Mededeling

Collapse
No announcement yet.

moto met dieselmotor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• moto met dieselmotor

misschien dat er hier wat kenners rondzwerven.
    ik ben dus op zoek naar een diesel moto zijn. liefst de oude basic versies en geen superfancy spullen. hoeft ook niet veel vermogen te zijn, gewoon een diesel cruizerke.

voor woon-werkverkeer zou ik de moto willen gebruiken en van die halve scooters zie ik echt niet zitten. ik rij nu met een superzuinige golf, maar dan nog is de onkost te hoog (moto kan ik volledig aftrekken van belastingen)

dus als er mensen zijn die 'goeie' dieselmotos kennen of er te koop weten staan? op 2dehands of marktplaats zoeken op moto en diesel levert jammer genoeg niks op, enkel wat quads

je hebt alleen de royal enfield bullet als diesel, jammer genoeg is die met zijn 350 cc onwettelijk voor mij

Comment

moto met dieselmotor

De enige naast de enfield die ik ken is de Nederlandse Track.
      Een hoogpoter maar redelijk duur.
      Bestaat al een tijd maar of je zo een 2 de hands gaat vinden betwijfel ik.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

gek toevalig, de staar - vespa winkel in kapellen, begint net sinds deze week met royal enfield

hij heeft ondertussen een led stoplicht zag ik net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
          De enige naast de enfield die ik ken is de Nederlandse Track.
          Een hoogpoter maar redelijk duur.
          Bestaat al een tijd maar of je zo een 2 de hands gaat vinden betwijfel ik.
          Track is ermee gestopt.

Comment

heb zo eens gezocht naar royal enfield, maar ik kom ook benzines tegen. die royal enfields is wel de max. verbruik van 1,4L/100km . heb ik maar een 3liter nodig om ééns naar het werk te bollen.

vind wel mensen die er ook eentje zoeken, maar aanbod is er jammer genoeg niet

Comment

Niet goedkoper om een moto op LPG te hebben? Bestaat ook dacht ik.

Comment

Mwa. Als je goedkoop wilt rijden, moet je ook een motor nemen die zuinig is in onderhoud. Moet je bijvoorbeeld een goedkope bandenmaat hebben.
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

moto op lpg is misschien intressant, maar wat is de actieradius daarvan? want kan me niet voorstellen dat je een 20liter gastank kan monteren.
                  als je zo een klein blauw campinggasflesje kan inbouwen, dan is dit een 4liter LPG. daar geraak ik niet meer op het werk en terug (266km).

diesel kan ik thuis gewoon zelf tanken. ik neem een oude brandstoftank van een auto mee op de aanhanger en vul die met 50liter ofzo en die leg ik dan in de garage. kan daar zo een diesel moto mee vullen.

electrische moto heb ik al bekeken, maar vrees eerder voor de autonomie. 266km/dag zal teveel worden en zeker voor een ouder wordend accu pakket.
                  ik ben de treinen echt beu en zoek naar een goedkoop alternatief. bijna 6000km/maand met de golf is ook te duur, zelf aan 4liter/100km verbruik

Comment

Allergoedkoopste is een paar zonnepanelen en een electrische auto. Zoe bvb. Dan rij je gratis. Vraagt een eenmalige investering. Wel onder de voorwaarde dat je kan opladen op je werk.

Comment

op mobile staan er 9 bullets diesel

ze zijn wel erg traag, te traag voor jouw doel

Comment

Comment

Een moto met dieselmotor??
                          Ik wist zelfs niet dat dat bestond!

Comment

Je zou het niet doen voor het geluid alleen al. Lijkt wel een benzinemotor die defekt is...
                            Ben er echt van overtuigd dat momenteel elektrisch rijden de meest goedkope manier is. Eenmaal je de aanschaf gedaan hebt dan.

Comment

das de meest coole moto die je kan hebben, toegegeven...niet de beste of veiligste, maar dat karakter van onthaasting is helemaal zen

Comment

Met een afstand van meer dan 200 km per dag zou ik toch een verhuis overwegen, dan is een fiets nog de beste oplossing ( geen electrische fiets, wat ook dat verbruikt ;-). )

Comment

verhuizen doe ik niet, mijn hangaar is bijna volledig ingericht voor men zelfstandig bijberoep, ik ga niet nog eens opnieuw beginnen hoor.
                                  ik had de aanvraag gedaan om dichter bij huis te mogen werken (kazerne op 25km van mijn deur waar ze mijn profiel ook nodig hebben en echt een groter tekort), maar dit werd geweigerd omdat ik nog niet genoeg gerendeerd heb in mijn huidige functie. dat kunnen ze natuurlijk nog 6jaar lang op papier zetten dan .
                                  ook mijn vrouw heeft werk gevonden in gent, als we verhuizen zit zij dan op +100km van haar werk

Comment

Moto op diesel is echt wel belachelijk

Comment

als die 1,4l/100km verbruikt maakt dat echt niet uit voor mij. dat is gewoon het ultieme zuinige voertuig.
                                      laag gewicht, weinig luchtweerstand (kleine oppervlakte) en weinig componenten die kapot kunnen. waarom een voertuig van 1000km verplaatsen terwijl 1 persoon van 85km op die bestemming moet geraken

Comment

Working...
                                      X