Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beschermende kledij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
    Daar heb je een punt, maar een kennis van me ging op zijn bek op een veldweggetje tegen 70. Hij had ook gewone handschoenen aan en die waren toch vrij hard beschadigd.
    Uiteraard, ik ben ook geen expert in die dingen hoor, maar beter handschoenen van mindere kwaliteit dan geen handschoenen. En in dat opzicht begrijp ik de redenering van Hayes.

Mijn neef is met zijn Foresight aangereden in de bebouwde kom aan 50 per uur. Heeft een plaat in zijn onderbeen tot aan zijn kuit en mag drie maand het bed houden. Om maar te zeggen dat je met een motorfiets van eender welk type aan eender welke snelheid relatief weinig beschermd bent, zelfs met de duurste pakken en toebehoren aan.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Die berschermende kledij (buiten de helm misschien) helpt eigenlijk alleen bij schuivers hé. Als je aangereden wordt is de impact meestal te groot om nog enig effect te hebben. Iedereen die op twee wielen rondrijdt, weet dat bij een botsing je altijd in het nadeel bent.

Tot nu toe reed ik gewoon met skihandschoenen dus het is sowieso al een verbetering. Die helm is echt enkel voor puur zomerweer, 95% van de tijd blijf ik m'n integraalhelm dragen.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes

Ook nog wel leuk helmpje, maar een helm van 30 euro... ??
        lijkt me toch niet echt aangewezen als je over je stuur vliegt, garanti is je kaaksbeen dan gebroken door de slag op je kin

Comment

• Die handschoenen zijn dik ok. Draag zu nu al paar weken en ben er content van.
          Die helm kan ik maar niet aan wennen. Er is veel tocht en veel geluid. Misschien is het door altijd integraalhelm te dragen maar ik voel me "bloot" als ik dat helmpje draag.

Comment

• Omdat ik vorige week zodanig zweette in m'n winterhandschoenen toch maar echte zomerhandschoenen gekocht. Ik kreeg bijna m'n handschoen niet meer af omdat m'n handen opzwollen door de warmte.

't Zijn Bering's geworden

Zit zalig en lekker luchtig, er kan verse lucht door die kleine gaatjes. Zaaaalig. (en veilig)

Comment

• 'k heb er ook zo soortgelijke, leuk he

Comment

• Wat denken jullie hiervan? Zouden jullie het overwegen om zo'n dingen daar te kopen?
                Persoonlijk zou ik een helm nooit daar kopen, maar de kledij is misschien nog kwalitatief verantwoord.

Graag jullie reacties.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                  Wat denken jullie hiervan? Zouden jullie het overwegen om zo'n dingen daar te kopen?
                  Persoonlijk zou ik een helm nooit daar kopen, maar de kledij is misschien nog kwalitatief verantwoord.

Graag jullie reacties.
                  Ik ga die intercom, het schijfremslotje en die helmmuts halen denk ik, voor het totaal van 20 euro kan je niet sukkelen denk ik zo. Al zal de kwaliteit misschien wel iets minder zijn.

Comment

• Ik zou dat durven kopen.
                    Ga kijken en voel, dat zegt al veel.

Comment

• Aangezien ik in de rubriek 'tweewielers' al redelijk wat vragen gesteld heb over kledij, moto's en fietsen, kan ik hier misschien eens opsommen wat ik ondertussen al daadwerkelijk gekocht heb. Anders denken jullie misschien dat ik niets aanvang met jullie advies

Ik doe het hier omdat het meer kledij is dan andere spullen

Kledij:
                      - Lederen vest van Dainese
                      - Schoenen van Dainese
                      - een motosjaaltje

Fiets:
                      - een Granville stadsfiets

Moto:
                      - Suzuki GS500E (black)

Helm:
                      - Shark S500 air (black)

Hier kan ik voorlopig mee verder
                      Bedankt allemaal voor jullie goeie raad.

Als ik tijd heb, zal ik eens een paar foto's nemen.
                      Hier alvast een commerciele foto van m'n schoenen.
                      De mijne hebben een andere kleur (meer rood).

Last edited by ; 21/02/2007, 16:17.

