Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motortransporter verhuur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Motortransporter verhuur

Ik ga graag rijden in de Alpen maar kijk soms wat op tegen de tocht naar daar en terug.
    Ik weet wel dat de Vogezen en het Zwarte Woud ook de moeite zijn maar elke dag die je daar verliest is ene dag minder in de Alpen.
    Hetzelfde bijvoorbeeld voor Noorwegen...

Op mijn zoektocht naar een oplossing kwam ik de jongens van BikerTransit tegen.
    Zij verhuren bestelwagens waar 4 stevige motoren op kunnen.

Heeft er al iemand ooit zoiets ondernomen?
    Bestaat zoiets in België?
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

En gewoon een aanhangwagen achter de auto, is dat geen (goedkopere) optie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      En gewoon een aanhangwagen achter de auto, is dat geen (goedkopere) optie?
      Goedkoper is het sowieso.
      Probleem is vaak om de aanhanger een week of langer ergens achter te laten, die wil ik dan toch al goed vast hangen.
      En vanaf je met meer dan twee bent moet je al bijna met twee auto's met aanhanger oprijden.
      En met een (niet-TüV gekeurde) aanhanger mag je in Duitsland en Oostenrijk maar 80km/u, zelfs op de Autobahn. En wel gekeurd is het nog altijd maar 100km/u.

De directe aanleiding voor mijn vraag/zoektocht is een offroad trip in Scandinavië.
      We trekken met z'n vieren met de boot van Travemünde naar Helsinki om dan in de bossen naar de Noordkaap te crossen.
      Al we met onze nieuwe noppen tot aan de boot moeten zijn ze vierkant tegen dat we er zijn.
      De Autozug rijdt helaas niet tussen Düsseldorf en Hamburg.
      En om met twee auto's met aanhangwagen naar daar te pruttelen tegen 80 is ook niet echt vlot en goedkoop (dubbel verbruik, twee remorken huren).
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

Ah oké. Ik zie wel dat het vrij prijzig is, 800 euro voor een weekje. Maar als je dat door vieren kan delen valt dat natuurlijk wel mee.

Comment

Is een lichte vrachtwagen met dubbele cabine hier geen optie, ik denk dan eerder aan een grote jongen zoals bijvoorbeeld een lange Sprinter ?

Comment

Ik zou het eens moeten proberen.
            Als ik echter die foto's met vier moto's op het plateau zie staan vrees ik dat de binnenruimte van zo'n ding te klein gaat zijn om er vier in te krijgen.
            De huur van zoiets kost trouwens vaak meer dan die Duitsers.

Comment

Die laadbak van dat vrachtwagentje op de foto, is toch niet groter dan een grote dubbel asser remorque?
              Dus als je er daar 3 in krijgt, lukt dat ook wel op een grote remorque.

Zelf gaan we met de enduro's ook altijd op een remorque naar de ardennen. Gaan er ook makkelijk 3 op. Een 4e zou zeker ook nog lukken. Maar een lichte enduro is natuurlijk wel wat smaller dan de enduro waar jij mee plant te reizen. Maar toch moet dat zeker lukken, om er 3 op te krijgen.

Comment

Die bak is toch 3,3m x 2,1m.
                Eender welke aanhangwagen met die afmetingen zal een BE vereisen en dat heb ik niet.
                Sowieso, met een BMW R1200GS, een KTM 950 Adventure, KTM 1190 Adventure en KTM 690 SMC zit je toch al aan een belading van dik 900kg.
                Dat soort aanhangwagen moeten we ook huren, beperkt de snelheid in DE tot 80km/u en niemand van ons heeft een BE...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                  Die bak is toch 3,3m x 2,1m.
                  Eender welke aanhangwagen met die afmetingen zal een BE vereisen en dat heb ik niet.
                  Sowieso, met een BMW R1200GS, een KTM 950 Adventure, KTM 1190 Adventure en KTM 690 SMC zit je toch al aan een belading van dik 900kg.
                  Dat soort aanhangwagen moeten we ook huren, beperkt de snelheid in DE tot 80km/u en niemand van ons heeft een BE...
                  Ahja, onze chauffeur heeft wel een BE... was ik vergeten.

Wij laden 2x WR250F en 1xKTM 350 EXCF 6-days op 1 dubbel asser remorque.
                  Is tot daar rijden met baan banden geen optie, met noppen op de moto gebonden. Daar wisselen, en baan banden achterlaten bij de bandenboer, om daar bij terugkomst daar terug te passeren en terug te wisselen? Na zoveel km's zullen de noppen toch verdwenen zijn.

Comment

Nu niet echt moeilijk om dat te halen hé kost 75euro dacht ik.
                    Enige moeilijke is achteruit parkeren tussen 2 voertuigen (als uw combinatie 8m is krijg je 11m om in te parkeren dacht ik) en je moet op minder dan 60cm van de borduur staan met het verste punt.
                    Iedereen verklaarde mij zot dat ik dat ging halen op mijn 20ste maar toch al veel nodig gehad!
                    Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                    X