Mededeling

Collapse
No announcement yet.

moto met dieselmotor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    aceton is bij diesel zeker niet goed, heb erop gereden. verbruik zakte ff maar ook erna bleef dat verbruik laag terwijl ik er geen aceton bij deed. het heeft eerder éénmalig een reinigende werking.
    na mijn testperiode kreeg ik op de keuring een opmerking van en lekkende brandstofleiding. bleek ineens dat ik 2 lekkende injectoren heb. of het van de aceton komt of niet, maar t is wel heel toevallig vlak erna gekomen.

    6liter LPG is wel heel optimistisch hoor en al zeker voor een 1.0 (kleine cilinderinhoud = veel meer toeren op dezelfde snelheid dan een grotere motor). tussen die cijfers zie ik ook veel grotere wagens rijden met een superzuinig verbruik op gas. geloof er nietveel van
    je moet dan rechts eens kijken nar het kadertje met de gemiddeldes
    9personen op 4,9liter (schrap die maar, zijn foefelaars)
    455 op 7,3liter
    en 2keer 3000 op 9 en 11liter en das de overgrote bevolkingsgroep.
    1200man op 14liter.
    de grootste groep zit dus tussen de 9 en 14liter

    bij diesels dan http://www.spritmonitor.de/de/uebers...04&powerunit=2
    4 op 1,1liter (schrappen)
    1800man op 4,1liter
    16000man op 5,9liter
    8000 op 7,8liter
    de grootste groep hier zit tussen 4 en 8liter

    Comment


    • #42
      Forum heeft weer kuren precies.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        ik moet nu 15min met de auto naar het station rijden, daar de trein naar gent, in gent een trein naar brussel, en in brussel een trein naar leuven.
        dan stap ik in leuven op de fiets om 19km naar mijn werk te rijden (uurtje fietsen). dit door regen-wind-sneeuw... weer.
        Petje af, ik zou dit er niet voor over hebben, voor geen enkele job trouwens.

        Kun je niet beter gewoon 2 of 3 keer per week blijven slapen in die kazerne, daar is tegenwoordig toch plaats genoeg neem ik aan? Zo halveer je ook je verplaatsingen en brandstofkosten...
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

        Comment


        • #44
          en ik ben aan het verbouwen, heb een vrouw, en een dochter .... no way dat ik maar 1 nacht blijf slapen. in de opleiding heb ik 2jaar lang VERPLICHT de hele week moeten binnenblijven.
          ik heb veel over voor het werk, maar binnenslapen hoort daar echt niet meer bij. ze weigeren dus ook om me dichterbij huis te laten gaan (ik had keuze uit bevekom 133km of glons 192km van mijn deur). nu krijg ik geen overplaatsing omdat ik nu ingewerkt ben in bevekom en eerst moet renderen. dat kunnen ze dus nog makkelijk zat 5-6jaar gebruiken als excuus en daarna mag je niet meer weg omdat je onmisbaar bent en niemand je kan vervangen.
          bijgevolg heb ik besloten van job te gaan veranderen... of ik moet iets mirakuleus vinden om goedkoop EN snel naar het werk te geraken (nmbs is goedkoop maar niet snel of betrouwbaar, auto is sneller maar niet goedkoop). compromis auto/dieselmoto is nog het beste. elke dag dat doenbaar is met de fiets, zou ik de moto nemen, in de ergste winterdag met de auto oprijden (doe ik nu ook).

          ik ben ook van plan een bijberoep te starten in mijn hangaar, en dit zal ook niet lukken als ik 14uur per dag van huis weg ben.

          Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
          Forum heeft weer kuren precies.
          ook gemerkt. in "whats's new" zag ik mijn antwoord, hier zag ik het niet
          Last edited by ; 11/08/2014, 11:38.

          Comment


          • #45
            Daar zou ik dan uw oversten eens mee confronteren.

