Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motor leren rijden.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Bij mij kriebelde het ook eens. Toen iemand met een moto mij vroeg waarom, haalde ik allerhande argumenten aan. De vrijheid van in open lucht te zitten, de kick van het blok tussen je benen, de snelheid, het geluid en ik zei toen ook dat het best cool is (de moto en kledij) waarop die zei: "maar gij zijt helemaal niet cool. Een moto gaat je niet cool maken" .

Vandaar dat ik dan maar een fiets heb gekocht.

Motorijden is super plezant! Maar het weer moet wel meezitten, en dat steekt hier dikwijls wat tegen.

Comment

Ik zou mij daar ook me dood rijden. Daarmee dat ik het verlopig bij een 50cc hou. Miss binnen 2jaar men 4u gaan volgen voor men A1 en dan nen 72cc Dax kopen.
      RIP Den borre!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
        Die Xj wordt alom gezien als een hele goeie moto, maar ik weet niet of die met je 1m96 heel comfortabel zal zitten.
        Ik ben sowieso ook grote liefhebber van naked bikes. Zo beleef je alle sensaties van het motorrijden zonder dat je 200 moet rijden. Vanaf een 140 moet je je echt al goed vasthouden.
        +1

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Motorijden is super plezant! Maar het weer moet wel meezitten, en dat steekt hier dikwijls wat tegen.
        zolang het droog is...niet teveel excuses zoeken om te rijden
        2015 BMW S1000R
        2010 Renault Clio RS Cup
        1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
          Ik zou mij daar ook me dood rijden. Daarmee dat ik het verlopig bij een 50cc hou. Miss binnen 2jaar men 4u gaan volgen voor men A1 en dan nen 72cc Dax kopen.
          Geloof mij, dat gaat ge niet doen.
          De eerste ritten ga je 5% van je vermogen gebruiken en al bang zitten, denkend van wat heb ik mij hier gekocht.
          Later ga je op de snelweg rijden aan 100 à 110 en u afvragen hoe die anderen zo snel kunnen rijden.
          De wind en luchtdruk ben je niet gewoon en dat maakt je een speelbal in de luchtstroom
          Optrekken ga je al shortshiftend doen en remmen ga je 500 meter te vroeg doen.
          Bochten neem je alsof alsof je een boot moet draaien op het droge enz...

Dan neem je een keuze.
          Velen stoppen ermee omdat het toch niets voor hun is.
          Anderen blijven rijden zoals ze nu bezig zijn.
          Een andere groep gaat dan continue zijn rijstijl verbeteren en genieten van het bochten nemen....en daar gaat het dan dikwijls eens fout.
          Maar tegen dan heb je al een hele hoop kilometers bijeen gereden.

Er zijn er altijd die zich na enkele dagen doodrijden maar die zijn buiten categorie. (De hersenloze zie mij nu eens showen poseurs)
          Of diegenen die aangereden worden zijn er jammer genoeg ook.

Sent from here
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Bochtjes nemen is leuk!

Comment

oja, toch even meegeven dat die 2de foto puur voor de show was.
              technisch is dat nogal fout

Comment

Ralphke kan grave bochten pakken, maar ik heb toch de coolste outfit.

Last edited by Jakkel; 28/03/2015, 09:30.

Comment

Jezelf overschatten is de fout die de meeste maken.

