Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vespa px kopen? 125cc of 150cc?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vespa px kopen? 125cc of 150cc?

    Omdat het verkeer deze zomer in en rond Antwerpen stilaan onhoudbaar wordt ben ik aant zien om misschien een Vespa px te kopen.
    Ik heb al een paar moto's en een paar saaie 125 cc scooters (Jappen)gehad.
    Deze deden steeds hun job, maar na de
    zomer had ik er geen voeling meer mee en
    gingen ze weg.

    Nu zou ik liever willen investeren in een Vespa px, omdat ik daar al jaren verliefd op ben.Ik zou deze liefst nieuw willen kopen nog.

    De vraag is zijn dit betrouwbare blokjes. Ik zou enkel als het droog is er mee naar het werk rijden. 25km enkel en geen autostrade. Max 10 keer per maand.


    Doen of niet? En weer hier iemand of er echt verschil gaat zijn tussen de 125 en de 150cc? Het scheelt maar 100€....
    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


    2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

  • #2
    Waarom niet de 300 cc?
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #3
      das een heel ander type, zo'n 300

      ik 'denk' dat je van een 125 sneller vanaf geraakt, gesteld dat het mss een bevlieging is...ben je zeker dat'em blijft kan't niet zwaar genoeg zijn

      Comment


      • #4
        Heb je het juiste rijbewijs voor een 150?

        Enkel op een 125 mag je met je autorijbewijs rijden.

        Kijk eens op www.vespaforum.be, daar staat heel veel info.

        De pxen zijn allebei vrij traag en je moet ook nog eens schakelen. Niks voor op de autostrade, maar daar koop je zoiets ook niet vior natuurlijk. Ik vind een px veel leuker dan bv een gts, en voor de geur nog liefst een tweetakt al weet ik niet zeker of de nieuwen nog tweetakten zijn..

        Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          das een heel ander type, zo'n 300

          ik 'denk' dat je van een 125 sneller vanaf geraakt, gesteld dat het mss een bevlieging is...ben je zeker dat'em blijft kan't niet zwaar genoeg zijn
          Het is om bij te houden
          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


          2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            Waarom niet de 300 cc?

            Nee dat is niet wat ik zoek
            2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
            2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
            2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


            2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
            2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
            2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
              Heb je het juiste rijbewijs voor een 150?

              Enkel op een 125 mag je met je autorijbewijs rijden.

              Kijk eens op www.vespaforum.be, daar staat heel veel info.

              De pxen zijn allebei vrij traag en je moet ook nog eens schakelen. Niks voor op de autostrade, maar daar koop je zoiets ook niet vior natuurlijk. Ik vind een px veel leuker dan bv een gts, en voor de geur nog liefst een tweetakt al weet ik niet zeker of de nieuwen nog tweetakten zijn..

              Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
              zoals je in mijn openingsstuk kan lezen heb ik al meerdere moto's gehad, dus hopelijk heb ik dan een een moto rijbewijs. Hèhè, bedankt voor de tip alvast van het forum.


              nog steeds niemand die iets over de betrouwbaarheid weet?
              2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
              2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
              2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


              2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
              2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
              2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                Het is om bij te houden
                zoek een okkazie 200 dan het koppel en de 12 pk zijn echt wel aangenamer

                Comment


                • #9
                  125 kopen en ombouwen naar 150cc of 200cc. Zo een 150 of 200 gaat tweedehands veel minder. En met een 125cc mag de misses ook rijden als het ooit zou moeten.
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

                  Comment


                  • #10
                    betrouwbaarheid van een niet opgefokte vespa is gewoon goed, maar tis natuurlijk italiaans

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      betrouwbaarheid van een niet opgefokte vespa is gewoon goed, maar tis natuurlijk italiaans
                      je kan van fabriek af de kit kopen om hem om te bouwen.
                      Is enkel cilinder en piston dacht ik (grotere boring).
                      Krukas en al de rest is zelfde. Of je koopt gewoon een blokje bij, tweede hands en gooit dat er onder. Kost niet veel en is geen werk.
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                      Motoren & Tjeurisme

                      Comment


                      • #12
                        opfokken met ori stukken is idd no prob, maar blijf weg van dr cylinders en aftermarket gedoe

                        Comment


                        • #13
                          LML stukken zijn ook goed, even goed als ori stukken (zijn dan ook dezelfde) en een pak goedkoper.
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

                          Comment


                          • #14
                            Zouden jullie een LML 2T ook overwegen dan?

                            En een nieuwe px of toch maar een 2dehands riskeren? Probleem is dat ze er allemaal 3000 euro of meer voor vragen terwijl ze te vinden zijn voor 3400 euro nieuw......
                            2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                            2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                            2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                            2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                            2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                            2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                            Comment


                            • #15
                              je bent te laat op zoek, maar probeer een 200 okkazie te scoren, een nieuwe = binnelopen en rijden

                              met een lml is nix mis, tenzij je gaat proberen er een vespa van te maken

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                Zouden jullie een LML 2T ook overwegen dan?

                                En een nieuwe px of toch maar een 2dehands riskeren? Probleem is dat ze er allemaal 3000 euro of meer voor vragen terwijl ze te vinden zijn voor 3400 euro nieuw......

                                LML is zeker geen schande. Alles van een echte vespa past ook. Alle onderdelen zijn identiek, inclusief de roestvorming
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

                                Comment


                                • #17
                                  2-takt is anno 2014 vanuit milieustandpunt gewoon not done
                                  je kunt niet geloven wat een vuiligheid dat is
                                  had al 20j. geleden verboden moeten worden
                                  maar de hypocriete politici willen 'de mensen' hun goedkoop brommerke niet afpakken

                                  een liefhebberswagen V8 op benzine die 2500km per jaar rijdt daarentegen, ho maar daar ga je voor moeten betalen...
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                  Comment


                                  • #18
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                    Comment


                                    • #19
                                      In Azië rijden nog miljoenen 2taktjes rond. Verbod = druppel op een gloeiend hete plaat.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                        In Azië rijden nog miljoenen 2taktjes rond. Verbod = druppel op een gloeiend hete plaat.
                                        Zo kan je alles blijven toelaten als je zo denkt...
                                        En in Azië rijden voornamelijk veel 4-takten rond hoor... Honda C en klonen.

                                        Zelf vind ik het ook onnozel dat er nog zoveel postbodes hier met een 2takt ding rondrijden
                                        Zelf rij ik vaak enduro, en als je een paar uur achter een 2 takt gehangen hebt, weet je direct hoe gezond dat is...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X