Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb deze middag de tomtom rider besteld. Hij zou normaal morgen moeten toekomen. Ben benieuwd! :-)
Sent from my iPad using Tapatalk
Ik heb de Tomtom vandaag ontvangen maar heb buiten de registratie en het installeren van het programma Tyre niet veel kunnen doen. Heb 'm net volledig opgeladen en kort wat door de verschillende menu's gebladerd en het gaat toch wel allemaal vrij vlot. Ook zijn de iconen in het hoofdscherm voldoende groot om met de handschoen aan te bedienen al vermoed ik dat een adres ingeven wel de blote hand zal moeten gebeuren 😄
Morgen vertrek ik op weekend (helaas met de wagen :-( ) maar maandag ga ik de tomtom toch proberen te monteren met de bijgeleverde ram mount.
Kopie van de reactie in mijn topic: Net even gemonteerd. Is toch niet de ideale positie vind ik ... Zou 'm liever centraal gemonteerd zien. Wordt dus vervolgd!
Een iets meer technische vraag: bij de tomtom zit een accukabel en actieve dock waardoor je de gps tijdens het rijden kan opladen. De kabel bestaat uit het stekkertje dat je in de houder steekt en aan de andere kant heb je een rode en zwarte kabel. Mag deze kabel gewoon rechtstreeks op de batterij aangesloten worden? Loop ik dan niet het risico dat de tomtom de batterij leeg trekt als ik 'm bij het stoppen even niet losmaak?
Batterij zal je er niet mee leegtrekken zolang je motor laat draaien en niet enkel contact aan, maar de contacten op actieve dock kunnen wat sneller oxideren, en slecht contact veroorzaken.
Beste is van je gps mee te schakelen met de koplamp.
Net een tripje gedaan naar Mettet toe en ineens ook de gps eens kunnen testen. Ik kan er werkelijk niks verkeerd van zeggen momenteel. Alles wordt zeer duidelijk afgebeeld (rijstrookaanduiding). Het scherm is zeer goed afleesbaar en alles staat zeer duidelijk aangeduid. Wel was ik bijna voorbij een afrit gereden ... Duidelijk dat ik een Bluetooth headset mis he maar daar komt binnenkort wel verandering in!
Volgende stap is routes inladen en daarna eens zelf een route maken! Wordt dus vervolgd! :-)
Net een tripje gedaan naar Mettet toe en ineens ook de gps eens kunnen testen. Ik kan er werkelijk niks verkeerd van zeggen momenteel. Alles wordt zeer duidelijk afgebeeld (rijstrookaanduiding). Het scherm is zeer goed afleesbaar en alles staat zeer duidelijk aangeduid. Wel was ik bijna voorbij een afrit gereden ... Duidelijk dat ik een Bluetooth headset mis he maar daar komt binnenkort wel verandering in!
Volgende stap is routes inladen en daarna eens zelf een route maken! Wordt dus vervolgd! :-)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik begrijp niet dat er geen bijzat.
Bij mij zat dat allemaal in de doos.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Mijn schoonbroer had dat ook die ram mount. Heeft er niet lang op gestaan. GPS kon nog een heel stuk bewegen als die vijs (een M4 of M5 dacht ik) helemaal aangedraaid was. Hopelijk werkt het bij jou beter. If not, we hebben het probleem opgelost. Pm indien nodig.
In het begin kon je die inderdaad ronddraaien maar na even verder vast te draaien bleef de bol in positie staan. Zal er dit weekend een test mee doen en mijn bevindingen hier posten
Ram mount is de shit.
Heb dat op al mijn moto's gebruikt en gebruik het nog steeds (K1100rs, Cagiva elefant, WR250F). Zowel voor off-road als op de baan is dat ideaal. Heel flexibel, instelbaarheid, stevig, universeel en uitwisselbaar,...
In het begin kon je die inderdaad ronddraaien maar na even verder vast te draaien bleef de bol in positie staan. Zal er dit weekend een test mee doen en mijn bevindingen hier posten
Sent from my iPhone using Tapatalk
Net even getest en goed bevonden. Alleen draait de bol idd wel ... Ga het nog eens wat verder aandraaien en zien wat het geeft.
Verder heb ik vandaag een route gereden die ik had opgeladen. Werkte perfect :-)
ben aan 't kijken naar een goed adres waar ze een gps kunnen monteren (kabeltjes, ram mount, etc etc ) en wat uitleg en ook service geven.
Heb 2 linkerhanden vandaar...
Wie heeft z'n motorgps ook laten installeren, en vooral : waar, en wat zijn je bevindingen ?
Google heeft me waypoint leuven maar da's ver voor mij, ik zoek iemand in oost- of west-vlaanderen...
Comment