Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beschermende kledij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• als je niet wil meedoen met de modetrends (ja, die zijn er ook in motorkledij) kan je altijd uitkijken naar een overjaars model die voor sterk verminderde prijzen verkrijgbaar zijn.

Ik heb al gecrasht met een hein gericke pak en daar zijn de naden van de vest toch losgekomen, bij een crash met een richa pak was dit niet het geval. Ik wil hiermee natuurlijk niks insinueren buiten het feit dat de kwaliteit zit in de stevigheid bij een eventuele valpartij.

Comment

• Bedankt voor de reacties tot nog toe!

Kent er iemand het merk Fieldsheer? Ervaring mee?

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
      als je niet wil meedoen met de modetrends (ja, die zijn er ook in motorkledij) kan je altijd uitkijken naar een overjaars model die voor sterk verminderde prijzen verkrijgbaar zijn.
      Gezien ik in mijn gewone kledij allesbehalve modebewust ben zal dat voor de moto ook wel zo zijn denk ik. Bedankt voor de tip!

Comment

• thread eens doen herleven: hoe zit het met waterdichte outfits?

ik kocht een waterdichte textiel outfit: IXS broek (Hero, 200 euro) tweedehands maar in nieuwstaat, een IXS jas (tarragona, 240) en een paar IXS handschoenen (30tal euro). serieus noodweer gehad, en die broek blijkt totaal lek te zijn. mijn handschoenen waren over mijn jas getrokken en aangespannen, maar na korte tijd zaten mijn polsen vol met water. binnenkant jas werd wat vochtig en daar bleef het bij.

vraag ik mij nu af wat er verkeerd loopt. ik heb toch alleszins serieus wat geld op tafel gelegd en daarnet kwam ik drijfnat thuis, allesbehalve aangenaam. misschien werd ik afgezet en is de broek toch al versleten, en doe ik iets mis met die handschoenen...?
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
          thread eens doen herleven: hoe zit het met waterdichte outfits?

ik kocht een waterdichte textiel outfit: IXS broek (Hero, 200 euro) tweedehands maar in nieuwstaat, een IXS jas (tarragona, 240) en een paar IXS handschoenen (30tal euro). serieus noodweer gehad, en die broek blijkt totaal lek te zijn. mijn handschoenen waren over mijn jas getrokken en aangespannen, maar na korte tijd zaten mijn polsen vol met water. binnenkant jas werd wat vochtig en daar bleef het bij.

vraag ik mij nu af wat er verkeerd loopt. ik heb toch alleszins serieus wat geld op tafel gelegd en daarnet kwam ik drijfnat thuis, allesbehalve aangenaam. misschien werd ik afgezet en is de broek toch al versleten, en doe ik iets mis met die handschoenen...?
          ik heb ook een regenpak van Dainese en door de vest komt nu (na 4 jaar) toch ook wel water, al is het niet veel maar het voelt vooral aan de armen toch vochtig aan...Over de broek heb ik geen klagen

En mijn handschoenen doe ik altijd onder de jas enkel bij de lederen vest of pak doe ik ze er over
          1978 BMW E21 323i
          2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
          2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

• "een beetje vochtig", daar kan ik mee leven. na een uur door een heel serieuze regenvlaag voelde de binnenkant wat wak aan en waren de papieren in de binnenzak een beetje nat. maar het is niet echt wat er over mijn "nieuwe" broek te zeggen valt: die moet dus al serieus versleten zijn. nu, die was toch niet ideaal van maat maar het is jammer van het geld.

en de handschoenen onder de jas, hmmm, oké

Comment

"een beetje vochtig", daar kan ik mee leven. na een uur door een heel serieuze regenvlaag voelde de binnenkant wat wak aan en waren de papieren in de binnenzak een beetje nat. maar het is niet echt wat er over mijn "nieuwe" broek te zeggen valt: die moet dus al serieus versleten zijn. nu, die was toch niet ideaal van maat maar het is jammer van het geld.

en de handschoenen onder de jas, hmmm, oké
              dat van die handschoenen is persoonlijk hé als ik die vest onder de handschoenen doe dan heb ik precies te weinig bewegingsruimte
              1978 BMW E21 323i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                dat van die handschoenen is persoonlijk hé als ik die vest onder de handschoenen doe dan heb ik precies te weinig bewegingsruimte
                hawel, blijkbaar was ik vergeten dat de regen van je vest naar beneden in je handschoenen kruipt

Comment

hawel, blijkbaar was ik vergeten dat de regen van je vest naar beneden in je handschoenen kruipt
                  lol dat was ook één van de redenen waarom ik het zo doe
                  1978 BMW E21 323i

Comment

ik kocht een waterdichte textiel outfit: IXS broek (Hero, 200 euro)
                    nen Hero? Is da geen oud model (voorloper van den Taundra)? Zo ja, dan is die zeker zeven jaar oud. En da zal ook geen 200 euro gekost hebben, want als ik me goed herinner zit daar zelf geen membraan is, das gewoon een PVC laag die ze waterdicht houdt. Bijgevolg is da een zweetbroek als het wat warmer wordt en qua veiligheid is die ook maar ondermaats. Goed idee dus van een nieuwke te kopen

Ik heb hier nog een gelijkaardig modelleke liggen en na een jaar of 8 heeft ze ook haar besten tijd gehad. Gebruik die voornamelijk op de scooter aangezien ze zeven maten te groot is en ik er makkelijk met schoenen en gewone broek in en uit kan.
                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                      nen Hero? Is da geen oud model (voorloper van den Taundra)?
                      oei nee, een IXS lancer evo. die blijkt ondertussen zo lek te zijn als een zeef, en is misschien al redelijk oud. ziet er niet versleten uit, maar de nieuwe lancer evo broeken van IXS hebben de markering van "gore tex"

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                      kwestie van een complete outfit te hebben

Comment

• Nog eens even oprakelen, omdat ik wel tevreden ben met mijn kledij hoewel het geen leder is:

Richa Spirit vest en jas:

Totnogtoe in herfst en winterweer goed meegevallen, en die ene lichte valpartij ook moeiteloos doorstaan.

Als helm heb ik een zwarte Shoei XR-1000 en als laarzen twee stevige Alpinestars.

Ik rij niet met een fluo vestje rond want ik vind nu niet dat iemand die mij nadert met een fluo vestje nu beter opvalt omwille van dat vestje... Zeker als z'n dimlicht goed werkt. Daarom dat ik de lampen van mijn Suuz heb vervangen door xenonlicht.

Comment

Working...
                        X