Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beschermende kledij

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Beschermende kledij

    zeer simpele vraag: Welke helm, kledij & protectoren doe jij aan op de moto? Zou je jouw uitrusting aanraden aan een andere motorrijder? Wat is er goed of slecht aan? Was het zijn geld waard?

    Liefst met foto (en als je het nog weet, de aanschafprijs)
    Last edited by 911turbo; 22/05/2005, 01:13.
    A Twist of the Wrist

  • #2
    Als ik achterop meerij of zelf rij draag ik een Airoh Young helm, stoffen (gore tex geloof ik) IXS jas, lederen Richa handschoenen en een stoffen Spidi broek. Motorlaarzen heb ik niet maar ik draag meestal een paar veiligheidsschoenen op de moto. Foto's heb ik niet maar ik kan u wel zeggen dat m'n helm grijs is en de rest van m'n outfit zwart.

    Comment


    • #3
      Ikzelf:
      Arai RX7-RR4 helm
      2-delig lederpak van IXS (Trigon + Venom)
      Cordura vest van IXS (type?) en Gore-tex broek van Spidi (type?)
      Regenpak van Hela
      IXS Fiorano schoenen
      Richa Supersport handschoenen (en nog een paar tussenseizoen- en een paar winterhanschoenen)

      Of ik één van deze dingen kan aanbevelen?
      Vooral dan de handschoenen en de helm!
      En betere helm dan de Arai RX-7 bestaat er volgens mij (voorlopig) niet, al is de prijs natuurlijk voor velen een struikelblok... maar als ik één tip kan meegeven: Bespaar niet op beschermende kledij!

      Vriendin:
      Arai RX7-RR4 helm
      2-delig lederpak van Grid
      Regenpak van Hela
      Germas Speed schoenen
      En een paar zomerhandschoenen
      Last edited by ; 25/05/2005, 15:33.

      Comment


      • #4
        ik heb een Richa goretex jas hangen.
        Heel plezant om aan te doen. de volledige binnenvoering kan eruit.
        Als je ze aanhebt zit ze zoals een gewone jas.

        Helmen waren vroeger Nolan N37, N47 (dacht ik) en een lazer semi intregraal

        Comment


        • #5
          Carbon Shoei-helm (Ueda replica)
          2 delig lederen Dainese pak
          Dainese handschoenen
          MQP laarzen
          R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
          Mitsubishi Lancer Evo6 RS
          Mercedes-Benz ML 320 CDi

          Comment


          • #6


            mijn motobotten (140€), vrij comfortabel en warm.
            Last edited by 911turbo; 25/05/2005, 23:57.
            A Twist of the Wrist

            Comment


            • #7


              Mijn handschoenen (60 €) , goed stevig, ze hebben de eerste aanraking met de grond toch al overleefd.

              de regen loopt er wel in via de verluchtingsgaatjes van de wijs-, middel- en ringvinger als je er een paar uur mee in de regen rijdt.
              Last edited by 911turbo; 25/05/2005, 23:56.
              A Twist of the Wrist

              Comment


              • #8




                mijn rugprotector (75 - 80 €), die nu in de kast mag blijven hangen omdat ie niet genoeg verlucht voor de zomer.

                Blijft wel beter zitten dan die van Richa.
                A Twist of the Wrist

                Comment


                • #9
                  nu gaan jullie lachen (sommige uitlachen, kan me niets schelen ==> mijn veiligheid is belangrijker dan mijn imago).



                  fluo vestje (5 €),

                  is wel nodig als je licht niet fel schijnt, autobestuurders zien je heel slecht s'nachts en dit item kan belangrijker zijn dan de rest van je bescherming. Ik doe het overdag bijna nooit aan, tenzij bij heel druk verkeer.

                  edit: liefst eentje kopen zonder velcro-sluiting vanvoor (die waaien soms los als je hard rijdt)
                  Last edited by 911turbo; 26/05/2005, 15:58.
                  A Twist of the Wrist

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                    nu gaan jullie lachen (sommige uitlachen, kan me niets schelen ==> mijn veiligheid is belangrijker dan mijn imago).



                    fluo vestje (5 €),
                    met het aantal moto-ongelukken de laatste tijd zou ik dat ook wel overwegen. maar ik heb geen motorijbewijs dus ...