            Zeg hen duidelijk: ofwel krijg ik een overplaatsing op max 60 km van huis, ofwel begin ik een andere job te zoeken.
            Soms geeft dat wel iets.
            En in elk geval gaan ze U daarvoor bij het leger niet buiten gooien.

            Comment


            • #46
              mijn overste heeft daar niet veel mee te maken. zij krijgen personeel toegewezen uit brussel en moeten daarmee hun taken maar uitvoeren.
              als ik een aanvraag doe voor overplaatsing, staan zij daar al tegen. ze moeten immers hetzelfde werk uitvoeren met een persoon minder.

              in brussel ben je maar een nummer: binnengekomen op dag x, werkkeuze gemaakt op dag Y en zolang moet ge daar blijven om rendabel te zijn. die trekken hun niet aan dat gij meer dan 200km/dag moet rijden of 14uur op de baan zijt. ge hebt zelf gekozen daarheen te gaan (nie moeilijk als ze u weinig keuzes aanbieden). de uren onderweg is dan nog het minste van mijn zorgen. de zware last die op u gezinsleven komt is een pak erger

              Comment


              • #47
                Vriend van mij zat in Destelbergen en is ook enkele jaren geleden moeten veranderen door kazernes die gesloten werden en reorganisatie.

                Er was ook niet veel keus en hij is tenslotte verhuisd.

                Heb hem ondertussen al heel lang niet meer gezien.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                  en ik ben aan het verbouwen, heb een vrouw, en een dochter .... no way dat ik maar 1 nacht blijf slapen. in de opleiding heb ik 2jaar lang VERPLICHT de hele week moeten binnenblijven.
                  ik heb veel over voor het werk, maar binnenslapen hoort daar echt niet meer bij. ze weigeren dus ook om me dichterbij huis te laten gaan (ik had keuze uit bevekom 133km of glons 192km van mijn deur). nu krijg ik geen overplaatsing omdat ik nu ingewerkt ben in bevekom en eerst moet renderen. dat kunnen ze dus nog makkelijk zat 5-6jaar gebruiken als excuus en daarna mag je niet meer weg omdat je onmisbaar bent en niemand je kan vervangen.
                  bijgevolg heb ik besloten van job te gaan veranderen... of ik moet iets mirakuleus vinden om goedkoop EN snel naar het werk te geraken (nmbs is goedkoop maar niet snel of betrouwbaar, auto is sneller maar niet goedkoop). compromis auto/dieselmoto is nog het beste. elke dag dat doenbaar is met de fiets, zou ik de moto nemen, in de ergste winterdag met de auto oprijden (doe ik nu ook).

                  ik ben ook van plan een bijberoep te starten in mijn hangaar, en dit zal ook niet lukken als ik 14uur per dag van huis weg ben.


                  ook gemerkt. in "whats's new" zag ik mijn antwoord, hier zag ik het niet
                  Je hebt een vrouw en dochter... Dan is het laatste wat ik zou doen met een underpowered diesel moto, zonder abs of deftige ophanging voor autostradeverkeer, dagdagelijks zoveel km's rijden...

                  Comment


                  • #49
                    600km per maand met een underpowered fietsje zonder ABS of deftige ophanging van bevekom naar leuven rijden is ook geen lachertje. geen fietspaden, kasseibanen, autos die tegen 90 voorbij vliegen (mijn topsnelheid op die baan is ook al 61km/h).
                    en mijn underpowered 1.6D golfke zonder ABS is ook geen haar beter .

                    als je zo redeneerd kan je beter de hele dag in u bed blijven liggen. iedereen neemt risico's dag in en dag uit. de meeste besef je zelf niet eens

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                      mijn overste heeft daar niet veel mee te maken. zij krijgen personeel toegewezen uit brussel en moeten daarmee hun taken maar uitvoeren.
                      als ik een aanvraag doe voor overplaatsing, staan zij daar al tegen. ze moeten immers hetzelfde werk uitvoeren met een persoon minder.