Ooit met een zotte kuur een Bultaco gekocht in 1982 om wat in “het veld” gaan mee te crossen. Pas 18 jaar en ik moest en zou dat kunnen met dat crosmasjien!
                  Groot was mijn verbazing dat een boer soms wel eens een deel van zijn met aarde bedekte voedselvoorraad voor zijn koeien ophaald….Zonder mij daarvan te verwittigen!!!!
                  Resultaat: mijn eerste “per-total” ikzelf in duizend deuken en een hersenschudding.
                  Dan maar op de weg geprobeerd in 1985 met een Suzuki Katana 600 (de latere GSX-F maar dan de amerikaanse versie). Toen ik bijna terzelfdertijd veranderde van wagen naar het fameuze “ Golfke GTI” was de fun er rap af.
                  Mijnen “otto” ging bijna zo snel vooruit als mijne “moto”.
                  Tijd voor iets ander dan maar -> eens de GSXR 1100 in 1989 proberen was de boodschap. Dedju maat! Da spel is gelijk een raket! Soms reed de motor meer met het manneken dan omgekeerd. Vertrekken aan de lichten tegen nen Porsche en hem aan ’t volgende licht vragen of “zijne vitessenbak kapot was”, katalogeer ik hier dan maar onder de onbezonnenheid van mijn jeugdige motorbestaan indertijd. Het minder plezante van dat “raketten” waren de boetes die ik blijkbaar rapper kreeg dan dat men ze kon uitschrijven…
                  Weg GSXR 1100 en dan maar ietske minder zwaar. De eerste serie GSXR 750 in 1991 met de nieuwe blauw-witte striping was mijn volgende aanwinst. Wat ik niet begreep is waar dat al die bougies en die uitlaatwol naar toe gingen….Meer dan één keer het spel gestart en 500 meter verder al de bougiekoppen verbrand. Volgens de garage omdat ik de motor niet genoeg liet opwarmen. Opwarmen???? Dat moet vooruitgaan mateke…..Gij met uw opwarmen….
                  Hopla. Niet content van Suzuki met hun opwarmgedoe en me laten overhalen om eens ne CBR600F te proberen.
                  Met de maten met hun kanonnen de baan op. Ik aan warpsnelheid aan die kraan zitten draaien dat het niet schoon meer was. Ze vlogen me langs alle kanten voorbij met hun raketten. Dju toch….kan da nu echt nie rapper dan die 240 per uur???? Zelfs nie al ik der een kit opzet, uitlaten, als het moet nen turbo? Nee? Tja…dan moet da spel hier van den hof hé!
                  In 1995 overgestapt naar de RF900RS2. Heeeeeeeeel toffe motor en bovendien redelijk bloedsnel en vooral in staat om “ne CBR in Tigerkleuren” te kloppen! Bovendien een koopje t.o.v. van de ZX9R, CBR900 en de YZF 1000.
                  Tot in 1997 mijn engelken niet meer meereed op mijn schouder en me na een zwaar motorongeval een paar jaar liet revalideren. Van alles en nog wat gebroken en bovendien niet meer in staat om nog op een motor te kruipen wegens knie en heupproblemen.
                  In 2001 een korte maar hevige liefde gekend met de GSXR1000 en deze weg gedaan omdat ik te onbezonnen begon te “vliegen”. Na een paar waarschuwingen van dat engelken er een punt achter gezet. Het zou een tweecilinder worden waarmee ik dan meer op mijn gemak zou rijden.
                  Op het motorsalon van 2005 meteen verliefd geworden op de SV1000S met een volle kuip! En tot op vandaag nog steeds verliefd als toen!
                  Ik ben nog steeds bezig aan dit hoofdstuk met de SV en hoop dit nog heeeeeel lang vol te houden!!!!!
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Motor leren rijden.

Een herkenbaar verhaal........het engeltje had mij ook verlaten.

En die van 2001.

Sent from here
                    den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                      Een herkenbaar verhaal........het engeltje had mij ook verlaten.

Mij nog niet overkomen tot op heden, gruwel van zulke dingen.

Comment

Welja, mijn schoonvader is ook zwaar toegetakeld van een motorongeval. Een been geamputeerd tot boven de knie, een hand verloren en enorm zware brandwonden over zijn hele lichaam (meer dan 70% 3e graad). Heeft ruim twee jaar in brandwondencentrum gelegen, dus mijn vriendin weet hoe moto's zijn, maar ze weet ook dat ik wat meer brains heb en vertrouwd mij erin, terwijl haar broer of haar vader bijvoorbeeld niet mogen omdat ze weet dat ze zichzelf nogmaals de dood zouden inrijden.

Want zo ben ik een tweetal jaar eigenaar geweest van een Suzuki Bandit 1200, met een performance uitlaat e.d. op, maar ik heb er nooit mee gereden, puur omdat ik niets van moto rijden ken en dat ook toegeven kan.
                        En doordat ik er wekelijks ook mee geconfronteerd word hoe een motor kan zijn, houd ik daar zelf ook rekening mee.
                        En ondanks dat ik vol bewondering kijk naar die gasten van isle of man, of mannen die gecontroleerd op hun achterwiel blijven rijden. Dat is mijn ambitie niet, ik ben meer op zoek naar de pure rijervaring en het cruisen met iets wat brom brom brom doet, zo een Harley Limited CVO spreekt enorm aan bv.

Misschien dat ik toch iets tweedehands voor een jaartje moet kopen om wat ervaring op te doen en dan kan gaan kijken & testen wat me echt ligt, omdat ik het idee dan ook heb wat ik zoek en waarop moet letten.

Comment

Die Isle of Man filmpjes.... ik knijp m'n billen toe van er gewoon naar te kijken. Dat gaat te snel voor mijn hersenen precies... Toch een speciaal soort mannen hoor!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Die Isle of Man filmpjes.... ik knijp m'n billen toe van er gewoon naar te kijken. Dat gaat te snel voor mijn hersenen precies... Toch een speciaal soort mannen hoor!
                            Dit is zo'n bangelijk filmpje, al tientallen keren bekeken.