                    Comment


                    • #11




                      Mijn rugprotector voor de zomer (34 €, 60€) , de bevestiging is iets slechter dan mijn andere maar er zitten gaten onder de plastic "schubben" zodat er een beetje verluchting is, en dan ben je niet zo snel bezweet.
                      A Twist of the Wrist

                      Comment


                      • #12
                        OK, dit is een zeer smerige helm (stomme vliegjes, mugjes en ander vliegend gespuis)



                        De helm, dat was eigenlijk een compromis tussen goed zitten, en niet te fel hinderen met een bril. ik heb er ook een donker vizier bij, maar dat was spiegelend, en dan stond ik voor L*L als ik een foto moest nemen

                        Draagcomfort is OK, hij dampt bijna nooit aan, waterdicht, past goed, maar...

                        De volgende (voor op het straat) wordt een Lazer Tornado of Vertigo in "Joe Bar"-kleuren. Een Lazer-helm gaat net iets beter samen met een bril, en is vetter van kleuren.
                        A Twist of the Wrist

                        Comment


                        • #13
                          - BMW SportIntegral helm, zilvergrijs metallic
                          - IXS lederen "blouson" vest met ECE-elleboog-, -schouder- en -rugprotectoren.
                          - IXS lederen broek met ECE-knie- en heupprotectoren.
                          - IXS lederen handschoenen met carbon knokkelbescherming
                          - Daytona lederen motorlaarzen met harde enkelbescherming
                          - nierband met velcro

                          IXS leder is niet goedkoop, maar wel goed afgewerkt en qua pasvorm schitterend. BMW leder is duidelijk duurder en nauwelijks of niet beter.







                          - edit -

                          Betreffende de helm ... 't het op één na grootste maatje (heb nogal een lightbulb-hoofd) en 'ie zit perfect. Nagenoeg élk ander helm-merk (vooral de leukere modellen zoals de Roofs) duwen verschrikkelijk.

                          't Is de meest stille helm die ik ooit had, en 'ie zou zelfs de stilste op de markt zijn. Klaar vizier is heel goed, maar heb er ook een donker niet-spiegelend vizier bij dat ik enkel bij érg zonnige dagen en bij snellere ritten gebruik. Bij tragere ritten zijd ik graag met 't vizier open en dat kan je niet zonder goed afdekkende zonnebril (sportief model). En een donker vizier én een zonnebril, da's in België bijna nooit nodig (enkel in Spanje heb ik zo enkele dagen gereden).
                          Last edited by ; 26/05/2005, 01:49.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                            nu gaan jullie lachen (sommige uitlachen, kan me niets schelen ==> mijn veiligheid is belangrijker dan mijn imago).



                            fluo vestje (5 €),

                            is wel nodig als je licht niet fel schijnt, autobestuurders zien je heel slecht s'nachts en dit item kan belangrijker zijn dan de rest van je bescherming. Ik doe het overdag bijna nooit aan, tenzij bij heel druk verkeer.
                            Een item dat elke motorbestuurder onder zijn zadel zou moeten hebben vind ik dus bij mij geen glimlach te bespeuren

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Flitser
                              Een item dat elke motorbestuurder onder zijn zadel zou moeten hebben vind ik dus bij mij geen glimlach te bespeuren
                              *thumbs up*
                              A Twist of the Wrist

                              Comment


                              • #16
                                Ik heb er eentje, maar ik doe 't nooit aan. Aangezien ik pure "zondagsrijder" ben, haal ik vooreerst nooit de motor van stal bij slecht weer (neerslag, slechte zichtbaarheid). Bovendien ga 'k er nooit de drukke wegen mee op, ik zoek de rustige baantjes op (Westhoek, Noord-Frankrijk richting Reims, ...). Ik kwam er nog nooit toe dat ik die signaalvest een (nodige) meerwaarde vond voor m'n zichtbaarheid.

