 2dehands.be
    3. Yamaha XT 600e: http://www.2dehands.be/mo...rm=0&utm_medium=email ( deze laatste is bereid om nog een flink deel van zijn prijs tedoen )

Naar welke gaat jullie voorkeur uit?
    Wie heeft er al ervaring met deze modellen?
    Welke modellen zijn ook aan te raden?

grtz Stijn

Dag stijn,
    Moet je ook nog je rijbewijs er mee afleggen? Let dan op voor de 35kw regel.

Wat gaat het gebruik zijn? Onroad enkel? Klein beetje grindpaden, lange reizen, echt offroad,...??

Comment

Ik heb nu mijn voorlopig rijbewijs maar kan mijn examen afleggen met motor van rijschool.
      Hij zal vooral gebruikt worden voor woon-werkverkeer en nu en dan eens langs grindpaden en dergerlijke.
      Had ook nog gedacht aan een cbf250, maar als ik dan eens de autostrade op moet zal dat niet echt confortabel zijn..
      De verzekering zal echter wel een stuk lager liggen...

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stijndr Bekijk Berichten
        Ik heb nu mijn voorlopig rijbewijs maar kan mijn examen afleggen met motor van rijschool.
        Hij zal vooral gebruikt worden voor woon-werkverkeer en nu en dan eens langs grindpaden en dergerlijke.
        Had ook nog gedacht aan een cbf250, maar als ik dan eens de autostrade op moet zal dat niet echt confortabel zijn..
        De verzekering zal echter wel een stuk lager liggen...

grtz
        Degene die je opnoemt zijn 1 cylinders, zalige dingen vind ik persoonlijk maar niet ideaal als je lange tijd aan dezelfde hoge snelheid moet rijden. Langere stukken autostrade is een kwelling voor zo'n moto's.
        Als het is voor woon-werk verkeer met soms eens een occasioneel grind pad (en niet veel meer dan dat) zou ik kijken naar een trans-alp, Africa-twin,... (2 cylinders).

Comment

Goh langere stukken autostrade zal er niet echt bijzitten..
          Is vooral ook om rond te rijden in de stad en geregeld eens naar het ouderlijk huis gaan op 30km.. :p (waar het ook veel landelijker is..)
          Zou ik het best bij een garage gaan kijken of is een particulier te vertrouwen voor deze modellen?

Comment

Hoi Stijn,
            Mijn allereerste motor (na het behalen van mijn rijbewijs) was 3 à 4 jaar geleden een Aprillia ETV 1000 Caponord.
            Had de Caponord gekozen uit een keuze van 3 omdat hij hoog en smal is (voelde mij veiliger).
            Tevens was het een occasie en dankzij forums had ik gelezen dat jouw eerste motor sowieso een occasie moet zijn omdat je hem toch wel eens zal laten vallen.
            Ik zou zeggen vanaf je jouw rijbewijs hebt ga test rijden met de modellen die je in gedachten hebt en kies diegene waar je jou het beste, veiligste op voelt en dat mag gerust een 1000 Cc zijn, per slot van rekening draai je zelf aan de gas.
            Ik heb hem gekocht bij een dealer omdat ik toch wat garantie wou i.g.v.

Vandaag ben ik van plan de capo in te ruilen voor een 12OO RT of een 1600 GT omdat ik veel autostrade doe en last begin te krijgen van turbulentie (word ouder en zit er toch 100 km aan 1 stuk op). Heb ze beiden test gereden en kan niet kiezen.
            iemand ervaring of een idee? dan hoor ik het graag.
            Stijn jij alvast succes met je keuze.
            groeten,

Comment

Working...
            X