Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankooptips Vespa LX50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aankooptips Vespa LX50

    Mijn broer zou graag een 2ehands Vespa LX50 kopen.

    Nu ik ken daar dus niets van en we zitten dus wel met wat vragen.

    - Hoeveel kilometers gaat zo iets mee? ( ik zie er op internet met 5000 maar ook met 17000)

    - Wat is de correcte prijs voor zo iets?

    - Waar op te letten bij aankoop?

    - Andere tips?

    Zoekertjes die jullie interessant lijken mogen ook altijd gepost worden.
    Merci al
    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
    Current:
    1987 Mercedes-Benz W124 200D
    1979 Mercedes-Benz W123 280E
    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
    Ex:
    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
    1976 Mercedes-Benz W123 250
    1987 Mercedes-Benz W124 230E

    1979 Mercedes-Benz W123 300d
    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

    1990 Mercedes-Benz C124 300CE
    1980 Mercedes-Benz W123 280
    1989 Mercedes-Benz W124 230E

  • #2
    Ik heb de mijne ondertussen dik 3 jaar en goed 13.000 kilometer. Ik hoop er toch een 50k kilometers mee te kunnen doen vooraleer het blok versleten is. Ruilmotor zou trouwens 'maar' ongeveer 300 euro kosten aldus mijn garagist.

    Zwakke punten:
    -Italiaans: soms valt de mijne na 200 meter stil. Je moet dan 30 sec wachten en dan start ie terug alsof er niets aan de hand is.
    -De poot hangt vanonder en kan niet tegen strooizout. De lagers gaan dan vastzitten en moeten vervangen worden. Zo'n lagers kosten de volle 2 euro + montage (à rato de 40 euro ex-BTW bij een officiële garage)
    -De draad van de kilometerteller maakt een te scherpe bocht en schuurt daarom tegen zijn gain. Resultaat is dat je na elke 7000 kilometer toe bent aan een nieuwe. Kost net geen 20 euro bij een Vespa-dealer.
    -De weglegging is niet denderend.
    -De teller liegt harder dan zo'n griet van een belspelletje. Als ik 40 op de teller rij, zegt de GPS dat ik maar 33 in het echt rijdt. Alle geluk want de mijne gaat met wat meewind 60 (op de teller). Ik rij trouwens altijd maar 40 op de teller, als je harder gaat vind ik dat je de motor precies 'pijn' doet.

    Positieve punten
    - Je wordt erg close met de receptioniste van de dichtstbijzijnde bandencentrale. Na elke 5000 kilometer achteraan en elke 7000 kilometer vooraan hang je met haar aan de telefoon voor een afspraak. (Michelin band kost een 60 euro)
    -Looks !!!
    -Je kan nog wel wat rommel meesleuren. Onder het zadel kan zeker een helm en een slot, het handschoenkoffertje is net groot genoeg om die naam waardig te zijn.
    -Heb nog nooit een panne oid gehad, kan geluk zijn natuurlijk maar ik denk dat ze motorisch wel redelijk sterk zijn.
    -Bijna 300 kilometer op 1 tank
    -Groot. Zelfs met mijn 1m90 zit comfortabel op dat ding.
    - Onderhoud is redelijk betaalbaar. Normaal ga je jaarlijks of om de 5000 kilometer. Principe kost dit tussen de 100 en de 150, maar heb ook eens 300 moeten betalen (met nieuwe band, opgehaald en afgezet voor de deur, uitlaat gespoten, nieuwe achtervering,kleppen gesteld...)
    -Je kan er redelijk goed met 2 mensen op zitten.

    Nuttige verbeteringen zijn de voor- en achtervering vervangen door betere exemplaren en grotere sproeiers ( sinds ik die heb trekt hij merkelijk beter op).

    Tweedehands: Ik heb de mijne gekocht toen hij 6 maanden oud was en 500km had. Ik zou nooit meer dan 2000 euro geven aan een occasie. Vertrouw nooit de kilometerstand, deze is makkelijk terug te draaien. Officiële garages zetten de KM-stand normaal gezien mee op de factuur. Het is moeilijk om obv foto's te zeggen welke goed zijn en welke niet maar deze lijken me wel de moeite:



    De bruine zou ik max 1800 aan geven, bij de zwarte hangt het wat af van het bouwjaar.

    Deze komt volgens mijn van de man waar ik de mijne ook heb gekocht. Ik vermoed dat hij in het buitenland Vespa's met schade opkoopt om ze te herstellen en verkopen. Nog nooit problemen met de mijne gehad, dus kan er niets slecht over zeggen. Onderhoud is ook goed in orde daar.

    Comment


    • #3
      Thanks voor de uitgebreide uitleg.
      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
      Current:
      1987 Mercedes-Benz W124 200D
      1979 Mercedes-Benz W123 280E
      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
      Ex:
      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
      1976 Mercedes-Benz W123 250
      1987 Mercedes-Benz W124 230E

      1979 Mercedes-Benz W123 300d
      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

      1990 Mercedes-Benz C124 300CE
      1980 Mercedes-Benz W123 280
      1989 Mercedes-Benz W124 230E

      Comment


      • #4
        de kuip aan de binnenzijde is helemaal niet beschermd. Heb er eens eentje moeten herstellen en moeten herspuiten. Binnenkant van de kuip was al serieus aan het roesten. Alle roest weg geschuurd en deftig in de lak gezet om daarna te eindigen met een beschermlaag onder de vorm van een vette waxlaag die men normaal gezien in motorruimtes spuit.
        www.peugeotforum.be

        Comment

        Working...
        X