Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke keuze tussen Honda,SYM, of Kymco,... en een 125, 150 of 250cc

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Moeilijke keuze tussen Honda,SYM, of Kymco,... en een 125, 150 of 250cc

Voor het woon-werkverkeer denk ik erover na om een 125-150cc scooter te kopen. Ik heb vroeger een moto gereden maar door het drukke en gevaarlijke verkeer op de autosnelweg , een ongeval en mijn leeftijd (+50) ben ik bang geworden om terug op een moto te kruipen. Met mijn B-rijbewijs kan ik zowel met een 125-150-250cc…rijden.
    Gebruik : in de winter met de scooter naar het treinstation van Berchem rijden en verder met de trein naar Brussel; bij goed weer eventueel via de secundaire wegen tot in Brussel (+-40 km enkel).
    Google is leerzaam : mijn voorkeur gaat uit naar een tweedehands Honda PCX125, Sym GTS125 of 250 of een Kymco met een lichte voorkeur voor de Honda PCX125. De iets zwaardere PCX150 wordt blijkbaar nergens tweedehands verkocht in België, spijtig.
    Mijn vragen : een 125cc zou volgens de NMBS gratis op de fietsenparking van het station kunnen worden geplaatst (heb geen zin om een dure parking te betalen). Heeft iemand ervaring met die fietsenparking qua diefstal en zouden ze ook een 150cc toelaten? Wat kiezen : een 125, 150 of 250cc? De keuze aan tweedehands 125cc’s is zeker groter. Een kennis van me is een goede scooter knutselaar en zou me zeker kunnen helpen bij de aankoop en het onderhoud. Alle advies is welkom.
    PS ik hou niet van retro-modellen.
Working...
X