Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
moto met dieselmotor
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenheb zo eens gezocht naar royal enfield, maar ik kom ook benzines tegen. die royal enfields is wel de max. verbruik van 1,4L/100km . heb ik maar een 3liter nodig om ééns naar het werk te bollen.
vind wel mensen die er ook eentje zoeken, maar aanbod is er jammer genoeg niet
dat overleef je toch nooit op de moto...
banden wisselen om de maand of 2?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichtenden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenbanden wisselen om de maand of 2?
geen idee van levensduur banden moto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenook op een 10 pk moto ?
geen idee van levensduur banden motoden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJe zou het niet doen voor het geluid alleen al. Lijkt wel een benzinemotor die defekt is...
Ben er echt van overtuigd dat momenteel elektrisch rijden de meest goedkope manier is. Eenmaal je de aanschaf gedaan hebt dan.
Hij hou mijn hart al vast voor deze winter als ze de maand op gaat met de lichten ed. op.
Heb haar al 1 maal moeten depaneren met de camionette omdat ze niet thuis ging raken. Tuurlijk een scooter is nog altijd geene moto/brommer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk BerichtenEventueel kan je ook een lichte vracht overwegen.
Kan je als particulier ook afschrijven zoals een moto.
Dan ben je tenminste beschermd tegen weer en wind, het zijn toch aardig wat km's elke dag...
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenrijd jij meer dan 400 per dag voor je werk?
dat overleef je toch nooit op de moto...
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenGa je dat ook in de winter doen op je dieseltje naar het werk? Vind dat heel moedig om zo te bezuingen.
Ik heb al respect voor de mannen die het met perfect uitgeruste bmw's en dergelijke doen
dan stap ik in leuven op de fiets om 19km naar mijn werk te rijden (uurtje fietsen). dit door regen-wind-sneeuw... weer.
als ik dat uurtje met de fiets overleef winter en zomer, zal dit ook wel lukken op een diesel motoke.
destijds reed ik met de moto naar het werk en avondschool. winter en zomer, sneeuw en ijs houden mij niet tegen en ik reed vroeger met een CBR900RR. op zo een sportmoto ben je pas gebroken als je 8uur in de ardennen rondtoert.
zo een fireblade is ook de moeite niet om te gebruiken voor woon-werk verkeer. de mijne verbruikte 7liter/100km benzine. die zou mij 31€ benzine kosten per dag. men huidige auto kost er 16€ op een dag.
het probleem dat die taurus vooral hebben is dat de motor origineel een stroomgroep aandreef en dus op een 'ideaal' toerental hoort te draaien.
het zou beter zijn dat ze een moto bouwen die electriciteit opwekt met zo een dieselgroepke (mini versie) en die energie gebruik om 2 electrische motoren in de wielen aan te drijven.
wat die kerel probeerd te bereiken met die brandstof die hij aan die filter rondspuit (zippo naft?) weet ik niet, maar een diesel heeft geen electrische vonk op een bougie, dus gaat die brandstof uit zichzelf niet ontsteken
Comment
-
Deze site lijkt me iets voor jou.
Die maakten ook militaire diesel-moto's. Dat lukt jou mss wel er eentje te vinden.
Comment
-
ja, militair zijn er een aantal motos geweest op diesel (kerosine), omdat het makkelijk is als je maar 1 brandstof hebt voor vliegtuigen, tanks, voertuigen en motos.
dacht kawasaki?
edit: YEP kawasaki
en een topic erover: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/112799/1 (halfweg die pagina het deel tekst lezen met die foto bij)
en optie is dus een KLR650 te kopen en dan die dieselmotor als kit aankopen en monteren. misschien dat kawasaki bereid is nieuwe belgische papieren te leveren daarvoor? ding lijkt een pak beter dan die enfield.
38pk en bruikbaar tussen 1500 en 7000rpm. dat moet toch voldoende zijn voor woon-werk verkeer
in de goei kleuren kero gaan tanken op het werk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJe antwoordde nog niet hoe je tov een electrisch voertuig aan kijkt. Heb je daar geen vertrouwen in? Op het Renaultforum rijden er enkele met een Zoe en die zijn daar wel heel tevreden van.
de meeste motos halen al geen 300km met 1 laadbeurt. ik vond er van rond de 270km. ik doe 266km/dag dus dat wordt al een nipte. ik kan niet opladen op het werk.
van het moment de accu maar iets verouderd geraak ik al niet meer thuis.
electrische motor met een benzine/diesel aggregaat ingebouwd om de accus op te laden en dan de helft van het accu pack lijkt mij het ideale. heb al gedacht hetzelfde te doen met mijn golf. achteras er vanonder en eentje inbouwen met 2 electromotoren (20kw). beperkt accu pack in de auto voor pakweg 10-20km. op autosnelweg met de dieselmotor, eens binnenbanen op de electromotor verder. ook bij fileverkeer de electromotor enkel gebruiken (als je stilstaat verbruikt die namelijk niks itt een dieselmotor). eens accus leeg, diesel starten en bijladen. ook bij afremmen de accu opladen
Comment
-
Maar dan heb je probs voor de homologatie he. En bij volledig elektrisch is het rijbereik niet groot genoeg als je niet op je werk kan laden. Of je moet al naar een hele dure auto gaan.
Nog iets anders, heb je ervaring met aceton bij de diesel? Schijnt dat je dan minder verbruikt.
Comment
Comment