Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Duplicaat van originele nummerplaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Duplicaat van originele nummerplaat

Iets gedaan moeten krijgen van de DIV staat ook altijd garant voor de nodige dosis frustratie...

Meer dan 3 weken geleden heb ik m'n beschadigde motorplaat aangetekend opgestuurd. Plaathouder was omgeslagen onder het wiel door in een gat te rijden en de verf van de nummerplaat was afgeschuurd.

Alles gedaan zoals op hun website staat:
    - nieuw aanvraagformulier met de vermelding dat het gaat om een officieel duplicaat van dezelfde plaat, geen nieuw plaatnummer;
    - een papier op de plaat zelf geplakt met de melding "Niet schrappen, aanvraag duplicaat" (staat op de site dat dit moet, "zodat de medewerker van de DIV de plaat niet per ongeluk schrapt".)

Na drie ongeduldige weken wachten (nu ja, het was toch geen weer om te rijden) gisteren brief in de bus van de DIV. Ik voelde al nattigheid, en ja hoor: bericht van schrapping... In een colère gebeld naar Brussel, ze namen verbazend genoeg nog op op vrijdagnamiddag.

Reactie: "Dan moet er ergens iets fout gegaan zijn meneer, het best gaat u zelf even met het bericht van schrapping naar Alken om te vragen of ze daar nog iets aan kunnen doen."

Dit heeft me dus al een tripje naar de verzekeraar en naar de Post gekost, nu nog een halve dag aanschuiven in Alken, met de aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat ze mij daar toch niet mee kunnen verder helpen. Zelfs indien wel, dan ben ik opnieuw weken aan het wachten op m'n duplicaat. Die plaat moet immers speciaal bijgemaakt worden.

Heb dan maar besloten om volgende week inderdaad naar Alken te gaan, maar gewoon om een nieuwe plaat aan te vragen. Kost me opnieuw BIV, maar dan heb ik woensdag wel m'n plaat.
    Last edited by ; 01/06/2013, 07:12.

Volgens mij wordt er bij den DIV speciaal gesolliciteerd. Ze halen er de grootste sukkels uit . In Gent hebben ze nu iemand die met moeite kan typen, verschrikkelijk.

Maar terug on topic:
    Kan je niet op een of andere manier proberen om die BIV terug te krijgen? Dan ga je wel op een of andere manier moeten kunnen aantonen dat de fout bij hen lag natuurlijk. Je kan dat misschien eens navragen, en als dat dan niet te veel moeite is heb je toch die BIV niet moeten betalen. Al vrees ik dat dit ofwel lang zal aanslepen en bijgevolg dan ook 'zijn geld niet waard is'. Ofwel zal het gewoon niet gaan, en zeggen ze in Brussel dat het uw fout is.

Veel geduld toegewenst bij het aanschuiven

Comment

Working...
    X