                                De énige keer dat ik het aanhad was de laatste 35 km van de motoreis : van voor Reims tot in Kortrijk. Pijpenstelen regenen (éindelijk een volledig waterdicht regenpak, jochei!), donkere wolken. Niemand reed me aan dus ik denk wel dat 't efficiënt is.

                                En voor die € 8 ...

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                  Ik heb er eentje, maar ik doe 't nooit aan. Aangezien ik pure "zondagsrijder" ben, haal ik vooreerst nooit de motor van stal bij slecht weer (neerslag, slechte zichtbaarheid). Bovendien ga 'k er nooit de drukke wegen mee op, ik zoek de rustige baantjes op (Westhoek, Noord-Frankrijk richting Reims, ...). Ik kwam er nog nooit toe dat ik die signaalvest een (nodige) meerwaarde vond voor m'n zichtbaarheid.

                                  De énige keer dat ik het aanhad was de laatste 35 km van de motoreis : van voor Reims tot in Kortrijk. Pijpenstelen regenen (éindelijk een volledig waterdicht regenpak, jochei!), donkere wolken. Niemand reed me aan dus ik denk wel dat 't efficiënt is.

                                  En voor die € 8 ...
                                  Ik doe het overdag bij rustig verkeer ook nooit aan,...

                                  ...maar ik verschiet er nog steeds van hoe slecht dat mensen je zien (sommige mensen zitten echt te slapen in hun auto ), een tijd geleden hebben ze een kennis op klaarlichte dag én op een kaarsrechte 70-baan over zijn sokken gereden omdat ze hem niet hadden gezien knal, net voor zijn neus ingedraaid, ik dacht dat de chauffeur de snelheid verkeerd zouden hebben ingeschat, maar in de politieverklaring stond dat de chauffeur de motorrijder niet had gezien.

                                  Een goede reden om zeker de automobilisten in het oog te houden, en (indien mogelijk) ook goed oogcontact te houden met automobilisten indien ze/je een manoeuvre maken/maakt.
                                  A Twist of the Wrist

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                    Ik doe het overdag bij rustig verkeer ook nooit aan,...

                                    ...maar ik verschiet er nog steeds van hoe slecht dat mensen je zien (sommige mensen zitten echt te slapen in hun auto ), een tijd geleden hebben ze een kennis op klaarlichte dag én op een kaarsrechte 70-baan over zijn sokken gereden omdat ze hem niet hadden gezien knal, net voor zijn neus ingedraaid, ik dacht dat de chauffeur de snelheid verkeerd zouden hebben ingeschat, maar in de politieverklaring stond dat de chauffeur de motorrijder niet had gezien.

                                    Een goede reden om zeker de automobilisten in het oog te houden, en (indien mogelijk) ook goed oogcontact te houden met automobilisten indien ze/je een manoeuvre maken/maakt.
                                    I know. Er is een reden waarom m'n voorband in 't middenvlak zo hard verslijt : ik rem nagenoeg altijd goed af als ik bij een dwarsstraat kom, of auto's nader waarvan ik redelijkerwijs kan verwachten dat ze een manoeuver gaan uitvoeren.

                                    Sommigen noemen me zot dat ik zoveel rem, maar ik heb liever traag voorbij een gevarenzone te passeren dan aan een rotvaart 999 keer op 1.000 ga ik te traag rijden voor niks, maar die éne keer ga ik wél vele extre secodnen hebben om te reageren, of ga ik véél minder km/u moeten afremmen om een ongeval te vermijden. Daarom houd ik er zo aan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Bijkomend voordeel : terugschakelen met tussengas is reuzeleuk (*knal* zegt gummiekoe dan ), en nadat je "Het Gevaar" voorbij bent kan je ook weer lekker opaccelereren.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                        *knal* zegt gummiekoe dan


                                        Een koe die *knal* zegt i.p.v. *meuheuh*

                                        Dat doet me toch denken aan een koe met extreme winderigheid.
                                        A Twist of the Wrist

                                        Comment

                                        Working...
                                        X