Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies eerste 125cc Yamaha wr125

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies eerste 125cc Yamaha wr125

Hallo iedereen,

Ik zit al een tijdje met het idee om me een 125cc brommer aan te schaffen. Het zal voornamelijk dienen om kleine afstanden te overbruggen waar veel verkeer is. (7km heen en terug)

Vermits ik veel goede herinneringen overhoud aan mijn derbi senda 50cc is het idee om terug zoiets te kopen, maar dan in 125cc variant.
    De Yamaha wr125 is een model dat me sterk aanspreekt, ziet er goed uit en met een andere uitlaat klinkt dat best goed.

Het wordt sowieso 2de hands en helaas staan er in België op autoscout (momenteel) geen op. In Duitsland en andere EU landen is er een vrij goed aanbod.

Heeft bijgevolg iemand een idee hoe een invoering van een brommer werkt? Google maakt me niet direct veel wijzer dus hoop ik dat jullie me wat kunnen verder helpen.

Een laatste vraag, wat is "veel" km voor een brommer? Ik lees wederom veel verschillende meningen op google en op 2de hands sites zie ik ze gaan van 5000km tot snel 25000km.

Alvast bedankt!
    -

Advies eerste 125cc Yamaha wr125

Liever niet voor een motorrijbewijs A2 gaan? Tijdje geleden ook wat over zitten opzoeken.
    Ik dacht dat hiervoor 9u rijles verplicht was
    Zou een 125cc niet snel vervelen ? (Heb hierin geen ervaring uiteraard )

Sent from my iPad using Tapatalk.
    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Een 125 verveelt inderdaad héél snel, maar het is wel extreem goedkoop rijden en vaak ben je sneller dan met de wagen.
      Km-standen, daar wordt veel over gespeculeerd. Uiteindelijk moet elk machien gemakkelijk 50k halen, maar meestal ziet een 125 wat meer af, dus dat kan een invloed hebben.
      Met zo goed als elke zwaardere moto moet je +100k kunnen halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
        Liever niet voor een motorrijbewijs A2 gaan? Tijdje geleden ook wat over zitten opzoeken.
        Ik dacht dat hiervoor 9u rijles verplicht was
        Zou een 125cc niet snel vervelen ? (Heb hierin geen ervaring uiteraard )

Sent from my iPad using Tapatalk.
        Ja inderdaad, ook al aan gedacht... Alleen is het zeker niet de bedoeling om er dagelijks mee te rijden, en voor van/ naar het station heb ik eigenlijk niet veel meer nodig.
        Misschien toch gewoon eerst dat motorrijbewijs halen en dan eens kijken wat gaat.
        -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
          Een 125 verveelt inderdaad héél snel, maar het is wel extreem goedkoop rijden en vaak ben je sneller dan met de wagen.
          Km-standen, daar wordt veel over gespeculeerd. Uiteindelijk moet elk machien gemakkelijk 50k halen, maar meestal ziet een 125 wat meer af, dus dat kan een invloed hebben.
          Met zo goed als elke zwaardere moto moet je +100k kunnen halen.
          Thanks, klopt inderdaad wat je zegt! Ik vrees er ook een beetje voor dat een 125 snel zozo zal zijn.. maar natuurlijk alles went.
          -

Comment

Ach, het is maar wat je gewend bent. Ik heb ook een 125cc. Op 50 en 70 is het ideaal, op 90 wegen gief te doen en van de snelweg moet je wegblijven.

Mijn vrouw gaat met de auto werken en ik met de 125 en ik ben een stuk eerder daar dan zij als we samen moeten beginnen om dat ik aan de lichten etc naar voor schuif

Ivm kmstand, ik heb nu 21000km en heb er nog nooit iets aan gehad. Om de 3000km even nieuwe olie en de filters uitblazen en voor de rest gewoon rijden rijde. Rijden. Zalig al is het nu wel wat frisser, maar ik rij heel het jaar door. Als woonwerk 7km is zou ik geen motorrijbewijs halen. . Bij mij is het 25km/dag.

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk

Comment

Ik denk er anders over dan de meesten hier. Ik heb zowel een 1100cc als een 125cc (en ook nog een wr250F).
              Woon-werk verkeer doe ik met de Honda NX125. Niet zo leuk als daarmee op B wegen rijden en in centrum. Is direct op temperatuur (lucht gekoeld), licht en wendbaar als een fiets. EN je kan er alles uit halen zonder aan absurde snelheden te zitten. Daar kan ik enorm van genieten, perfecte moment schakelen etc. en daarbij nog aan normale snelheden rijden.
              Als ik met mijn K1100rs in het centrum of kleine overbevolke wegen moet gaan rijden, dat is gene cadeau.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.van.gent Bekijk Berichten
                Ik denk er anders over dan de meesten hier. Ik heb zowel een 1100cc als een 125cc (en ook nog een wr250F).
                Woon-werk verkeer doe ik met de Honda NX125. Niet zo leuk als daarmee op B wegen rijden en in centrum. Is direct op temperatuur (lucht gekoeld), licht en wendbaar als een fiets. EN je kan er alles uit halen zonder aan absurde snelheden te zitten. Daar kan ik enorm van genieten, perfecte moment schakelen etc. en daarbij nog aan normale snelheden rijden.
                Als ik met mijn K1100rs in het centrum of kleine overbevolke wegen moet gaan rijden, dat is gene cadeau.
                Wel, dat is inderdaad ook waar ik aan denk. Om mijn weg naar het station heb ik zelfs geen enkele 70 of hoger baan.
                Niemand een idee hoe het met het invoeren van brommers gaat? Wagens ken ik goed, maar ik betwijfel dat dat het zelfde principe is?
                -

Comment

Ik heb anderhalf jaar met een vespa 125 gereden. Dikke fun.
                  Zolang je niet langer dan ca. 30 kilometer moet is dat ideaal. Liefst geen grote , lange gewestwegen. Dan wordt het misschien saai.

Maar zo'n 125'je kan je gooien en smijten. Leuk
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                  X