Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vespa GTS 125 of Honda PCX 125i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vespa GTS 125 of Honda PCX 125i

Ik overweeg op korte termijn (morgen :-) ) een aankoop van ofwel Vespa GTS 125 of Honda PCX 125i
    Eerlijk: ik vind de Vespa mooier.
    Maar ik lees/zie overal zéér positieve én veilige commentaren over de Honda. (Prijs vs. kwaliteit & veiligheid).
    Komt er nog bij: ik zou graag (met kinderzitje) m'n 5 jarig zoontje naar school vervoeren, waarna ik de stad (Brussel) induik op weg naar het werk.
    Dus: geen snelwegen nodig.

De vraag: wat is de slimste aankoop? De goedkopere, maar blijkbaar veiligere Honda, of toch maar de mooie Vespa?

Of zijn er andere 125cc opties die jullie me aanraden?

Oorspronkelijk geplaatst door bodb Bekijk Berichten
    Ik overweeg op korte termijn (morgen :-) ) een aankoop van ofwel Vespa GTS 125 of Honda PCX 125i
    Maar ik lees/zie overal zéér positieve én veilige commentaren over de Honda. (Prijs vs. kwaliteit & veiligheid).
    Komt er nog bij: ik zou graag (met kinderzitje) m'n 5 jarig zoontje naar school vervoeren, waarna ik de stad (Brussel) induik op weg naar het werk.

De vraag: wat is de slimste aankoop? De goedkopere, maar blijkbaar veiligere Honda, of toch maar de mooie Vespa?

Ik zou voor de honda gaan, daar ga je 1000den kilometers mee kunnen doen zonder problemen. Je moet je dan wel afvragen wat je zelf wil, een mooiere en duurdere scooter. Of een kwalitatief betere , die goedkoper is, maar er iets minder uit ziet.

Gewoon eens met beide een testrit doen kan je ook al iets bijbrengen.

Comment

Oei, ik had een mooie verwacht bij de Honda PCX, maar toch teleurgesteld in vgl. met de Vespa GTS. PCX ziet er precies uit als een kruising tussen scooter en moto.

Het hangt er ook vanaf wat je zelf wilt; een 'oldie look' die de Vespa heeft, of een gewone scooter look zoals de Honda.

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

het is wat cliche, maar een Honda voertuig is zeer stevig gebouwd.
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
          het is wat cliche, maar een Honda voertuig is zeer stevig gebouwd.
          Dat geloof ik wel.

E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

is zo'n aankoop puur rationeel ? Misschien zal de Honda de betere vd 2 zijn , ik zal steeds voor de looks vd vespa gaan , het oog wil immers ook wat ...
            TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bodb Bekijk Berichten

SH125i. Grootwielscooters zijn zo gigantisch veel comfortabeler (helaas ook lelijker / pokke lelijk).

Mijn nonkel (fervent motorijder) heeft de 125 (grijs), wij hebben hier thuis de 300cc sport versie staan (wit). Zeer goede beestjes! Zéér polyvalent! Mooi zijn ze niet, maar wel oerdegelijk en ze doen perfect wat je er van verwacht, met meer flair dan hun klein wiel concurrenten. Zeker als je al eens een wegdek tegen komt in slechtere staat of een kasseistrook dient te nemen...

Yamaha zijn tegenhanger :
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

Comment

TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

En wat is het geworden?
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                  X