Comment

• in de lidl is het weer uitverkoop.
                        Hanschoenen, vesten broeken, intercoms,....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                          in de lidl is het weer uitverkoop.
                          Hanschoenen, vesten broeken, intercoms,....
                          Leuk!

Maar waar zie jij die handschoenen. Dat is zowat het enige wat ik op dit moment nog wil kopen

Comment

• excuseer.
                            enkel jas, broek, laarzen, helm, shirt met lange mouwen, helmmuts, sokken, intercom, bluetooth systeem, tanktas beschermhoes voor motor en een lange onderbroek.
                            geen handschoenen.
                            ik vergiste me met den naldi. maar dat zijn handschoenen om te fietsen.

Comment

• om de zondvloed aan PM's tegen te houden.

vanaf 28/02 in den naldi:
                              -fietssokken 2paar aan 2.99€
                              -fietschoenen met spd- clicksysteem 34.99 (best mooie precies )
                              -fietshandschoenen 3.79€

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi Bekijk Berichten
                                Maar waar zie jij die handschoenen. Dat is zowat het enige wat ik op dit moment nog wil kopen
                                En een moto-broek?
                                A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                  En een moto-broek?
                                  Mja .. kweet wel veiligheid enzo..

Comment

• Binnen twee weken zal ik mijn eerste moto hebben. Ik ben dus volop op zoek naar beschermende kledij maar weet niet goed wat ik best kan doen. Nieuw of tweedehands? Welke prijs/kwaliteit? Het gaat dus over de volledige uitrusting: handschoenen, vest, broek, laarzen. Een helm heb ik al maar daar mag gerust ook info over komen.

Ik weet over bepaalde merken dat ze een goede prijs/kwaliteit verhouding zouden hebben (Hein Gericke, Richa, ...) en dat er ook duurdere merken zijn, zoals Alpinestar, die dan ook beter zijn. Maar ik zoek eerder in de eerste categorie.

Alvast bedankt!

Comment

• Ik heb een Bering vest (150 euro), Bering broek (100 euro) en Bering handschoenen (60 euro). Ik denk dat die prijs-kwaliteit wel goed zitten.

Ik ben gecrasht vorig jaar en had enkel een licht verstuikte enkel en en geschudde kop Dus het heeft gewerkt.

Schoenen zou ik ook kopen, daar heb ik gekozen voor Daytona. Zaten perfect, ook als je een seen uurtje of twee gewoon moet stappen.

Net voor ik crashte had ik een Caberg Rhyno gekocht. Een systeem helm voor ca 190 euro denk ik. Was ik tevreden van, toch die week dat ik hem kunnen dragen heb

Dus reken toch op een 500 euro voor alles samen.
                                      Neem eens een kijkje op de site van RAD, dara hebben ze behoorlijk wat merken.
                                      http://www.rad.be/
                                      Last edited by Hayes; 29/03/2007, 11:36.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                        Binnen twee weken zal ik mijn eerste moto hebben. Ik ben dus volop op zoek naar beschermende kledij maar weet niet goed wat ik best kan doen. Nieuw of tweedehands? Welke prijs/kwaliteit? Het gaat dus over de volledige uitrusting: handschoenen, vest, broek, laarzen. Een helm heb ik al maar daar mag gerust ook info over komen.

Ik weet over bepaalde merken dat ze een goede prijs/kwaliteit verhouding zouden hebben (Hein Gericke, Richa, ...) en dat er ook duurdere merken zijn, zoals Alpinestar, die dan ook beter zijn. Maar ik zoek eerder in de eerste categorie.

Alvast bedankt!
                                        Ik heb een tweedelig lederen pak van Hein gericke, 350 euro voor het geheel.
                                        Toch al 11.000 km mee gebold en nog steeds supertevreden van. Qua prijs/kwaliteit is Hein Gericke zo goed als onklopbaar.

Deze heb ik, de zwart/witte combinatie ervan.

Comment

• In principe is leer iets slijtvaster dan textiel.
                                          Textiel is dan weer beter waterproof.
                                          En het ziet er ook helemaal anders uit natuurlijk.

Comment

Working...
                                          X