Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beschermende kledij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Je moet zo een t shirt rijder is vragen zijn duim op het asfalt te zetten, goed hard op te drukken en dan die kijhard achteruit te trekken een cm of 30.

Hij zal je vast vragen of je gek bent, dan kan je hem duidelijk maken dat je je duim mss met een snelheid van 5 km/h kan achteruit trekken, en dat je met je moto vaak sneller rijdt dan dan 5 km/h (enfin ik toch ) en dat wanneer je over het wegdek sjeest tegen 120 km/h op je blote buikje (t shirt zal niet lang bescherming bieden) het vaak iets meer pijn doet dan enkel je duim over 30 cm tegen 5 km/h .......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucius ZE IEVIL ZX9 Rider
      Je moet zo een t shirt rijder is vragen zijn duim op het asfalt te zetten, goed hard op te drukken en dan die kijhard achteruit te trekken een cm of 30.

Hij zal je vast vragen of je gek bent, dan kan je hem duidelijk maken dat je je duim mss met een snelheid van 5 km/h kan achteruit trekken, en dat je met je moto vaak sneller rijdt dan dan 5 km/h (enfin ik toch ) en dat wanneer je over het wegdek sjeest tegen 120 km/h op je blote buikje (t shirt zal niet lang bescherming bieden) het vaak iets meer pijn doet dan enkel je duim over 30 cm tegen 5 km/h .......
      daar heb je wel een punt,

ik zeg ooit wel eens: "ben je al eens gevallen terwijl je hard aan het lopen was , en waren je knieën, handen en ellebogen dan kapot? Trek dan de vergelijking eens door wanneer je de grond raakt tegen 90 of 120 per uur)"
      A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
        daar heb je wel een punt
        Ik heb nog een beter punt : jaaj mot je inboks 'es effe uitkuiseh, maatie ! (kan je geen PM meer sturen wegens jouw boxejes vol) -> inbox leegmaken, maar vooral ook de verzonden berichten (aparte map).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
          Ik heb nog een beter punt : jaaj mot je inboks 'es effe uitkuiseh, maatie ! (kan je geen PM meer sturen wegens jouw boxejes vol) -> inbox leegmaken, maar vooral ook de verzonden berichten (aparte map).

gedaan!

Meiner Inbox ist leer!
          A Twist of the Wrist

Comment

Mijnen ingang is in 't leer!

Slet !

Comment

Beste Gilles,

gelieve foto's van je eigen in het "De forumbezoekers, in beeld"-topic te plaatsen.

greetz,

911Turbo

A Twist of the Wrist

Comment

Daar sta ik al genoeg in, op z'n minst even lachwekkend.

Comment

Daar sta ik al genoeg in, op z'n minst even lachwekkend.
                  absoluut,

zeg, check je e-mail eens, (ik hoop dat het al aangekomen is)
                  A Twist of the Wrist

Comment

Groce.

Comment

Groce.
                      the powah of copy and paste
                      A Twist of the Wrist

Comment

Nu terug ontopic:

Nog een tip voor beginnende motards, bij de aankoop van een pak:

De cordura-brigade & Gore-tex-plastik-population blijft wel zweren dat ze het warmer hebben in de winter maar ze zweten zich wel kapot als het eens warm is.

leer is dan ook nog een pak sterker & veiliger, (en ik haat koeien! )

als het regent doe je er gewoon een regenoverall over (pakweg 50 à 100 €)

en over de keuze ééndelig of tweedelig (combi) : ik ga het liefste voor een ééndelig koeievelletje omdat je dan jezelf verplicht om alles aan te doen terwijl je met een combi al eens sneller enkel het bovenste aandoet. als het dan misloopt dan heb je met een jeansbroek er al snel een paar littekens bij.

een combi heeft dan wel het voordeel dat je 2 verschillende maten kan kopen als je dat nodig zou hebben. (dikke r**t )

nog een laatste reden voor ééndelig: het is gewoon dat tikje veiliger; ze dragen het op circuit ook voor een reden.
                        A Twist of the Wrist

Comment

héhéhé, mijn buikje begint mijn vestje kort te laten lijken. Tijd voor maatregelen

En mensen ook al is het warm, draag toch maar die kleding, tegen 30 km/h tegen de grond gaan in jeans en je knie heeft een mooi litteken erbij ...

Sinds die keer zal ik niet gauw mijn slider broekje vergeten

Comment

Ik vind een tweedelig gedoe toch pakken handiger. Ik ben een zondagsrijder dus ik stop geregeld 'es voor een terrasje ofzo. En dan doe je gewoon je vest uit, zit je in T-shirt. Met een ééndelig pak is dat een beetje moeilijker.

Bij mij is 't ook leder en niks anders. Als je een écht goed niet-lederen pak wil (verschillende lagen, Gore-Tex, uitneembare binnenvest, Cordura-verstevigingen, protectoren, ...) dan kom je even duur uit als een deftig lederen outfit. En het ziet er nog altijd niet uit, zo'n plastic-tenue.

Leder is kouder in de winter, maar daar verhelp je makkelijk aan door de juiste onderkleding (ik heb onderaan zo'n fiets-truitje, netstof achteraan maar de voorkant is 3M Windstopper, daarboven een angora t-shirt met lange mouwen, nog een Windstopper-kraag die tot onder de neus kan getrokken worden en ook de borst bedekt ... en je hebt nooit meer koud). Een lederen broek waar knie-beschermers in zitten (protectoren) helpt al een héél eind tegen koude knieën. 't Enige wat je extra moet, vind ik, zijn winterhandschoenen.

Comment

Een oude pyamabroek onder je motorbroek dragen helpt ook geweldig tegen de koude.

Comment

't Enige wat je extra moet, vind ik, zijn winterhandschoenen.
                                inderdaad, met die verluchtingsgaatjes in de race handschoenen zit je er ook maar je vingers af te vriezen, én de regen loopt er langs binnen.
                                A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sepultura
                                  Een oude pyamabroek onder je motorbroek dragen helpt ook geweldig tegen de koude.
                                  of zo een hoop isolatie-glaswol

of zo van die triumph toermoto's waar de uitlaatbuis te dicht onder het zitje loopt.
                                  A Twist of the Wrist

Comment

of zo een hoop isolatie-glaswol

of zo van die triumph toermoto's waar de uitlaatbuis te dicht onder het zitje loopt.
                                    Da's natuurlijk wel wat extreem. Zeker die glaswol.

Comment

Och van een beetje kou wordt je man

gekke is die Icon TiMax handschoentjes niet te warm zijn in de zomer en niet echt koud in de winter ..... Mss verklaard dat ook waarom ze haast 200 € kosten. Al heb ik ze kunnen kopen in de VS en met alles erbij koste het mij een 170 €.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sepultura
                                        Da's natuurlijk wel wat extreem. Zeker die glaswol.
                                        shhhh, ik zie al zo een beginner:
                                        *prop prop, die glaswol erin*

*jeuk, jeuk, aiaiai *
                                        A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucius ZE IEVIL ZX9 Rider
                                          Och van een beetje kou wordt je man
                                          maar van teveel kou vriezen je ballen eraf.
                                          A Twist of the Wrist

Comment

Working...
                                          X