                      in brussel ben je maar een nummer: binnengekomen op dag x, werkkeuze gemaakt op dag Y en zolang moet ge daar blijven om rendabel te zijn. die trekken hun niet aan dat gij meer dan 200km/dag moet rijden of 14uur op de baan zijt. ge hebt zelf gekozen daarheen te gaan (nie moeilijk als ze u weinig keuzes aanbieden). de uren onderweg is dan nog het minste van mijn zorgen. de zware last die op u gezinsleven komt is een pak erger
                      Dan zou ik toch eens naar die dienst bellen.
                      Als je weg gaat is het rendement helemaal nul.

                      Niet geschoten is altijd mis.

                      Comment


                      • #51
                        chapeau voor je ingesteldheid, fcapri, ik ken er weinig die een dergelijke situatie lang zouden verdragen, ze zouden maar vlug gaan doppen en meer aandacht geven aan hun bijberoep !

                        Comment


                        • #52
                          verbruiken die dieselmotoren echt maar 1,4 l/100 km of is dat "in ideale omstandigheden"? en zelf dan nog...

                          Comment


                          • #53
                            die indiase tuffer zou die 1,4liter halen. is dan ook een omgebouwde dieselaggregaat motor. snel gaat die niet, iets van een 80-90km/h.

                            men golfke komt al toe met een 3,4L dus moet een moto (minder gewicht en minder luchtweerstand) toch zuiniger kunnen. ik denk dat 2-2,5liter toch mogelijk moet zijn. men interesse in die kawasaki groeit meer en meer

                            Comment


                            • #54
                              Krijg je dan geen ferme kilometervergoeding ?

                              Comment


                              • #55
                                Ik hoop toch wel stilletjes dat er zo'n diesel-kawa komt. Dat is een topic dat ik graag zou volgen

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                                  Krijg je dan geen ferme kilometervergoeding ?
                                  nope, niks.
                                  zelf papierke maken waar ge in verklaard hoeveel km ge gedaan hebt en dat inbrengen in de belastingen.
                                  ge moet dus 2jaar brandstof voorschieten voor ge iets terugkrijgt.
                                  300-350€/maand = 3600-4200€/jaar of een 7-8000€. dat budget heb ik niet hoor als militair

                                  Comment


                                  • #57
                                    En toch zeg ik het lukt naargelang uw rijstijl...anders 7l is nog steeds niet veel.
                                    Kijk eens naar een VW lupo 1.0 of 1.4.
                                    Mijn polo op LPG slikt een 9.5l en mijn andere 1.4 polo 16v(120pk) met handbak kan voort met 7l. Beiden zelfde bj.
                                    Polo 6n 1.4

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      die indiase tuffer zou die 1,4liter halen. is dan ook een omgebouwde dieselaggregaat motor. snel gaat die niet, iets van een 80-90km/h.

                                      men golfke komt al toe met een 3,4L dus moet een moto (minder gewicht en minder luchtweerstand) toch zuiniger kunnen. ik denk dat 2-2,5liter toch mogelijk moet zijn. men interesse in die kawasaki groeit meer en meer
                                      maar waar ga je er in godsnaam een vinden.
                                      RIP Den borre!

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                        nope, niks.
                                        zelf papierke maken waar ge in verklaard hoeveel km ge gedaan hebt en dat inbrengen in de belastingen.
                                        ge moet dus 2jaar brandstof voorschieten voor ge iets terugkrijgt.
                                        300-350€/maand = 3600-4200€/jaar of een 7-8000€. dat budget heb ik niet hoor als militair
                                        Typisch belgisch .

                                        Comment


                                        • #60
                                          hier !

                                          maar krijg je dat legaal en be ?
                                          ik heb het nooit opgezocht, moest het een 125 zijn geweest had ik er al 20 jaar 1 gehad

                                          Comment

                                          Working...
                                          X