Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ducati 696?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ducati 696?

Wat denken de kenners hier van een Ducati 696(+) als heropstapper? Ik weet dat dit algemeen als een 'vrouwenmotor' wordt beschouwd maar het lijkt me wel een leuke, relatief betaalbare en vooral mooie fiets voor wie niet per se veel vermogen hoeft? Andere meningen/suggesties?

Heb vroeger een Diversion en Thundercat gehad maar rij sinds 2006 niet meer.

En eigenlijk is het zelfs geen vrouwenmoto, de zithouding is relatief sportief (voorovergebogen) voor een naked bike, evenals de stuuruitslag.
    Lijkt me ideaal om terug te beginnen als je er één vindt voor de juiste prijs en die je mooi vindt.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Zou ik niet doen, aangezien je al motorervaring hebt zou ik voor een zwaardere gaan 796 nieuwere of een 900 oudere model

Comment

De Barbie Monster

Nein danke

Koop een 848 - Duizend maal meer fun en je ziet er nog goed uit ook - en als het toch een monster moet zijn koop dan een monster van 99 tem 2005 die zijn tenminste mooi en puur en kosten maar evenveel of minder
        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Deze barbie mag anders met alle plezier eens meerijden hoor Alfa-Beemer, geen enkel bezwaar

Ik heb 8 jaar woon-werk gedaan met de Thundercat nadien ander werk met firmawagen en exit moto. Heb die verkocht met 68.000km en draaide nog als een zonnetje

Wat ik nu zoek is meer iets voor vrijetijdsritjes en naar t stad, dus geen lange autostradetrajecten en ook geen circuit.
          Een 848 is bloedmooi maar zal mijn rug niet leuk vinden vrees ik...misschien toch eens testen
          Een 796 zal misschien wel een beter compromis zijn.
          Hoewel ze altijd zeggen dat de motormarkt op zijn gat ligt, zie ik er toch niet veel te koop staan...

Comment

Beste,

Waarom ga je niet voor een monster s2r800 of 1000 laat zich vlot rijden en is een rustige fiets ,en die vindt je dan weer wel voor een mooie prijs 2de hands.

Comment

Ligt er ook aan hoe groot je bent, heb je de 696(+) (+optie stelt eigenlijk 2x niks voor, paar afdekkapjes hier en daar) eigenlijk al eens in het echt gezien?
              Is een heel kleine/smalle motor.
              De 796 oogt idd al ineens een pak volwassener.

Probeer gewoon een winkel (Ducati dealer) te vinden waar ze beide staan, kan je eens vergelijken?
              Vanaf 1.80m gaat die 696 echt wel te klein zijn vermoed ik.

848 is niet goed voor je rug zeg je...
              Akkoord de 848 supersport , maar ik vermoed dat Alfa-beemer de 848 streetfighter bedoeld
              Daar heb ik vorig jaar een testrit mee gedaan, rijd erg goed, maar ook wel een best "voorover" sitpositie voor een naked.
              De Multistrada, dat is meer mijn ding, enkel gaat mijn rekening daar niet mee akkoord

Comment

Jup Streetfighter is idd pure fun!!!
                U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Moet het per se een Duc zijn? Of zoek je gewoon 'een' naked bike met middelgrote cilinderinhoud? Duc zal wel "iets" onderhoudsintensiever zijn dan je Thundercat maar dat weet je zelf ook wel denk ik...
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door duc200 Bekijk Berichten
                    Beste,

Waarom ga je niet voor een monster s2r800 of 1000 laat zich vlot rijden en is een rustige fiets ,en die vindt je dan weer wel voor een mooie prijs 2de hands.
                    Is inderdaad een optie die ik niet uitsluit, maar ik vind het 'nieuwe' Monster-design stiekem wel mooier...

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk Berichten
                    Ligt er ook aan hoe groot je bent, heb je de 696(+) (+optie stelt eigenlijk 2x niks voor, paar afdekkapjes hier en daar) eigenlijk al eens in het echt gezien?
                    Is een heel kleine/smalle motor.
                    De 796 oogt idd al ineens een pak volwassener.

Probeer gewoon een winkel (Ducati dealer) te vinden waar ze beide staan, kan je eens vergelijken?
                    Vanaf 1.80m gaat die 696 echt wel te klein zijn vermoed ik.