Comment

Ik heb alle dvd's.
                              Al 2X geboekt maar niet kunnen gaan.
                              Nu heb ik er het verlof niet meer voor.
                              Wat ook heel spectaculair is zijn de zijspannen.
                              den borre

Int3x0r

Comment

Jesus Christus...

Comment

Alanus, ik heb ook zo nen SRAD perto gereden, op de N60.

Comment

Hehe, herkenbare situatie's .

Ikzelf had destijds 0.0 ervaring, zelfs nooit op een brommer/scooter gereden.
                                    Dan met het idee gekomen om een 125cc'ke te kopen "om te testen of motorrijden wel iets voor mij was"....natuurlijk direct verslaafd .

Zelfs zo'n 125cc ging zeeeer snel (in het begin) lol.
                                    Toen werk gemaakt van het rijbewijs en op aanraden van vrienden/kennissen een Suzuki Bandit650 gekocht, ding was een raket in vergelijking met de 125cc.
                                    Hier enkele jaren zeer tevreden mee rondgereden, heel leuke ervaringen op gedaan.
                                    Het sport segment kriebelde al wat langer, maar had er wat schrik van.
                                    Toen beginners sportmotorke gekocht, Honda CBR600FS, en idd zoals eerder hier al vermeld, in het begin draai je dat gas een beetje open en denk je echt "shit wat heb ik hier gekocht".
                                    Ook hier enkele jaren mee gereden en veel plezier mee gehad.

Toen toch maar besloten om mijn lange droom waar te maken; Yamaha R1.
                                    Prachtige motor, rijd heel leuk, heel leuk om bochtjes mee te pakken, maar ik houd wel in het achterhoofd tot wat die machine in staat is.
                                    Als ik bv begonnen was op de R1 lag ik nu al lang enkele meters onder de grond, ik durf eerlijk te zeggen dat ik met de 125cc en de bandit stoten heb uitgehaald die met de R1 heel anders waren afgelopen.
                                    Uit zo'n zaken leer je ook, met een "brave" motor kan je daarvan leren, met een "stoute"(?) motor is het onmiddelijk game over.

Nu is de versys 1000cc geen supersport natuurlijk, maar praktisch eender welke motor zit met +-3seconden aan de 100, daar heb je echt geen 1000cc voor nodig.
                                    Zelf ben ik 1.90, en dat zit nog vrij comfortabel op de 125cc/bandit650/cbr600fs/R1

Wil je echt wat comfort hebben moet je naar de allroud sector kijken, zoals dus de versys, ktm smt990 kon ik met men voeten zelfs maar juist aan de grond.
                                    Zo'n SMT is natuurlijk weer wel absoluut niet voor beginners.

Als je een 2dehands motor koopt en je rijd daar bv 2jaar mee, heel veel verlies je daar niet op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                      Geloof mij, dat gaat ge niet doen.
                                      De eerste ritten ga je 5% van je vermogen gebruiken en al bang zitten, denkend van wat heb ik mij hier gekocht.
                                      Later ga je op de snelweg rijden aan 100 à 110 en u afvragen hoe die anderen zo snel kunnen rijden.
                                      De wind en luchtdruk ben je niet gewoon en dat maakt je een speelbal in de luchtstroom
                                      Optrekken ga je al shortshiftend doen en remmen ga je 500 meter te vroeg doen.
                                      Bochten neem je alsof alsof je een boot moet draaien op het droge enz...

Dan neem je een keuze.
                                      Velen stoppen ermee omdat het toch niets voor hun is.
                                      Anderen blijven rijden zoals ze nu bezig zijn.
                                      Een andere groep gaat dan continue zijn rijstijl verbeteren en genieten van het bochten nemen....en daar gaat het dan dikwijls eens fout.
                                      Maar tegen dan heb je al een hele hoop kilometers bijeen gereden.

Er zijn er altijd die zich na enkele dagen doodrijden maar die zijn buiten categorie. (De hersenloze zie mij nu eens showen poseurs)
                                      Of diegenen die aangereden worden zijn er jammer genoeg ook.

Sent from here
                                      Ik had de auto bijna geplooid omdat ik dacht na 2 weken rijbewijs dat ik het kon. Ik wil niet weten wat het gaat zijn op 2 wielen het gaat miss niets langer duren maar het zal wel komen.
                                      RIP Den borre!

Comment

Ralphke kan grave bochten pakken, maar ik heb toch de coolste outfit.

je moet toch een gesloten helm dragen?
                                        RIP Den borre!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                                          je moet toch een gesloten helm dragen?
                                          Nee, een gekeurde helm

Comment

Working...
                                          X