Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F700 GS of Triumph Bonneville

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Mijn TLR heb ik destijds ook een tikkeltje door de kroonplaat laten zakken en de kont wat opgekrikt, omdat ik bewust een snediger stuurgedrag wou.
    Heb ik ook gedaan.
    Heeft wel lang geduurd tegen dat ik achteraan de juiste afstelling had gevonden. 😃



    Sent from here
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #22
      Bonneville !

      Veel leuker.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
        Als je geen ervaring hebt, zoals TS, wat zegt zo een test dan. Je kan niet vergelijken, je zit niet op je gemak en je mag al blij zijn als je hoegenaamd een motor mee krijgt....
        Ik vrees dat dit klopt. Het wordt mijn eerste moto, dus ik heb geen referentie waarmee ik kan vergelijken. En de eerste rit zal idd niet echt een relaxe bedoening worden vrees ik
        Daarom dat ik veel info probeer te vinden over deze moto's en mensen die wel ervaring hebben...

        Comment


        • #24
          Dit is ook nog iets voor de kortere benen onder ons.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            Als je geen ervaring hebt, ... je mag al blij zijn als je hoegenaamd een motor mee krijgt....
            Al je een rijbewijs hebt krijg je normaal de motor altijd mee.
            Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
            Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            zoals TS, wat zegt zo een test dan. Je kan niet vergelijken, je zit niet op je gemak
            Ik vrees dat dit klopt. Het wordt mijn eerste moto, dus ik heb geen referentie waarmee ik kan vergelijken. En de eerste rit zal idd niet echt een relaxe bedoening worden vrees ik
            Daarom dat ik veel info probeer te vinden over deze moto's en mensen die wel ervaring hebben...
            Ik denk dat jullie het te ver gaan zoeken.
            Als je met de normale enigszins uit de voeten kan weet je dat je daar in ieder geval al mee verder kan en geen compromissen hoeft te maken.
            Als je het verschil tussen de normale en verlaagde niet voelt dan weet je dat je je niet moet inhouden om voor de verlaagde te gaan.
            Als je wél een verschil voelt, dan weet je dat ineens ook en dan weet je ook of dat verschil gecompenseerd wordt door het comfort dat de lagere zithouding je geeft.
            Je moet de eventuele verschillen niet per sé kunnen benoemen of toewijzen aan bepaalde oorzaken om ze te voelen en om te kunnen voelen wat je wel of niet aangenaam vindt.

            Ga op zijn minst eens rijden met de BMW en de Triumph, dat zal je wellicht meer helpen bij je keuze dan al ons geleuter hier.
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

            Comment


            • #26
              Ik heb rijles gehad op zo'n F700GS, niet verlaagd maar wel met een lager zadel.
              Heerlijke machientjes, maakt de rijder (imo) echt beter.

              Kan me niet voorstellen dat BMW iets fabriek-af maakt dat slecht rijdt eerlijk gezegd, zeker niet zo'n volume-model. Als ze ergens een niche-model maken met "speciale" karakteristieken ok,maar geen volume-model als een F700.

              Comment


              • #27
                Een verlaagde F700 GS wordt het niet.

                Toen BMW hoorde dat ik voor de Bonneville zou gaan, proberen ze me nu te overtuigen om toch nog eens te gaan zien naar de vernieuwde F800 R, omdat die zonder verlaging en met verlaagd zadel op 77 cm komt...

                Vooral dat de Bonneville niet verkrijgbaar is met ABS, vonden ze een negatief punt

                Ik denk wel dat de zithouding op zo een roadster toch heel wat minder ontspannen is, minder recht

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
                  Een verlaagde F700 GS wordt het niet.

                  Toen BMW hoorde dat ik voor de Bonneville zou gaan, proberen ze me nu te overtuigen om toch nog eens te gaan zien naar de vernieuwde F800 R, omdat die zonder verlaging en met verlaagd zadel op 77 cm komt...

                  Vooral dat de Bonneville niet verkrijgbaar is met ABS, vonden ze een negatief punt

                  Ik denk wel dat de zithouding op zo een roadster toch heel wat minder ontspannen is, minder recht
                  Met zon 800R ga je ook wel plezier kunnen hebben, zeker als eerste moto denk ik dat hij beter alledaags inzetbaar gaat zijn, om te gaan pruttelen int weekend zal de bonneville beter zijn
                  2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                  2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                  2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                  2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                  2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                  2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                  Comment


                  • #29
                    Voor mij moet het absoluut geen BMW zijn, maar ik raad je wel sterk aan om eentje te kiezen die ABS heeft.
                    Een wegschuivend voorwiel in het verkeer kun je best niet meemaken.

                    Ik deel wel de mening van Tjeu. Verlagen van een moto proberen te vermijden.
                    Het is echt specialistenwerk om dan de oorspronkelijke afstelling proberen te benaderen, dezelfde afstelling haal je sowieso niet meer.
                    Last edited by taiko; 31/01/2015, 10:11.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
                      Een verlaagde F700 GS wordt het niet.
                      En waarom niet?
                      Heb je eigenlijk al met een F700 gereden?
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                      Comment


                      • #31
                        Ik ben geen fan van BMW. Maar als er 1 BMW is die wel te over wegen waard is, dan is het net die F800R.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

                        Comment

                        Working...
                        X