848 is niet goed voor je rug zeg je...
                    Akkoord de 848 supersport , maar ik vermoed dat Alfa-beemer de 848 streetfighter bedoeld
                    Daar heb ik vorig jaar een testrit mee gedaan, rijd erg goed, maar ook wel een best "voorover" sitpositie voor een naked.
                    De Multistrada, dat is meer mijn ding, enkel gaat mijn rekening daar niet mee akkoord
                    Eerlijk gezegd niet neen, enkel op foto gezien.
                    Ben blootvoets 1m77, niet echt groot maar ook niet heel klein, met motorlaarzen aan +/-1m80 dus
                    Een Streetfighter zal waarschijnlijk buiten budget zijn (max. 7500)

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                    Moet het per se een Duc zijn? Of zoek je gewoon 'een' naked bike met middelgrote cilinderinhoud? Duc zal wel "iets" onderhoudsintensiever zijn dan je Thundercat maar dat weet je zelf ook wel denk ik...
                    Hoeft niet echt neen, maar het was wel mijn eerste voorkeur. Als heropstap-moto mag het wel iets 'speciaal zijn', vandaar mijn gedacht naar Ducati. Wat zou je anders aanraden in dit segment? Ben niet echt meer volledig mee in het nieuwe aanbod. BMW F800R vind ik ook niet mis...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten

Hoeft niet echt neen, maar het was wel mijn eerste voorkeur. Als heropstap-moto mag het wel iets 'speciaal zijn', vandaar mijn gedacht naar Ducati. Wat zou je anders aanraden in dit segment? Ben niet echt meer volledig mee in het nieuwe aanbod. BMW F800R vind ik ook niet mis...
                      f800r ziet er idd goe uit en lijkt van de grote bmw problemen (Cardan, electronica etc) bespaard te blijven, maar ik heb er eens mee testgereden terwijl mijn f650cs scarver (toch ook vrij brave saaie moto… was nog in 25 kw periode) in onderhoud was een paar uur, en vond die f800r een vrij saaie motor. heeft niet echt karakter, is wel helemaal 'af' en gedraagt zich zaosl je verwacht maar is niets 'stout' of 'stoer' aan vind ik.

prijs is wel heel redelijk ook tweedehands.
                      nu rijd ik een mt01 sinds 2010, en nu wil ik niets anders meer (of het moet voor erbij zijn :-)). iedere moto die ik probeer (zelfs laatst eens night rod van harley) komt braaf geciviliseerd over.

ik zou ook voor dikke ducati monster gaan ipv voor f800r. ducati's hebben ook wel karakter.

Comment

Duc 796 en F850R zijn hier al gezegd, Kawa ER6 als je voor weing geld een twin wil.
                        Triumph Speed Triple?

Of waarom geen FZ8 als je vroeger zo content was van Yamaha?

Klassieke iets oudere nakeds zoals een Honda CB900 met het Fireblade blok vind je tegenwoordig ook erg goedkoop.
                        2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                          Duc 796 en F850R zijn hier al gezegd, Kawa ER6 als je voor weing geld een twin wil.
                          Triumph Speed Triple?

Of waarom geen FZ8 als je vroeger zo content was van Yamaha?

Klassieke iets oudere nakeds zoals een Honda CB900 met het Fireblade blok vind je tegenwoordig ook erg goedkoop.
                          Pk gewijs is de Speed triple hier dan toch wel de uitschieter, serieus meer power dan de rest (cb900 even buiten beschouwing).
                          Met een budget van 7500€ kan je natuurlijk niet het laatste model Speed nemen EN laat dat nu net het mooiste model zijn (voor mij he)

Comment

Tweedehands, nieuwe en occassions Ducati Motoren kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.

Tweedehands, nieuwe en occassions Ducati Motoren kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.

Comment

696 gezien en 'proefgezeten' (niet gereden) en deze gaat het dus al zeker niet worden... Te klein, te weinig imposant en te 'plastiekerig' ook
                              796 moet nog eens bekeken worden al lijkt zo'n oudere Monster 1100 ook niet uitgesloten hoewel het zeker geen eerste keus was

andere voorstellen: ok maar ik zou graag eens iets niet-Japans hebben, misschien krijg ik er hééél snel spijt van maar dat zien we dan wel weer

Comment

Triumph Street of Speed Triple dan...
                                KTM SuperDuke?
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                  696 gezien en 'proefgezeten' (niet gereden) en deze gaat het dus al zeker niet worden... Te klein, te weinig imposant en te 'plastiekerig' ook
                                  796 moet nog eens bekeken worden al lijkt zo'n oudere Monster 1100 ook niet uitgesloten hoewel het zeker geen eerste keus was

andere voorstellen: ok maar ik zou graag eens iets niet-Japans hebben, misschien krijg ik er hééél snel spijt van maar dat zien we dan wel weer
                                  Monster 1100 is een zalige motor je moet maar eens gaan proefrijden (dan ben je verloren)

Comment

Working...
                                  X